پارس ناز پورتال

روش های ساده و عملی برای کاهش مصرف سوخت اتومبیل

روش های ساده و عملی برای کاهش مصرف سوخت اتومبیل
 
با توجه به بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی و همچنین افزایش روزافزون هزینه‌های زندگی، مدیریت بر مخارج و مصرف بهینه منابع یکی از ارکان اصلی زندگی امروز است.به گزارش پارس ناز یکی از دغدغه‌های رانندگان کاهش مصرف سوخت خودروهاست که راهکارهای متفاوتی تاکنون در مورد آن مطرح شده و ما می‌خواهیم به ابعاد نسبتاً جدیدی از این مقوله بپردازیم.

در اینجا برخی از ترفندهای سریع که ما را برای دستیابی به هدف، که همانا کاهش مصرف سوخت (و کاهش هزینه‌های مربوط به آن) یاری می‌کنند را به شما معرفی می‌کنیم.برای اینکه مصرف سوخت خودرو خود را کاهش دهید، در قدم اول باید از صحت عملکرد موتور، شمع‌ها و گیربکس خودرو اطمینان حاصل کنید و همین‌طور مطمئن شوید که فیلترها و روغن خودرو به موقع تعویض شده‌اند. حالا با انجام کارهایی که ما به شما می‌گوییم می‌توانید به راحتی کاهش محسوسی در مصرف سوخت خودرو داشته باشید.

فشار آرام به پدال گاز در شروع حرکت
سعی کنید در ابتدای حرکت و تا رسیدن به سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت، پدال گاز را به آرامی‌فشار دهید و از فشار ناگهانی و بیش از حد پرهیز کنید. زمان مطلوب برای رسیدن به این سرعت ۵ تا ۷ ثانیه است. ما فکر می‌کنیم شما می‌توانید این کار ساده را انجام دهید، آیا خودتان هم همین عقیده را دارید؟

حفظ سرعت ثابت
نگه داشتن سرعت در یک حالت ثابت علاوه بر آنکه شما را در وضعیت ایمن‌تر و قابل کنترل‌تری قرار می‌دهد، کاهش قابل توجهی نیز در مصرف سوخت خودرو شما به وجود می‌آورد، دفعه بعد که به مسافرت رفتید این کار را امتحان کنید. اطمینان داریم که کار ساده‌ای ست. این‌طور نیست؟

حذف زود هنگام گاز
برداشتن ناگهانی پا از روی پدال گاز برای کاهش سرعت، قبل از توقف خودرو شما را در وضعیتی قرار می‌دهد که به آن ترمز موتور می‌گویند و این کار در خودروهای سواری علاوه بر اینکه موجب آسیب به موتور می‌شود، موجب بالا رفتن مصرف سوخت خودرو هم می‌شود. شما باید همان‌طور که به آرامی‌حرکت را آغاز می‌کنید، همان‌طور هم به آرامی‌توقف کنید. این هم کار سختی نیست، این‌طور نیست؟ کافی ست فاصله مطمئنی از خودرو جلویی داشته باشید.

استفاده از تهویه مطبوع را کاهش دهید
تنظیم AC با شرایط آب و هوایی محیط، به شما کمک زیادی خواهد کرد. فقط در مواقع لازم از کولر و یا حتی بخاری خودرو استفاده کنید. در بیشتر فصل‌های سال شما می‌توانید با استفاده از دریچه‌های ورود و خروج هوای بیرون، و همچنین پایین یا بالا بودن پنجره‌ها دمای داخل خودرو را تنظیم کنید. یقین داشته باشید با انجام این موارد و کمی‌دقت در رانندگی خواهید توانست به میزان قابل توجهی از مصرف سوخت خودرو کم کرده و لذت بیشتری از رانندگی ببرید.