پارس ناز پورتال

استادان دانشگاه هاروارد به دنبال زنان ماجراجو! (عکس)

استادان دانشگاه هاروارد به دنبال زنان ماجراجو! (عکس)
دانشمندان علم ژنتیک به دنبال یافتن یک زن ماجراجو هستند تا به کمک او بتوانند یک نوزاد انسان نئاندرتال (غارنشین) را به وجود آورند.به گزارش پارس ناز آقای "جرج چرچ" استاد دانشگاه هاروارد معتقد است از این طریق میتوان نیاکان منقرض شده انسان را پس از بیش از 33 هزار سال دوباره بوجود آورد. به عقیده این دانشمند بر خلاف تصور عموم نئاندرتال ها یک نژاد بسیار باهوش هستند که میتوان با استفاده از تکنولوژیهای مدرن پزشکی امروزی دوباره آنها را به وجود آورد.
 

او در مصاحبه اش با مجله آلمانی اشپیگل گفت: من به اندازه کافی دی ان ای از استخوان فسیل برای بازسازی دی ان ای این گونه انسان منقرض شده برداشته ام و تنها به دنبال یک زن ماجراجو هستم تا در روند تولید آن به ما کمک کند.البته گفتنی است این تولد دوباره به مسائل زیادی بستگی دارد اما قابل اجراست. او معتقد است رشد علم و فناوری این امکان را به محققان داده است که دست به انجام این عمل بزنند.
 
او میگوید وقتی قادر به شبیه سازی انواع پستانداران هستیم پس حتی میتوان یک انسان نئاندرتال را نیز شبیه سازی کرد به گفته کارشناسان تئوری این دانشمند محقق شدنی است و اکنون تنها قطعه گم شده این پازل وجود یک زن است تا حامل نطفه شبیه سازی شده یک نئاندرتال باشد.