پارس ناز پورتال

تمام دندانهای این جوان به خاطر نوشیدن 8 لیتر نوشابه ریخت

تمام دندانهای این جوان به خاطر نوشیدن 8 لیتر نوشابه ریخت
ویلیام کن ول"، پس از نوشیدن 8 لیتر کوکاکولا، مجبور شد از دندان مصنوعی استفاده کند تا جایگزین دندان‌‌ های از دست رفته‌اش باشد.به گزارش پارس ناز ویلیام به خبرنگاران گفت که عادت داشت روزانه 6 تا 8 لیتر نوشابه گازدار بنوشد و همین عادت باعث از دست دادن تمامی دندان‌هایش شده است. ویلیام اضافه کرد که پزشکان به او گفته‌اند که خون او نیز دچار مسمومیت شده است.
 
 
ویلیام می‌گوید: تمامی هشدار‌های دندانپزشک خود را برای نوشیدن نوشابه نادیده گرفتم و در حال حاضر مجبور به استفاده از دندان مصنوعی هستم و از لحاظ جسمانی نیز دچار بیماری شده‌ام.کارشناسان بهداشت و درمان در استرالیا با انجام آزمایشات زیادی روی ویلیام سعی دارند تا مطالعات خود را درباره جوانانی که معتاد به مصرف نوشابه‌‌های گازدار هستند افزایش دهند و بتوانند هشدار‌های لازم را به این جوانان بدهند.

دکتر جیسون آرمفیلد محقق ارشد مرکز تحقیقات استرالیا و بهداشت دهان و دندان در این ارتباط گفت: پس از تحقیق روی 16800 کودک استرالیایی 56 درصد آنها روزانه از نوشابه‌‌های شیرین گازدار استفاده می‌کنند و این بسیار نگران‌کننده است. بیشتر آنان دچار پوسیدگی دندان شده‌اند و این تنها به‌خاطر قند موجود در این نوشابه‌‌های گازدار است.