پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

آشنایی با میان وعده های مناسب و انرژی زا

مجموعه : رژیم و تغذیه

آشنایی با میان وعده های مناسب و انرژی زا

آشنایی با میان وعده های مناسب و انرژی زا,در این مقاله با نواع میان وعده های سالم و مفید و انرژی زا آشنا خواهید شد.

 

شما هم از آن دسته افرادی هستید که وقتی وارد خانه‌تان می‌شوید، دوست دارید فورا خودتان را با یک خوردنی مشغول کنید؟

 

بین فیلم تماشا کردن یا کارهای روزانه هله‌هوله می‌خورید؟ باید بدانید تنقلات میان وعده هیچ وقت حجم واقعی‌شان را نشان نمی‌دهند و شما با خوردن بعضی از آنها دچار انرژی کاذب می‌شوید.

 

بهتر است از همین امروز خوراکی‌های مقوی‌تری روی میزتان بچینید تا میان‌وعده‌های سالم‌تری میل کنید. خشکبار از دم‌دستی‌ترین میان‌وعده‌ها به حساب می‌آید اما در انتخاب آنها هم باید دقت کنید تا مفید‌ترین‌های‌شان را نوش جان کنید.

 

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از این موارد غافل نشوید ضمن آنکه تهیه آنها بسیار آسان‌تر از چیزی است که حتی تصورش را می‌کنید.

 

کم‌خونی دارید؟ توت بخورید

نوشیدن چای یا قهوه در میانه روز خستگی را از بدن می‌گیرد اما اگر با این نوشیدنی‌ها هر روزحجم زیادی از شیرینی و بیسکویت میل می‌کنید، بهتر است سری به فروشگاه خشکبار بزنید و مقداری توت خشک بخرید.

 

توت سفید سرشار از آهن و ویتامین C است. پس کم خون‌ها از خوردن آن غافل نشوند. ضمن آنکه قند طبیعی آن ضرر ندارد و به خاطر داشتن فیبر، ملین خوبی برای دستگاه گوارش‏ به حساب می‌آید.

 

چیپس‌های میوه‌ای

درست است که هیچ چیز مثل یک میوه تازه نمی‌تواند به بدن‌تان ویتامین‌های لازم را برساند اما میوه خشک هم خالی از لطف نیست.

 

ضمن آنکه یک میان‌وعده سالم و انرژی زا به حساب می‌آید. تقریبا این روزها در همه خشکبارفروشی‌ها می‌توانید میوه خشک را پیدا کنید.

 

اما اگر زرنگ‌تر از این حرف‌ها هستید دست به کار شوید. انواع میوه (برگه زردآلو، هلو، موز، کیوی، سیب، نارنگی و. . . ) را می‌توانید جلوی آفتاب، روی بخاری یا شوفاژ خشک کنید. به علاوه می‌توانید با این روش میزان خشکی آنها را هم با سلیقه خودتان هماهنگ کنید.

 

کپسولی به نام کشمش

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام برداشتن در قندان در یک ‌مهمانی با کشمش‌های خوشرنگ مواجه شوید.

 

اینجا خبری از قند نیست. لطفا چای‌تان را با کشمش، این کپسول آنتی‌اکسیدانی مقوی، بنوشید. خوردن کشمش شما را از پوکی استخوان در امان نگه می‌دارد و آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین Bبه بدن‌تان می‌‌رساند.

 

خوردن کشمش استرس‌های‌تان را کم می‌کند و برای فعالیت‌های روزانه‌تان به شما انرژی می‌دهد.

 

سویاخور شوید

هیچ می‌دانستید این کوچولوهای سفید ترد، سرشار از پروتئین و انواع ویتامین هستند؟ دانه‌های سویا با طعم‌های مختلف می‌تواند

 

میان وعده خوبی برای شما و فرزندان‌تان باشد. سویا سرشار از کلسیم است و علاوه بر آن به جذب این ماده حیاتی در بدن‌تان هم کمک می‌کند. آجیل سویا، بدن شما را در برابر عفونت‌ها مقاوم می‌کند و یک خوراکی مقرون به صرفه به شمار می‌رود.

 

کنجد فقط برای روی سنگک نیست

شما از همان‌هایی هستید که به عشق کنجد روی سنگک در صف طولانی نان منتظر می‌مانید؟ پس بهتر است این دانه مقوی را در موارد دیگر هم استفاده کنید.

 

کنجد بهترین میان وعده برای دانش‌آموزان و ورزشکاران است. کنجد سرشار از زینک است و شما با خوردن آن از مصرف قرص‌های این ماده بی نیاز می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم مخلوط کنجد و شاهدانه را حتما امتحان کنید.

 

ضمن آنکه می‌توانید ارده (کنجد نرم و ساییده) به همراه عسل را به عنوان یک وعده مقوی و خوشمزه به برنامه غذایی تان اضافه کنید.

 

به یاد برنجک‌های قدیم

مادربزرگ‌ها همیشه یک مشت از آن را توی جیب‌مان می‌ریختند. برنجک خانگی یک میان وعده مناسب برای بچه‌هایی است که در سن رشد قرار دارند.

 

برای درست کردنش کافی است چند پیمانه برنج را به مدت چند ساعت خیس کنید. بعد از خشک شدن به‌طور کامل، در یک تابه روغن کنجد یا ذرت بریزید و آن را کمی تفت بدهید تا پف کند. دانه‌های برنجک به همراه گردو می‌تواند ترکیب خوشمزه و مفیدی باشد. همین حالا دست به کار شوید.

 

گندمک، جرقه‌های خانگی

این روزها بعضی از کارخانجات، گندمک را به شکل صنعتی تولید می‌کنند اما درست کردن آن راحت و بی‌دردسر است. کافی است مقداری گندم را بپزید و پس از خشک شدن در یک تابه روغن کنجد یا ذرت بریزید و آن را تفت دهید.

 

در آخر می‌توانید کمی عسل یا شکر به آن اضافه کنید. بیشتر بچه‌ها دوست دارند گندمک را با شیر بخورند. در این صورت بهتر است شیر را به جای شکر با عسل شیرین کنید تا خواص بیشتری به عصرانه‌شان افزوده شود.

 

فشارخون دارید؟ شاهدانه بخورید

شاهدانه مصداق بارز مثل «فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه است.» شاید فکرش را هم نکنید که این دانه کوچک پر از خواص مختلف برای گوارش شماست.

 

شاهدانه ضد انگل معده است و برای درمان یبوست به کار می‌آید.

 

خوردن شاهدانه تاثیر ضدافسردگی دارد و سیستم ایمنی بدن‌تان را هم افزایش می‌دهد. پس همیشه یک ظرف شاهدانه روی میز خود بگذارید و بین روز مصرف کنید. ضمن آنکه این دانه خوشمزه به حفظ سلامت پوست و موی شما هم کمک می‌کند.

 

 

 

منبع:مجله سیب سبز

 

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ