پارس ناز پورتال

آموزش تشخیص صدای آفلاین در گوشی های اندروید

آموزش تشخیص صدای آفلاین در گوشی های اندروید

 

همان‌ طور كه می‌دانید در نسخه‌های پیشین اندروید، برای استفاده از قابلیت تشخیص صدا و ارسال فرمان‌های صوتی از جمله تایپ با گفتار، اتصال به اینترنت مورد نیاز بود، اما در نسخه جدید این سیستم‌عامل قدرتمند یعنی اندروید 1/4 كه Jellybean نام دارد (در فارسی به آن آبنبات پاستیلی و لوبیای ژله‌ای هم گفته می‌شود) می‌توانید براحتی تمام اطلاعات مربوط به این قابلیت را دانلود كرده و بدون نیاز به اینترنت به‌صورت آفلاین به استفاده از این ابزار بپردازید.

اگر می‌خواهید همه‌جا و در هر شرایطی بدون نیاز به اینترنت با حرف زدن، متون موردنظرتان را تایپ كنید یا با صحبت كردن به جستجو بپردازید، باید مراحل زیر را برای فعال‌سازی آفلاین این قابلیت به انجام برسانید:

1ـ به بخش Settings در تبلت یا تلفن همراهتان مراجعه كنید (تصاویر مربوط به تبلت GoogleNexus7 است)

2ـ در بخش تنظیمات، روی Language & input فشار دهید.

3ـ بخش Speech را پیدا كنید و Voice Search را انتخاب كنید.

4ـ از برقراری ارتباطتان با اینترنت مطمئن شده و در تنظیمات Voice Search روی گزینه Download offline speech recognition فشار دهید.

5ـ در این مرحله صفحه‌ای با دو تب مشاهده خواهید كرد؛ تب اول یعنی Installed شامل زبان‌هایی است كه در حال حاضر روی دستگاه شما به‌صورت آفلاین نصب شده‌ است و تب دوم یعنی All نیز فهرستی از زبان‌های قابل دانلود را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مرحله برای نصب زبان دلخواه خود باید پس از مشاهده آن در تب دوم، روی آن فشار داده و منتظر بمانید تا عملیات دانلود و نصب زبان تكمیل شود.

6ـ از این پس می‌توانید براحتی و بدون نیاز به اینترنت از امكانات تشخیص صوت در تبلت یا تلفن همراه خود لذت ببرید.

 

نمایشگر پوشیدنی جدید سونی با کیفیت عالی + عکس