پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

بهترین راه برای انتخاب عینک آفتابی برای خانم ها بهترین راه برای انتخاب عینک آفتابی برای خانم ها اسطوره های روانی تاریخ را بشناسید +عکس اسطوره های روانی تاریخ را بشناسید +عکس وسواس عجیب زنان ویتنامی را ببینید +عکس وسواس عجیب زنان ویتنامی را ببینید +عکس دختر چاق و زشتی که با بیماریش بسیار زیبا شد دختر چاق و زشتی که با بیماریش بسیار زیبا شد ساعت عنکبوتی منحصر به فرد دو کمپانی سوئیسی ساعت عنکبوتی منحصر به فرد دو کمپانی سوئیسی رونمایی زیباترین زنان روسی (عکس) رونمایی زیباترین زنان روسی (عکس) عکس های جالب از مدل سبزیجات چینی عکس های جالب از مدل سبزیجات چینی استیکرهای جذاب و باحال برجام برای تلگرام +عکس استیکرهای جذاب و باحال برجام برای تلگرام +عکس انتقام عجیب مار سمی در هنگام سوپ شدن + عکس انتقام عجیب مار سمی در هنگام سوپ شدن + عکس عکس رویایی و شگفت انگیز از شیکاگو (عکس) عکس رویایی و شگفت انگیز از شیکاگو (عکس) کاهش وزن خیره کننده این خانم ایرلندی +عکس کاهش وزن خیره کننده این خانم ایرلندی +عکس ترس های متفاوت و عجیب (عکس) ترس های متفاوت و عجیب (عکس) کپی پیست کیم کارداشیان را ببینید + عکس کپی پیست کیم کارداشیان را ببینید + عکس مرد عاشق فومنی که 55 سال غارنشین است مرد عاشق فومنی که 55 سال غارنشین است سرنوشت جالب زنی که خانه و شوهرش را ترک کرد سرنوشت جالب زنی که خانه و شوهرش را ترک کرد آموزش ساخت جامدادی بازیافتی ویژه دانش آموزان آموزش ساخت جامدادی بازیافتی ویژه دانش آموزان رئیس‌ ها از چه ادکلنی استفاده می کنند؟! رئیس‌ ها از چه ادکلنی استفاده می کنند؟! جالب ترین خود پرداز جهان با خدماتی جدید + عکس جالب ترین خود پرداز جهان با خدماتی جدید + عکس فعالیت چند ساله این خانم به عنوان یک مانکن مرد (عکس) فعالیت چند ساله این خانم به عنوان یک مانکن مرد (عکس) این خانم ایرانی‌ جان هفت آمریکایی‌ را نجات‌ داد (+عکس) این خانم ایرانی‌ جان هفت آمریکایی‌ را نجات‌ داد (+عکس)

مواد غذایی مفید برای بهتر خوابیدن در شب

مجموعه : رژیم و تغذیه

مواد غذایی مفید برای بهتر خوابیدن در شب,داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل به راحت خوابیدن افراد در شب کمک می کند.اگر شب‌ها نمی‌توانید به آسانی خواب خوبی داشته باشید، ممکن است رژیم غذایی شما تا حدی مقصر باشد.

 

چیزهایی هستند که به اندازه‌ی بیدار شدن بعد از یک خواب خوب شبانه و پر انرژی بودن، احساس خوبی به شخص می‌دهد.

 

اما برای بسیاری از مردم، یک خواب شبانه‌ی آرام به سختی اتفاق می‌افتد که می‌تواند مربوط به غذاهایی باشد که در طول روز انتخاب می‌کنند.

 

دلیلش آن است که عادات غذایی بد، نه فقط چیزی که می‌خورید، بلکه حتی زمان خوردنتان، می‌تواند بر کیفیت و مدت زمان خواب شما تاثیر زیادی داشته باشد و این مشکل گاهی اوقات می‌تواند به یک چرخه‌ی معیوب در زندگی شما تبدیل شود.

 

هنگامیکه در شب بخوبی نمی‌خوابید، غذاهایی که روز بعد برای تقویت خودتان انتخاب می‌کنید، می‌تواند دقیقا همان غذاهایی باشد که خواب خوب شما را خراب کرده‌اند.

 

چیزی که اتفاق می‌افتد این است: وقتی که در شب، خواب خوبی نداشته باشید، این مسئله هورمون گرسنگی طبیعی شما را بهم می‌ریزد و احساس می‌کنید که نیاز به خوردن دارید. کسانی که بخوبی نمی‌خوابند، تمایل بیشتری به مصرف میان وعده دارند، و در طول روز اغلب به شیرینی و کافئین روی می‌آورند.

 

مشکل این است که کافئین می‌تواند با توانایی شما برای خوابیدن در شب، تداخل داشته باشد و اگرچه غذاهای شیرین ممکن است سطح انرژی شما را برای مدت کمی بالا ببرند، اما قند خون شما به زودی افت خواهد کرد و شما دوباره همان پروسه را آغاز می‌کنید.

 

بنابراین بهترین راه برای خواب خوب شبانه، تغذیه‌ی خوب است. وقتی شما در طول روز مواد غذایی درستی مصرف کنید، احتمال زیادی دارد که در شب، راحت بخوابید.

 

ــ میزان متعادلی شام بخورید. رفتن به رختخواب با معده‌ی بسیار پر می‌تواند آزار دهنده باشد و حتی منجر به سوء هاضمه (که باعث بر هم خوردن خواب می‌شود) گردد. از سویی دیگر، اگر وعده‌ی شام بیش از حد سبک باشد، ممکن است بخاطر گرسنگی از خواب بیدار شوید!

 

ــ در وعده‌ی شام از چربی‌ها و پروتئین‌ها بیش از حد استفاده نکنید. هضم غذاهای چرب زمان زیادی طول می‌کشد و غذاهای پروتئینی باعث افزایش تولید نوعی مواد شیمیایی در مغز می‌شود که باعث می‌گردد احساس هوشیاری کنید.

 

اما وعده‌های غذایی کم چرب، سریعتر هضم می‌شوند و کربوهیدرات‌های سالم، تولید مواد شیمیایی دیگری را که به آرامش خوابتان کمک می‌کنند، افزایش می‌هد.

 

به جای آنکه پروتئین را بعنوان ماده‌ی غذایی اصلی در وعده‌ی شام در نظر بگیرید، به کربوهیدرات‌های سالم، سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل و حبوبات، با کمی پروتئین توجه کنید.

 

ــ ممکن است امگا ۳ به خواب شما کمک کند. اسیدهای چرب امگا ۳، که در ماهی‌ها، آجیل و دانه‌ها وجود دارند، از طریق تاثیر بر ترشح ملاتونین (هورمونی که چرخه‌ی خواب را تنظیم می‌کند) به تنظیم ساعت درونی بدن شما کمک می‌کنند.

 

ــ مراقب مصرف کافئین و الکل باشید. اگر بطور منظم نوشیدنی‌های کافئین‌دار مصرف کنید، ممکن است بتوانید بخوبی بخواب بروید، حتی اگر بعد از شام یک فنجان قهوه خورده باشید. اما کافئین، و همچنین الکل، می‌توانند الگوهای خواب نرمال را مختل کنند.

 

ممکن است بتوانید به خواب بروید، اما خوابتان زیاد طول نمی‌کشد و این مسئله باعث می‌شود که رسیدن به عمیق‌ترین مرحله‌ی خواب (و آرام ترین مرحله) برایتان دشوار باشد.

 

ــ شبها، بیش از حد مایعات ننوشید. چون مثانه‌ی پر، با خواب خوب شبانه تداخل می‌کند. سعی کنید بعد از شام، مصرف مایعات را محدود کنید. بجای مصرف مایعات در شب، بیشتر مایعات را در طول روز بنوشید.

 

ــ قبل از خواب، یک میان وعده بخورید. اینکه آیا میان وعده‌ی قبل از خواب به خوابیدن شما کمک می‌کند یا نه، بستگی به الگوهای غذا خوردن معمول شما دارد. اگر در اوایل شب، شام نسبتا کم و سبکی می‌خورید، شاید احساس کنید که قبل از خواب به یک میان وعده‌ی کوچک نیاز دارید.

 

غذاهایی که حاوی کلسیم، منیزیم، و پتاسیم هستند می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند، زیرا این مواد معدنی به عملکرد سالم عضله و عصب کمک می‌کنند و باعث شل شدن عضلات می‌شوند.

 

یک میان وعده‌ی پیشنهادی: یک کاسه‌ی کوچک از غلات کامل با شیر کم چرب و میوه، یا کمی ماست با یک تکه موز روی آن!

 

 

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ