پارس ناز پورتال

بهترین فیلم های رمانتیک در سال 2014

بهترین فیلم های رمانتیک در سال 2014

بهترین فیلم های رمانتیک در سال 2014,در اینجا با بهترین فیلم های رمانتیک و احساسی سال 2014 آشنا خواهید شد.

 

فصل پاییز همزمان با رونق سینماها و البته اکران فیلم های رمانتیک است. البته نباید از حال و هوای عاشقانه این فصل بگذریم که برای خیلی ها یادآور هوای دو نفره پیاده روی عاشقانه و «دوستت دارم» هایی شیرین است.

 

همین ها بهانه

ای شد تا بهترین فیلم های رمانتیک سال 2014 را بررسی کنیم. در ماه های اخیر فیلم های زیادی با تم عاشقانه تولید شده اند اما چند فیلم پبیش از دیگران مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفته اند.

 

در این میان البته نظر منتقدان با تماشاگران عادی چندان به هم نزدیک نیست. در حالی که منتقدان «آخر هفته» را به عنوان بهترین فلم رمانتیک در صدر فهرست خود قرار داده اند؛ تماشاگران، «بخت پریشان ما» را حسابی پسندیده اند. «بخت پریشان ما» در رده چهارم فهرست منتقدان قرار دارد.

 

با این وجود نظر منتقدان در مورد «بل» و «دوبارهش روع کن» به هم نزدیک است: این دو فیلم در فهرست منتقدان دوم و سوم هستند و در فهرست تماشاگران برعکس.

 

در این گزارش تعدادی از بهترین فیلم های رمانتیک سال را از نگاه مردم و منتقدان می خوانید؛ فیلم هایی که نظر منتقدان و تماشاگران اغلب در مورد آنها یکسان نیست و البته این یک سنت جاودانی در سینما است!

 

1- بخت پریشان ما (The Fault In Our Stars)

بهترین فیلم های رمانتیک در سال 2014فیلم حکایت دو نوجوان است که یکدیگر را در یکی از گره های حمایت از بیماران سرطانی ملاقات می کنند. همراه همیشگی دختر مخزن اکسیژن است و پسر یک پای مصنوعی دارد.

 

«نیویورک تایمز» این فیلم را آمیزه ای از غم، شیرینی، فلسفه و جذابیت می داند اما درباره واقع گرایی تراژیک آن هم هشدار می دهد. «شایلین وودلی» در نقش دختر نوجوان فیلم بازی بی نقصی دارد.

 

ماجرای عشق دو دلداده که از سرطان رنج می برند، می تواند مانعی برای لذت تماشاگر باشد ولی اگر خودتان را برای آن آماده کرده اید فیلمی جذاب در انتظار شما خواهد بود.

 

این فیلم با کسب امتیاز 8.3 در سایت «آی ام دی بی» بهترین فیلم رمانتیک سال تا امروز است و منتقدان در سایت Rotten Tomatoes به آن امتیاز 80 داده اند تا در رتبه چهارم بایستد.

 

2- دوباره شروع کن (Begin Again)

بهترین فیلم های رمانتیک در سال 2014گرتا (کایرا نایتلی) و نامزدش (آدام لوین) که رویای زندگی در یک شهر بزرگ را در سر دارند برای پیشرفت در رشته موسیقی به نیویورک مهاجرت می کنند اما وقتی آدام به تنهایی قرارداد خوبی را امضا می کند، گرتا دل شکسته می شود.

 

او مجبور می شود تن به اجرا در خیابان بدهد تا اینکه یک تهیه کننده موسیقی جذب استعداد او می شود.

 

این اولین باری است که آدام لوین، خواننده گروه «مارون فایو» در نقش اول یک فیلم ظاهر می شود.

 

تماشاگران به این فیلم امتیاز 7.8 داده اند تا در رده دوم رمانتیک های سال بایستد و با امتیاز 81 در رده سوم جدول منتقدان قرار گرفته است.

 

3- بل (Belle)

بهترین فیلم های رمانتیک در سال 2014این فیلم برگرفته از داستان زندگی «دیدو الیزابت بل»، دختر نامشروع یک ناخدای مشهور انگلیسی و یک برده سیاهپوست است.

 

او در خانه عموی ثروتمندش لرد منسفیلد (تام ویلکینسون) و همسرش (امیلی واتسون) و در رفاه کامل بزرگ می شود ولی پوست سیاهش مانع از حضور او در محافل اجتماعی است. او تنهاست تا اینکه عاشق بنت، پسر یکی از مقامات عالیرتبه می شود.

 

پدر همسرش به لرد منسفیلد کمک می کند تا به مسند خوبی برسد و او قانون بردگی در انگلیس را لغو می کند. این فیلم با امتیاز 7.4 در رتبه سوم انتخاب مردم است و با امتیاز 83 در رتبه دوم فهرست منتقدان قرار دارد.

 

4- اگر چی؟ (What If?)

بهترین فیلم های رمانتیک در سال 2014یک کمدی رمانتیک که حکایت ملاحظات دوستانه است. والانس (دنیل رادکلیف) و چنتری (زوبی کزن) در یک مهمانی با هم آشنا می شوند ولی چنتری می گوید که نامزد دارد و والاس مجبور می شود عشقش را پنهان کند.

 

این فیلم با امتیاز 7.3 در رتبه چهارم انتخاب تماشاگران قرار دارد و با امتیاز 69 در رتبه پنجم فیلم های رمانتیک سال به انتخاب منتقدان.

 

5- آخر هفته (Le Week-End)

بهترین فیلم های رمانتیک در سال 2014یک زوج دانشگاهی اهل بیرمنگام تصمیم می گیرند در سی امین سالگرد ازدواج شان به پاریس برگردند؛ جایی که سال ها قبل ماه عسل شان را آنجا گذرانده اند.

 

یکی از ماجراهایی که انتظارشان را می کشد، برخورد با یکی از شاگردان سابق مرد خانواده و شرکت در یک میهمانی شام است که نگاه این زوجبه زندگی و عشق را تغییر می دهد.

 

این فیلم ساخته راجل میشل، کارگردان فیلم «ناتینگ هیل» است که در خارج از انگلیس هم بازخوردهای خوبی داشت، با وجود این نتوانست آنطور که انتظار می رفت، پای تماشاگران زیادی را به سالن باز کند. فیلم با امتیاز 6.4 در رتبه نهم انتخاب مردمی است ولی با 89 امتیاز منتقدان بهترین فیلم رمانتیک سال 2014 از نگاه آنها محسوب می شود.

 

6- اگر بمانم (If I Stay)

بهترین فیلم های رمانتیک در سال 2014میاهال (کلویی گرس مورتز) و خانواده اش آماده شروع یک روز کاری هستند که رادیو اعلام می کند به خاطر بارش برف مدارس تعطیل شده؛ به همین دلیل پدر میا که یک آموزگار است دلیلی برای رفتن به محل کارش ندارد.

 

مادر میا که در یک آژانس مسافرتی کار می کند هم به بهانه بیماری سر کار نمی رود تا آنها بتوانند به پدربزرگ و مادربزرگ میا که در مزرعه ای زندگی می کنند سر بزنند.

 

آنها در مسیر با کامیونی تصادف می کنند و میا که احساس می کند روح از بدنش خارج شده و دیگر کسی او را نمی بیند. این فیلم به انتخاب مردم امتیاز 7.1 را به دست آورده و پنجمین فیل رمانتیک سال است، در حالی که با تنها 38 امتیاز دوازدهمین انتخاب منتقدان است.

 

7- شخص ثالث (Third Person)

بهترین فیلم های رمانتیک در سال 2014جدیدترین ساخته «پل هگیس» ساختاری اپیزودیک و پیچیده دارد که داستان به هم پیوسته سه زوج را در سه شهر مختلف روایت می کند: رم، پاریس و نیویورک.

 

هر یک از این زوج ها اسرار خاص خودشان را دارند. یکی از آنها رابطه عاشقانه ای را به تازگی آغاز کرده (آدرین برودی – موران آتیاس)، زوج دوم اواسط یک رابطه عاشقانه هستند (لیام نیسون – اولیویا وایلد) و در نهایت زوج سوم (جیمز فرانکو – میلاکونیس) که به پایان زندگی عاشقانه خود رسیده و در آستانه جدایی قرار دارند.

 

وایلد روزنامه نگار در برابر نیسون نویسنده، برودی بازرگان در برابر آتیاس و کونیس بازیگر در برابر فرانکو به ایفای نقش می پردازند.

 

داستان این فیلم همچون کلافی پیچ و تاب خورده در برابر چشمان تماشاگران ظاهر می شود. این فیلم البته چندان به مذاق منتقدان خوش نیامده و آنها به شخص ثالث از 100 نمره 22 داده اند؛ تماشاچیان اما این فیلم را بیشتر پسندیده اند و میانگین نمره آنها 6.5 از 10 است.

 

8- بهترین خود من (The Test Of Me)

بهترین فیلم های رمانتیک در سال 2014این فیلم را مایکل هافمن ساخته است. داستان این فیلم در شهری کوچک رخ می دهد و روایتی از قصه دو دانش آموز دبیرستانی عاشق یکدیگر (جیز مارسدن – میشل موناگان) است که به دلایل اختلافات طبقاتی از یکدیگر دور می شوند اما بعد از 20 سال به شهر مادری شان بازمی گردند و در مراسم خاکسپاری یکی از نزدیکانشان همدیگر را ملاقات می کنند.

 

اگرچه هیچ یک از دو دلداده عشق گذشته خود را فراموش نکرده اند اما این ملاقات یادآور عشق و آینده نافرجامی است که در گذشته ترسیم شده بود.

 

این فیلم براساس رمانی از «نیکلاس اسپارکز» ساخته شده است. از دیگر آثار این نویسنده مشهور می توان به رمان هایی مانند «دفترچه»، «آخرین ترانه» و «پناهگاه امن» اشاره کرد.

 

نکته جالب توجه در مورد این فیلم این است که «جیمز مارسدن» پس از مرگ «پل واکر» در تصادف مرگبار رانندگی جایگزین او برای بازی در نقش داسون شد. تماشاگران به این فیلم نمره 6.1 از 10 داده اند.

 

9- پنج سال آخر (The Last 5 Years)

بهترین فیلم های رمانتیک در سال 2014ریچارد لاگراوانس فیلم موزیکال جدیدی را با نام «پنج سال آخر» کارگردانی کرده است.

 

این فیلم با اقتباسی از داستان «جیسون رابرت براون» ساخته شده و روایتی از 5 سال دلدادگی بین یک رمان نویس با بازی «جرمی جردن» و «آنا کندریک» در نقش یک بازیگر است. از بازی های اخیر آنا کندریک می توان به فیلمی با نام «بالا در آسمان» در کنار «جورج کلونی» اشاره کرد.

 

5 سال آخر دارای ساختار منحصر به فردی است. آنا کندریک زندگی اش را از پایان تعریف می کند تا در نهایت به روزهای اولیه آشنایی شان می رسد. در صورتی که جردن داستان عاشقانه اش را از ابتدا تعریف می کند تا در نهایت به پایان آن می رسد.

 

ریچارد لاگراوانس با فیلم «آن سوی شمعدانی» جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی در بفتا سال 2014 میلادی را از آن خود کرده است. تماشاگران به 5 سال آخر نمره نسبتا بالای 6.9 داده اند.

 

10- بازنویسی (The Rewrite)

بهترین فیلم های رمانتیک در سال 2014«بازنویسی»، کمدی رمانتیکی است که به روایت زندگی شخصی به نام «ری میشلز» با بازی «هیو گرانت» در سال 1998 میلادی می پردازد. این فیلم را مارک لارنس کارگردانی کرده است.

 

ری (گرانت) یکی از بازیگران مشهور هالیوودی است که موفق به دریافت جایزه اسکار می شود اما پس از 15 سال از جاه و جلال خود فاصله می گیرد تا جایی که به تدریس فیلمنامه نویسی در کالج کوچکی مشغول می شود.

 

هیوگرانت را به عنوان ستاره فیلم های کمدی هالیوود می شناسند. از فیلم های اخیر او می توان به بازی در فیلم «اطلس ابری» اشاره کرد. تماشاگران به این فیلم 106 دقیقه ای مارک لارنس، نمره 6 داده اند.»