پارس ناز پورتال

روز اول ماه مبارک رمضان سال 1394 ؟

مجموعه : مجله خبری روز
روز اول ماه مبارک رمضان سال 1394 ؟

بر اساس تقویم شروع یا روز اول ماه رمضان ۹۴ برابر با روز پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ خورشیدی و مصادف با ۱۸ ژوئن ۲۰۱۵ میلادی میباشد. اما معمولا این روز تغییر می کند. باید دید در همین روز ماه رویت می شود یا نه،اگر ماه رویت شد آغاز ماه رمضان است در غیر این صورت فردای روز پنجشنبه که مصادف است با روز جمعه ۲۹ خرداد ۹۴ احتمالا ماه رمضان ۹۴ شروع می شود.

 

به گزارش پارس ناز : شروع یا روز اول ماه مبارک رمضان سال ۱۴۳۶ قمری برابر با روز پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ خورشیدی و مصادف با ۱۸ ژوئن ۲۰۱۵ میلادی میباشد.

 

پایان یا روز آخر ماه مبارک رمضان سال ۱۴۳۶ قمری برابر با روز جمعه ۲۶ تیر ۱۳۹۴ خورشیدی و مصادف با ۱۷ جولای ۲۰۱۵ میلادی میباشد.

خدا را بی نهایت شاکریم که از خزانه ی موهبت و الطاف بی کران خود بر ما منت نهاد تا دگرباره بتوانیم این ماه پر برکت و پر فضیلت را درک نماییم؛ ماهی که خداوند متعال در شأن آن می فرماید: «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی لناس و بینات من الهدی و الفرقان…»

ماه رمضان ماهی است که در آن برای راهنمایی مردم و بیان راه روشن و هدایت و جدا ساختن حق از باطل ، قرآن نازل شده است.و در ادامه آیه می فرماید: «فمن شهد منکم الشهر فلیصمه…» پس هر که این ماه را دریابد، باید که در آن روزه بدارد.