پارس ناز پورتال

آموزش تغییر آهنگ ورود و خروج به سیستم

آموزش تغییر آهنگ ورود و خروج به سیستم
 
قابلیت امكان تغییر در آهنگ ورود به سیستم ‌عامل (Log on) و خروج از آن (Log off)، در نسخه‌های مختلف ویندوز مشاهده می‌شود، اما كاربران ویندوز 8 نمی‌توانند این كار را انجام دهند و چنانچه به بخش مربوط برای تغییر آن نیز مراجعه كرده باشند، گزینه‌های مربوط به انجام این كار را مشاهده نخواهند كرد، چرا كه این گزینه‌ها در ویندوز 8 غیرفعال شده‌است!

اگر دوست دارید همانند دیگر نسخه‌های ویندوز، این آهنگ‌ها را به دلخواه خودتان تغییر دهید، می‌توانید با اعمال یك هك در رجیستری، این كار را به انجام برسانید:

1 ـ كلیدهای Win key + R را از روی صفحه ‌كلید فشار دهید تا پنجره Run نمایش داده شود.

2 ـ عبارت regedit را در كادر موردنظر وارد كرده و كلید اینتر را فشار دهید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

3 ـ در ستون سمت چپ مسیر زیر را دنبال كنید:

HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\EventLabels\WindowsLogon

4- پس از مراجعه به مسیر فوق، در بخش سمت راست گزینه‌ای با عنوان ExcludeFromCPL قابل مشاهده است. روی این كلید دو بار كلیك كرده و مقدار آن را از عدد یك به صفر تغییر دهید.

5- تا این مرحله شما قابلیت تغییر در آهنگ ورود به سیستم‌ عامل را فعال كرده‌اید، برای فعالسازی این قابلیت هنگام خروج از سیستم‌ عامل نیز به مسیر ذكر شده در مرحله 3 بروید و به ‌جای Windows Log on گزینه Windows Log off را در انتهای مسیر انتخاب كنید.

6- كارهای مرحله 4 را تكرار كرده و مقدار كلید ExcludeFromCPL را از یك به صفر تغییر دهید.

7- حالا می‌توانید ویرایشگر رجیستری را ببندید و به بخش Sound در كنترل پنل مراجعه كنید. (برای انجام این كار می‌توانید پس از فشار كلیدهای Win Key + W، عبارت sounds را وارد كرده و كلید اینتر را فشار دهید)

8- مشاهده می‌كنید كه دو گزینه Windows Log off و Windows Log on به فهرست گزینه‌های موجود اضافه شده و می‌توانید آهنگ دلخواه خود را به این دو گزینه اختصاص دهید.