پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

حمله وحشیانه با خودکار به دست خانم 66 ساله + عکس حمله وحشیانه با خودکار به دست خانم 66 ساله + عکس پیرمرد ۱۰۳ ساله آمریکایی رکورددار پیر‌ترین داماد در جهان پیرمرد ۱۰۳ ساله آمریکایی رکورددار پیر‌ترین داماد در جهان جشن دونفره دختر کوچک و پلیس که همه جا پخش شد جشن دونفره دختر کوچک و پلیس که همه جا پخش شد نظر شهید مطهری درباره تعلیم و تربیت نظر شهید مطهری درباره تعلیم و تربیت کشف موجودی خارق‌ العاده و عجیب در اعماق زمین کشف موجودی خارق‌ العاده و عجیب در اعماق زمین این دختر دانشجو قادر است روح را از بدنش جدا کند (عکس) این دختر دانشجو قادر است روح را از بدنش جدا کند (عکس) اقدام انسان دوستانه پرستار زن شیرازی اقدام انسان دوستانه پرستار زن شیرازی خبر جالبی از گرامیداشت روز جهانی پشه + عکس خبر جالبی از گرامیداشت روز جهانی پشه + عکس عوامل موفقیت ثروتمند ترین آشپز جهان عوامل موفقیت ثروتمند ترین آشپز جهان روش های درمانی عجیب و چندش آور +عکس روش های درمانی عجیب و چندش آور +عکس ژیمناستیک بازی خانم بدون پا! +عکس ژیمناستیک بازی خانم بدون پا! +عکس دختران عجیب این روستا همه شکل مردها هستند (عکس) دختران عجیب این روستا همه شکل مردها هستند (عکس) اتاقک تنهایی برای خالی کردن خشم (عکس) اتاقک تنهایی برای خالی کردن خشم (عکس) رونمایی ملکه جدید اسکیت روی یخ + عکس رونمایی ملکه جدید اسکیت روی یخ + عکس فیس بوک از ماه عسل تقلید کرد +عکس فیس بوک از ماه عسل تقلید کرد +عکس وقتی عروس خانم در مراسم نامزدی خودش را خیس می کند وقتی عروس خانم در مراسم نامزدی خودش را خیس می کند اگه تونستی سرباز و تو این عکس تشخیص بدی اگه تونستی سرباز و تو این عکس تشخیص بدی parsnaz خیابان ویژه باریک اندام ها (عکس) کوسه ای که دندان هایش را جا گذاشت و فرار کرد..(عکس) کوسه ای که دندان هایش را جا گذاشت و فرار کرد..(عکس) این خانم 6500 یورو در ماه غذا می خورد +عکس این خانم 6500 یورو در ماه غذا می خورد +عکس

زمان مناسب رشد عضلات پس از ورزش

زمان مناسب رشد عضلات پس از ورزش

زمان مناسب رشد عضلات پس از ورزش ، بلند کردن وزنه به عضلات شما آسیب می‌رساند. هر چند ممکن است عجیب بنظر برسد، اما بلند کردن وزنه در باشگاه، مواد مغذی لازم برای عضله‌سازی در بدنتان را تا آخر مصرف می‌کند و باعث پارگی‌های بسیار کوچک در فیبرهای عضلانی شما می‌گردد.

 

عضلات چه زمانی پس از ورزش رشد می کنند؟بعد از تمرین، بدن ترمیم صدماتی که به آن وارد کرده‌اید را آغاز می‌کند و عضلاتتان رشد می‌کنند.

 

جدول زمانی کلی

لن کراویتز، دکتر دانشگاه نیو مکزیکو می‌گوید که رشد عضلانی هنگامی در بدن شما اتفاق می‌افتد که تجزیه‌ی پروتئین عضله، کمتر از سرعت سنتز پروتئین عضله باشد. هر بار که وزنه‌ای را بلند می‌کنید، پروتئین‌ها را در بدنتان تجزیه می‌کنید، اما سرعت ترمیم آنها را حداقل برای ۲ تا ۴ ساعت افزایش می‌دهید.

 

تمرین با وزنه‌های سنگین، سنتز پروتئین شما را تا ۲۴ ساعت افزایش می‌دهد، بنابراین تا تمرین بعدی شما، رشد عضلاتتان، حداکثر خواهد بود.

 

فاز آنابولیک

در کتاب «تغذیه‌ی ورزشی برای سلامتی و کارایی» ملیندا مانور، فاز آنابولیک را بعنوان یک دوره‌ی ۴۵ دقیقه‌ای بعد از تمرین توصیف می‌کند که عضلات شما برای ترمیم آسیب دیدگی ناشی از بلند کردن وزنه، شروع به فعالیت شدید می‌کنند.

 

در حالیکه در طول این فاز، رشد عضلانی کمی رخ می‌دهد، اما مصرف کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها به نسبت ۳:۱ برای محدود کردن میزان آسیب عضلانی، ضروری می‌باشد.

 

مصرف یک وعده غذا یا پودر مکمل بعد از تمرین، در طول این مدت، ترشح هورمون را افزایش می‌دهد و شرایط را برای افزایش سنتز پروتئین مهیا می‌کند.

 

فازهای رشد

بیشترین مقدار رشد عضلات در بدن شما، در طول دوره‌های رشد سریع و پایدار بعد از تمرین اتفاق می‌افتد. دوره‌ی رشد سریع، در حدود ۱ ساعت بعد از تمرین آغاز می‌شود و تا ۵ ساعت بعد از تمرین طول می‌کشد.

 

دوره‌ی رشد پایدار، بین ۵ تا ۲۴ ساعت بعد از بلند کردن وزنه می‌باشد. مصرف وعده‌های غذایی کوچک و میان وعده‌های حاوی کربوهیدرات و پروتئین بطور منظم هر ۲ تا ۳ ساعت در طول فازهای رشد، به شما کمک می‌کند که میزان گلیکوژن، اسید آمینه و نیترژون را بالا نگه دارید. همه‌ی این مواد مغذی به سنتز مثبت پروتئین کمک می‌کنند.

 

خواب

پزشکان توصیه می‌کنند که هر شب، ۸ ساعت بخوابید، زیرا این یک دوره‌ی مهم برای بدن شماست تا خود را بازیابی و ترمیم کند. با اینحال وقتی خواب هستید، بدنتان برای عضله سازی، بدنبال گلیکوژن و پروتئین است و وارد یک مرحله از تجزیه‌ی عضلات به نام حالت کاتابولیک می‌شود.

 

بمنظور جبران این کمبود، شما باید قبل از خواب، یک مکمل روزانه یا پنیر محلی مخلوط با پروتئین وی بخورید. این محصولات در طول شب، برای شما سوخت طولانی مدت فراهم می‌کنند و رشد عضلانی‌تان را در بالاترین میزان، نگه می‌دارند.

 

 

 

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ