پارس ناز پورتال

تصاویر ماکسیما 2016

تصاویر ماکسیما 2016
تصاویر ماکسیما 2016 وقتی خریداران تمایل به خرید کراس اورها و پیکاپ ها داشته باشند و دیگر علاقه ای به خرید سدان های سایز متوسط نداشته باشند، شما به عنوان خودروساز چه کار می کنید؟
 
وقتی خریداران تمایل به خرید کراس اورها و پیکاپ ها داشته باشند و دیگر علاقه ای به خرید سدان های سایز متوسط نداشته باشند، شما به عنوان خودروساز چه کار می کنید؟ خودروسازهای باهوش این تمایل بازار را با ساخت پیکاپ ها و کراس اورهای فوق العاده پاسخ می دهند. اما خودروسازهای برتر همین کار را بدون کنار گذاشتن خودروهای قدیمی شان انجام می دهند.

تصاویر ماکسیما 2016
 

بنا به گزارش پارس ناز : نیسان ماکسیما از سال 1981 وارد امریکا شد و با فروش 2.9 میلیونی خودرویی موفق محسوب می شود. ماکسیمای جدید که حالا به نسل هشتم خود رسیده یک سدان اسپرت است. این خودرو با عملکرد هیجان انگیز، طراحی زیبا و با طراحی داخلی فوق العاده اش در حد و اندازه کراس اورهای سطح بالا ظاهرشده است. بیشتر خودروسازان این روزها پیشرانه هیبریدی و اپشن تمام چرخ متحرک را جایگزین موتورهای شش سیلندر خود کرده اند اما نیسان، ماکسیمای جدید را با همان شعار “یک خودروی اسپرت چهار درب” تولید کرده است.

تصاویر ماکسیما 2016

گیربکس CVT این خودرو در گستره 300 اسب بخاری موتور شش سیلندر و 3.5 لیتری این خودرو کار می کند. بعد از یک روز رانندگی با پرچم دار نیسان در نزدیکی دفتر مرکزی نشویل این شرکت، تحت تأثیر تلاش نیسان در ساخت این خودرو قرار گرفتیم. سواری این خودرو دیفرانسیل جلو به حدی لذت بخش بود که موجود نبودن گیربکس دستی به چشم نمی آمد. تریم های مختلف این خودرو در بازه قیمتی 30 تا 40 هزار دلار موجود است.

تصاویر ماکسیما 2016

این خودرو 5.6 سانتی متر درازتر شده و ارتفاع آن 3.3 سانتی متر کم تر شده است، البته عرض این خودرو تسبت به نسل پیشین تغییری نداشته است. فاصله محوری چرخ ها هم 277.6 سانتی متر تعیین شده است. این اندازه ها به احتمال زیاد در آلتیمای جدید هم تکرار می شود. استفاده بیشتر از آلومینیوم و فولاد مقاوم در این خودرو باعث شده که وزن آن 37.2 کیلوگرم کاهش و سختی پیچشی آن 25 درصد افزایش یابد. نیسان، ماکسیمای جدید را در خط تولید اسمرنا ایالت تنسی امریکا تولید می کند. این واحد (با تولید 650 هزار آلتیما، ماکسیما، پت فایندر، لیف، روگ و اینفنیتی QX60s به علاوه ی باتری های لیتیوم یونی برای لیف) پرتیراژترین واحد شمال آمریکا است.

تصاویر ماکسیما 2016

بیشتر قطعات این خودرو جدید هستند و جایگزین قطعات نسل پیشین شده اند، قدرت این خودرو با افزایش 10 اسب بخاری به 300 اسب بخار در 6400 دور رسیده است و گشتاور این خودرو روی همان 353.9 نیوتن متر باقی مانده است. این بازنگری در طراحی شامل مقدار سدیم خروجی از دریچه های اگزوز، تغییر شکل سوپاپ ها، ورودی پیستون کارآمدتر، محفظه احتراق مستحکم تر هم می شود. یکی از تفاوت های آشکار این نسل حرکت به سوی موتوری با تزریق سوخت مستقیم است; به نظر می رسد که نیسان برای صرفه جویی در مصرف سوخت این تکنولوژی ارزشمند را به کار گرفته است چراکه موتورهای توربوشارژ مصرف بالاتری دارند. تلاش مهندسان این شرکت برای کاهش مصرف سوخت این خودرو نتیجه داده است و طبق اعلام رسمی شرکت EPA ماکسیمای نسل جدید 10.69 لیتر بنزین در شهر و 7.84 لیتر بنزین در جاده مصرف می کند. این بهبود باعث شده که مسافت طی شده توسط این خودرو نسبت به نسل پیشین 17 درصد پیشرفت داشته باشد.

 
 

تصاویر ماکسیما 2016

خوشبختانه گیریکس CVT ماکسیما حالا از مایع رقیق تری استفاده می کند و با همراهی تغییرات دیگری مثل پمپ هیدرولیکی کوچک تر، نکات منفی گیربکس و خودرو برطرف شده است. گیربکس این خودرو محصول شرکت جتکو (شرکت ژاپنی گیربکس اتومات) است. سه چهارم سهام این کمپانی متعلق به نیسان و باقی سهام هم متعلق به میتسوبیشی و سوزوکی است.

تصاویر ماکسیما 2016

سواری
مهندسان نیسان سیستم نرم افزاری ایکس ترونیک گیربکس این خودرو را هم تغییر دادند. حالا با تنظیم شش حالت مختلف -وضعیت پدال گاز شتاب دهنده، وضعیت جاده، وضعیت شتاب و پیچش، وضعیت سرعت جاده، وضعیت ترمز- می توانید مشخص کنید که CVT چگونه کار کند. این حالت ها به وضعیت های اسپرت قبلی افزوده شده و برنامه نویسی مرحله D نامیده می شود که راننده می تواند هرکدام از این وضعیت ها را انتخاب کند.

تصاویر ماکسیما 2016

با استارت خودرو و در دور موتور پایین، ساسات فعال باعث می شود که دور موتور اندکی بالاتر از حالت اصلی قرار گیرد، اما با افزایش سرعت دور موتور به حالت مناسب و اصلی بازمی گردد. در شتاب های بالاتر از سه هشتم دریچه گاز، نسبت های مصنوعی عملکرد تقلید سیستم دو کلاچه اتوماتیک را بدون در نظر گرفتن تکان ها و پرش ها تغییر می دهد. صدای موتور به لطف سیستم تقویت صدا بسیار جالب توجه و مهیب است. باوجود سیستم های پیشرفته به کاررفته در این خودرو عقربه سرعت سنج درست مثل یک سدان اسپرت معمولی حرکت می کند و راننده هیچ وقت متوجه فعالیت کامپیوتری پیشرانه نمی شود.

تصاویر ماکسیما 2016

در طول تست خودرو، به این نتیجه رسیدیم که تمام اجزای خودرو وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند و باوجود شک داشتن به قسمت اصلی خودرو، هیچ مشکلی در آن ندیدیم. زیبایی گیربکس های CVT در انتقال نیرو و تعویض دنده مجازی بدون دردسر آن است (در حقیقت CVT ها دنده را عوض نمی کنند و فقط نسبت قدرت را تغییر می دهند). با افزایش دور موتور این خودروی مهیب به زمین می چسبد و سرعت می گیرد. البته ماکسیما مثل یک حیوان درون قفس هم قدرتمند است و هم ایمن.

تصاویر ماکسیما 2016

بهترین مشخصه دینامیکی آن پایداری سواری آن است و فقط کافی است با این خودرو از بافت های جاده ای گذر کنید تا لذت سواری را بچشید. با رانندگی تهاجمی و شتاب زده هم کابین دچار تکان های شدید نمی شود یا به عبارت دیگر قدرت خارق العاده ی ماکسیما با دستان شما کنترل می شود. یکی از دلایل سواری و پایداری خوب این خودرو استفاده از دمپرهای عقب مونوتیوب ZF ساچز است عملکرد فوق العاده این دمپرها باعث شده که تکان ها و ضربه ها به کابین وارد نشود. پدال ترمز ماکسیما کاملاً کالیبره شده تا برخلاف بسیاری از خودروها سرعت را به همان نسبتی که پدال فشار داده شده کاهش دهد. یکی دیگر از ترفندهایی که برای سواری بهتر به کار برده شده ترمز خودکار چرخ های عقب در حین جابه جایی بیش ازحد خودرو در جاده است.

تصاویر ماکسیما 2016

طراحی
طراحی بیرونی خودرو از حالت کلاسیک فاصله گرفته و با طرح جدیدی قطعات فلزی با خطوط منحنی شکل کنار هم قرارگرفته است. در نگاه اول بیش از همه جلوپنجره V شکل آن توجه شما را به خود جلب می کند. ستون های مشکی عقب باعث شده که سقف خودرو شناور به نظر برسد. درنهایت چراغ های بومرنگی جلو و عقب نمایی متفاوت به خودرو داده اند که باعث شده ماکسیما دیگر هیچ شباهتی به تویوتا آوالون و بیوک لاکراس نداشته باشد.

تصاویر ماکسیما 2016

طراحی داخلی این خودرو مثل سواری آن فوق العاده است. جزییات زیاد و گران قیمت این خودرو زیبایی خاصی به آن بخشیده و قطعات در این طراحی بسیار معقولانه کنار هم قرارگرفته است. نیسان به جای در نظر گرفتن اپشن ها، پنج تریم مختلف برای خودرو مهیا کرده که هرکدام از این پنج تریم اپشن های متفاوتی را در بر دارد. صندلی ها حتی در مدل SV و به صورت استاندارد باروکش چرم پوشیده شده اتد. تریم بالاتر از مدل پایه S، تریم SL است که دو پانل سقف پانوراما و سیستم صوتی Bose (مجهز به تکنولوژی کاهش سروصدا) را به خودرو اضافه می کند. با مدل اسپرت SR قادر خواهید بود که دنده را از پشت فرمان تعویض کنید، در مدل SR رینگ های 19 اینچی و تایرهای تمام فصل را هم می بینیم. ماکسیما پلاتینیم که قیمتش از 40685 دلار شروع می شود صندلی های با دوخت چرم و فرمان الکتریکی قابل تنظیم دارد. در سه تریم اولیه، طراحی خودرو فولادی به نظر می رسد که نیسان این طراحی را در مدل SR کروم مایع نامیده است. کابین مدل پلاتینیم هم به چوب درخت ماهون مزین شده که زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

تصاویر ماکسیما 2016

طراحان نیسان با الهام از جت های جنگنده، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی را برای این خودرو در نظر گرفتند که این صفحه نمایش برای دید و کاربرد بهتر 7 درجه به سمت راننده متمایل شده است. درب مخزن وسط که بین دو صندلی قرارگرفته راحت و متناسب ساخته شده تا علاوه بر کاربرد خود این مخزن، محل راحتی برای قرارگیری آرنج باشد.

تصاویر ماکسیما 2016

تصاویر ماکسیما 2016

درزهای دوخته شده زیبا، پشتی فرمان تخت، استارت کنترلی، مسیریابی و صندلی های عقب تا و جمع شونده همه و همه به صورت استاندارد بر روی تمام تریم های خودرو قرارگرفته است. تعداد سوئیچ های لازم برای کار با سیستم مسیریابی از 25 به 10 کاهش یافته و عملیات های سوایپ (کشیدن انگشت روی صفحه)، پینچ (زوم کردن با انگشت) و اسلاید به صفحه نمایش این خودرو اضافه شده که کار با این سیستم را آسان تر کرده است. به عنوان مثال می توان صفحه نمایش وسط را با اسلاید کردن به صفحه 7 اینچی کنار سرعت سنج و درست در مقابل راننده منتقل کرد. برجستگی اضافی کنسول باعث شده که کار کردن با این سیستم چسبندگی و روانی بهتری داشته باشد.

تصاویر ماکسیما 2016

باوجود طراحی بیرونی خوش استیل و سقف شیب دار، صندلی های عقب کاملاً مناسب هستند و برای دو نفر قضای راحت و زیادی را فراهم می کنند. البته اگر نفر سوم بین این دو نفر قرار بگیرد فضای کافی برای سر او مهیا نیست. اما اگر این خودرو دوباره با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب طراحی می شد یا برای فروش بیشتر با اپشن سیستم انتقال قدرت AWD ارائه می شد مطمئناً شرایط بدتر بود و فضا کمتر می شد.

تصاویر ماکسیما 2016

تکنولوژی های پیشرفته امنیت ماکسیمای جدید باعث شده که این خودرو با سرعت بیشتری از رقیبانش پیشی بگیرد. سه تریم بالای این خودرو مجهز به سیستم های کروز کنترل هوشمند، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عرضی عقب، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری در حین برخورد حتمی هستند. دوربین ها و سیستم های صوتی تشخیص اجسام در دورتادور تریم پلاتینیم ماکسیما قرارگرفته و نمای بیرونی خودرو را به صورت 360 درجه در صفحه نمایش خودرو نشان می دهد. خودروی پلاتینیم ویژگی هوشمند جالب دیگری هم دارد که در صورت غفلت راننده از فرمان به دلیل خواب آلودگی فعال می شود و هشدار سؤالی “استراحت؟” را نمایش می دهد.

تصاویر ماکسیما 2016

تصاویر ماکسیما 2016

تصاویر ماکسیما 2016

تصاویر ماکسیما 2016

تصاویر ماکسیما 2016

تصاویر ماکسیما 2016

ماکسیما برتری های مناسبی نسبت به سدان های اسپرت معمولی مثل آلتیما و اینفینیتی Q40/Q50 دارد. نسل جدید ماکسیما پرچم کمپانی نیسان را پرقدرت به اهتزاز درمی آورد و ثابت می کند که خودروهای بهتر از تویوتا هم وجود دارد.

تصاویر ماکسیما 2016

تصاویر ماکسیما 2016

تصاویر ماکسیما 2016

تصاویر ماکسیما 2016

تصاویر ماکسیما 2016

تصاویر ماکسیما 2016