پارس ناز پورتال

درباره جاذبه های گردشگری کشور مجارستان (عکس)

درباره جاذبه های گردشگری کشور مجارستان (عکس)
 
مجارستان کشوری زیبا، حاصلخیز و سرسبز با طبیعت ویژه خود در قلب اروپا است. مردمان مهربان و میهمان دوستی دارد. مجارستان سرزمینی ۱۱۰۰ ساله است که در حدود ۱۵۰ سال پیش از کشور اتریش مستقل گشت. فرهنگ مردم مجارستان از معروف ترین و شناخته شده ترین فرهنگهای اروپائی است. سوارکاری و موسیقی دو بخش مهم از فرهنگ آنها است. زبان خاص خود را دارا هستند که زبانی زیبا و مستقل است با ویژگیهای خاص کلامی خود. این کشور همواره مهد مخترعین و هنرمندان بزرگ بوده و دوستان بسیار خوب و مهربانی می توان در بین این مردم پیدا کرد.
 
بوداپـِست پایتخت کشور مجارستان و بزرگترین شهر این کشور است.این شهر بعلاوه مرکز فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و صنعتی مجارستان نیز می باشد.بوداپست از دو بخش بودا و پست تشکیل شده که اولی در کرانهٔ باختری (سمت راست) رود دانوب و دومی در سمت خاوری این رود واقع شده‌اند.جمعیت بوداپست در سال ۲۰۱۱ برابر با ۱٬۷۲۱٬۵۵۶ نفر بوده است. مساحت شهر حدود ۵۲۵ کیلومتر مربع است و به هیچ شهرستانی وابسته نیست و بصورت مستقل از سازمان استانبندی کشور مجارستان اداره می شود.

 مختصری راجع به کشور مجارستان

وسعت: ۹۳ هزار کیلومتر مربع

جمعیت: در حدود ۱۰ میلیون نفر

پایتخت: بوداپست

شهرهای مهم: پچ، میشکلتز، سگد، شوپرون

همسایه ها: اتریش، اسلواکی، رومانی، کرواسی، ، اسلوونی و اکراین

 برخی‌ ویژگیهای جغرافیایی
کشور مجارستان کشوری مسطح با دشت هایی‌ زیبا است که توسط رود دانوب معروفترین و زیباترین رود در اروپا به ۲ بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. این کشور دارای معماری بسیار زیبا و منحصر به فردی است که اصالت و زیبایی‌ را در خود جای داده‌اند. مجارستان در حوزه اروپای مرکزی قرار دارد و دارای آب و هوایی معتدل می‌باشد. تابستانها در این کشور نسبتا گرم با رطوبی متوسط میباشند و همچنین دارای زمستان‌هایی‌ با بارندگی زیاد و هوایی سرد است.

 کشور مجارستان از قدیمی ترین کشور های استقلال یافت همراه با تاریخ و فرهنگ خاص خود است.مردم مجارستان همواره کوشیده اند تا فرهنگ ، آداب و رسوم خود را همراه با گذشت زمان و در فراز و نشیب تاریخ حفظ بنمایند.از این رو این کشور نمونه بسیار جالبی جهت همگامی سنت و مدرنیته در کنار یکدیگر می باشد. مجارستان سرزمین گذشته و حال است.قسمت های زیادی از شهر بوداپست جزء میراث فرهنگی جهان بوده و توسط سازمان یونسکو محافظت می گردند.شهر پچ که یکی از بزرگترین شهرهای کشور مجارستان می باشد. پایتخت فرهنگی اروپـا بوده و همچنین ایـن شهر هر ساله پذیـرای دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان می باشد.
 

 هویز
بزرگترین دریاچه آب گرم جهان در مجارستان واقع شده است و نام آن Lake Hévíz است. مجارستانِ امروز، در سال ۲۰۰۸، یکی از پانزده کشور جهان بود که در دهه گذشته بیشترین میزان مسافران و توریست ها را به خود اختصاص داده اند.همچنین بزرگترین دریاچه اروپای مرکزی (Lake Balaton) در مجارستان واقع شده است.ریاچه Hévíz، در بخش غربی دریاچه Balaton واقع شده است ، Heviz یک شهر کوچک و زیبا که از خصوصیات بارزش آن چشمه آب گرمی است که در دمای سرد حدود ۱۵ درجه ، دمایی حدود ۲۷ درجه دارد و البته سرشار از املاح معدنی بود که خاصیت درمانی به این دریاچه می دهد.

  کاخ رویال بوداپست
این کاخ بر فراز تپه بودا در قرن سیزدهم میلادی بنا گشت. منظره این کاخ به خصوص در هنگام شب جلوه خاصی به شهر بوداپست بخشیده است. همچنین در این کاخ یک موزه و یک کتابخانه بزرگ قرار دارد.


 تپه گلرت
بر فراز این تپه می توان دید کامل و زیبایی از شهر بوداپست که از دو قسمت بودا و پِشت تشکیل شده را داشت.این تپه را به نام یک اسقف که در حفظ دین مسیحیت در کشور مجارستان ایستادگی کرد و به قول تاریخ در این راه کشته شد نام گذاری کرده اند.
 

 Chain bridge
این پل یکی از زیباترین پل ها بر روی رود دانوب و اولین پل سنگی بر روی این رود است و از زیباترین پل های موجود در قاره اروپا با چهار شیر زیبای سنگی می باشد. این پل را سمبل شهر بوداپست می نامند.

 ساختمان پارلمان
این ساختمان در کنار رود دانوب یکی از زیبا ترین بناهای اروپا و به قولی زیباترین پارلمان در دنیا می باشد.همواره یکی از جاذبه ها و مراکز دیدنی بوداپست برای توریستها و جهان گردان ساختمان پارلمان بوداپست می باشد.بنای این ساختمان سنگی و طرحی نئوگوتیک دارد.

 میدان قهرمانان
این میدان با مجسمه هایی بسیار زیبا از سرداران دلیر کشور مجارستان مکانی بسیار باشکوه در شـهر بوداپست می باشد. در کنار این میـدان موزه هنرهای زیبای بـوداپـست و پارک شهرقرار دارند.

 دریاچه بالاتون
دریاچه بالاتون بزرگترین دریاچه طبیعی اروپاست که در نزدیکی شهر بوداپست واقع شده است و هتلهای بسیار زیبا با امکانات آب درمانی و ماساژ در کناره های دریاچه همواره درانتظار جهانگردان است.قایقرانی و جت اسکی سواری از ورزشهای مفرح و شادی بخش این دریاچه محسوب می گردد و رستوران های سنتی در فضای آزاد در کناره این دریاچه فضایی بسیار زیبا و دیدنی و خاطره انگیز را برای شما مهیا نموده است.این دریاچه یکی از دریاچه های بزرگ اروپا و دریاچه ای توریستی تفریحی است که در فصل تابستان توریستهای زیادی را به خود جذب می کند. فاصله این دریاچه با بوداپست در حدود ۱۲۰ کیلومتر می باشد و با قطار با یک سفر دو ساعته قابل دسترسی است.

 جزیره مارگیت


این جزیره در میان رود دانوب قرار گرفته و دارای طبیعتی سبز و آرام می باشد و محل مناسبی جهت اوقات فراغت و ورزش می باشد.