پارس ناز پورتال

این خانم عجیب ظرف مدت 8 ماه دوبار زایمان کرد (عکس)

این خانم عجیب ظرف مدت 8 ماه دوبار زایمان کرد (عکس)
یک زن ۲۶ ساله انگلیسی ظرف ۸ ماه دو بار زایمان داشت. یک زن 26 ساله در مدت 8 ماه دو مرتبه زایمان داشته است و این در حالی است که نوزادان دوقلو نیستند.به گزارش پارس ناز کلیر اورمرود اهل ولز که آلیس را باردار بود در هفته بیست و پنجم از بارداری خود در 6 دسامبر 2011  طی یک عمل سرازین فرزندش را به دنیا آورد.آلیس در آن زمان تنها یک پوند و 3 اونس(0.6 یعنی کمتر از یک کیلوگرم) وزن داشت و پزشکان از زنده ماندن او ناامید بودند.

اما آلیس زنده ماند و اورمورود 7 هفته بعد با اینکه قرصهای جلوگیری از بارداری مصرف می‌کرد، دوباره باردار شد! گرت نوزاد پسر به وزن 2 پوند برابر با 0.9 کیلوگرم در هفته بیست و نهم سپتامبر 2012 به دنیا آمد.
اورمورود در مصاحبه با تلگراف گفت: من وقتی متوجه شدم باردارم که کاملاً سنگین شده بودم. دکترم به من گفت که من نباید بارداری دیگری داشته باشم.او همچنین افزود: این در نهایت به مرگ من و نوزاد منتهی می‌شود. فکر نمی‌کنم این منصفانه باشد ولی من رک به دکترم گفتم نه. اورمورود که علی رغم اقدامات احتیاطی 3 فرزند بزرگتر نیز دارد.
 

آلیس در بخش چپ مغز دچار مشکل است و از انتروکولیت نکروزان که ناشی از انسداد روده نوزادان است، رنج می‌برد اما با این وجود پزشکان وسعت آسیب مغزی آلیس را تا زمانی که او بزرگتر نشود، نمی‌دانند. انتروکولیت نکروزان (Necrotizing enterocolitis) یکی از شایع‌ترین اورژانس‌های جراحی-پزشکی دستگاه گوارش در نوزادان است. یک بیماری حاد التهابی با فاکتورها و علل بحث‌ برانگیز، شرایطی که با درجات متفاوتی از آسیب، شامل تنها آسیب مخاطی، نکروز تمام ضخامت و پارگی روده همراه است.
انتروکولیت نکروزان یک مشکل بالینی جدی است که در 10 درصد از نوزادان با وزن زیر 1500 گرم اتفاق می‌افتد و میزان مرگ‌ومیر 50 درصد یا بیشتر است.
 
اگر چه این بیماری بیشتر در نوزادان نارس رخ می‌دهد اما این شرایط در نوزادان رسیده نیز دیده شده ‌است انتروکولیت نکروزان بیشتر قسمت انتهایی دراز روده (ایلئوم) و ابتدایی کولون بالارونده را درگیر می‌کند ولی می‌تواند هر قسمتی از روده باریک یا کولون را درگیر کند.انتروکولیت نکروزان در هفته‌های دوم تا سوم زندگی نوزادی که نارس است و با شیر خشک تغذیه می‌شود رخ می‌دهد.نشانه‌های کلاسیک این بیماری شامل اتساع شکم، مدفوع خونی، پنوماتوز روده‌ای است.علائم و نشانه‌های گاهگاهی شامل عدم ثبات درجه حرارت بدن، لتارژی و دیگر یافته‌های غیر اختصاصی است.