پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

روش های طبیعی درمان درد کمر کدامند؟

روش های طبیعی درمان درد کمر کدامند؟

روش های طبیعی درمان درد کمر کدامند؟,درصد از موارد کمردرد نیاز به عمل جراحی ندارند. با افزایش سن، شیوع کمردرد افزایش می‌یابد. کاهش انعطاف‌پذیری ماهیچه‌ها و قدرت استخوان، کمر را نسبت به ضربه و جراحات آسیب‌پذیر می‌کند.

 

یوگا، فعالیت جسمی، کاهش وزن و طب سوزنی از درمان های طبیعی کمردرد هستند.

 

این پنج شیوه طبیعی به پیشگیری از کمردرد یاری می‌رسانند:

یوگا

۵ تا ۱۰ ثانیه قرار گرفتن در وضعیت «سگ رو به پایین»در یوگا، موجب کشیده شدن ماهیچه‌های کمر می‌شود. این کشش، فشار وارد شده به قسمت پایینی ستون فقرات را که موجب درد می‌شود، کاهش می‌دهد.

 

«وضعیت کبوتر» در یوگا موقعیت عالی دیگری برای کمر است. این حرکت موجب سفت شدن ماهیچه‌های ران و انتقال این کشش به کمر می‌شود. کشیده شدن ماهیچه‌های ران، موجب کاهش فشار و درد کمر می شود.

 

کرم کپسایسین

کپسایسین یکی از ترکیبات فلفل قرمز تند است. استفاده درمانی از آن،‌ موجب کاهش یک پیام‌رسان عصبی به نام ماده P می‌شود که پیام‌ّ‌های درد را به مغز می‌رساند. یک بررسی نشان می‌دهد استفاده از کپسایسین به مدت ۳ هفته،‌ درد را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

 

برای بیشترین بازدهی، این کرم را به طور موضعی و دست‌کم دو بار در روز استفاده کنید. همچنین گرمایی که این کرم ایجاد می‌کند، باعث می‌شود بتوانید کمر خود را بدون درد بکشید و حرکت دهید.

 

فعالیت جسمی

احتمالا وقتی کمرتان درد می‌گیرد، می‌خواهید در تختخواب بمانید. اما ورزش و فعالیت، بهبود را تسریع و درد را کاهش می‌دهد. یک بررسی روی ۲۴۰ زن و مرد نشان داد ورزش موجب کاهش ۲۸ رصدی درد می‌شود. انجام ورزش‌های متوسط، مطمئن‌ترین راه است.

 

ورزش‌هایی که درد را بیشتر می‌کنند و یا نیاز به پریدن یا خم شدن زیاد دارند، آسیب را افزایش می‌دهند. بعد از ورزش، ۲ تا ۳ دقیقه حرکات کششی انجام دهید. به پشت بخوابید و زانوهای خود را بغل کنید تا تنش‌های ایجاد شده در طول ورزش را از بین ببرید.

 

طب سوزنی

بررسی‌ها نشان داه‌اند که طب سوزنی می‌تواند موجب کاهش دردهای مزمن ناحیه کمر ‌شود. کاملا مشخص نیست چگونه طب سوزنی درد را کاهش می‌دهد.

 

اما یک تئوری این است که طب سوزنی موجب رهاسازی مواد شیمیایی ضددرد، مانند اندورفین‌ها می شود. درد کمر از شایع‌ترین دلایلی است که مردم طب سوزنی را امتحان می‌کنند و خیلی‌ها هم با این کار از درد خلاص می‌شوند

 

کم کردن وزن اضافی

اضافه وزن فشار روی ستون فقرات و ماهیچه‌های کمر را افزایش می‌دهد تحمیل وزن زیادی بر روی جلوی بدن، انحنای ستون‌فقرات را افزایش می‌دهد و باعث آسیب و فشار به دیسک‌ها و اعصاب ستون‌فقرات می شود.

 

کاهش وزن، احتمال این تمایل به خمیدگی ستون فقرات و فشار موجود بر بخش تحتانی ستون‌فقرات و عصب‌ها را کاهش می‌دهد.

 

اگر کمرد درد شما مداوم است با شدت آن غیرقابل‌تحمل است، باید فورا به دکترتان مراجعه کنید.

 

 

منبع:همشهری آنلاین

 

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ