پارس ناز پورتال

عکس هایی زیبا از میوه آرایی های دیدنی مخصوص شب یلدا

عکس هایی زیبا از میوه آرایی های دیدنی مخصوص شب یلدا
نمونه هایی زیبا از تزیینات میوه آرایی شب یلدا را تماشا کنید و از آن ها ایده بگیرید . و شب یلدا خود را با این میوه آرایی زیباتر و بهتر کنید.هندوانه شاخص ترین میوه ی شب یلداست ومی دانیم که طبق آداب وسنن قدیمیان اگر در این شب چیزهای دیگر کمتر مصرف شوند ویا اصلا خورده نشوند ،هندوانه از اقلامی است که خورده خواهد شد

برای تزیین هندوانه می توانید :

۱- آن را از طول زیکزاک یا دالبر ونیم دایره ،نیم دایره ای برش داده اما نه کامل بلکه در وسط آن یک دسته ی زیکزاکی یا دالبری نگه داریدتا به شکل سبد شود وسپس هندوانه های داخل آن را گرد گرد با قاشق معمولی ویا با قاشقهای بستنی در آورده وبرای اینکه همه ی هندوانه ها را گرد گرد در بیا ورید از ابتدا که همه ی توپها را در می آورید در ظرفی دیگر ریخته وسپس همه را به سبد هند وانه ای خود وارد کنید.می توانید برای پذیرایی از چوبهای کبابی کوچک که چند عدد را در توپهای هندوانه ای فرو کرده اید و به آن شکل زیبایی هم می بخشد به جای چنگال استفاده نمایید.

 
 

۲- هندوانه را از عرض وبدون دسته باز هم زیکزاکی یا دالبر برش داده واین بار در ظرفی مربع شکل برش دهید وبا چنگالهای سفید کوچکی که از فروشگاههای لوازم شیرینی می توانید تهیه کنید در این هندوانه های مربعی شکل زده و از مهمانان شب یلدایی خود پذیرایی کنید.می توانید برای زیباتر شدن هندوانه تان از ترافل که بر روی آن می پاشید استفاده نمایید.

۳- پوست هندوانه را تا نیمه با یک چاقوی تیز طوری بردارید که سفیدی های زیر پوست باقی بماند وتنها پوست سبز آن جدا شود ،سپس یک گل رز را در نظر گرفته وبا برشهایی بر روی پوسته ی سفید هندوانه آن را بوسیله ی چاقوی لیزری به شکل گل در بیاورید.

۴- هندوانه را ازطول نصف کرده و ۵ تا ۱۰ سانت روی آن را به شکل ترمه برش دهید که برای این کار می توانید شکل ترمه را ابتدا بر روی آن با نوک چاقو کشیده وسپس اطراف آن ۵ تا ۱۰ سا نت رویی را به آرامی خالی کنید به طوری که یک ترمه ی قرمز از هندوانه در رو وبقیه ی آن به شکل قبل با پوسته ی سبزدر زیر قرار داشته باشد.

 
عکس هایی زیبا از میوه آرایی های دیدنی مخصوص شب یلدا

۵- هندوانه را از وسط نصف کرده و همراه با پوست آن ،برشهای نیم دایره ای هم اندازه ای درست کنید همانطور که همیشه برش می دهید با این تفاوت که همه هم اندازه ونسبتا نازک باشند ،سپس آنها را درون سینی گرد سیلور یا کریستال وبلور مانند پره های پنکه مشترک در نقطه ای در مرکز قرار دهید .

۶- هندوانه را از وسط نصف وسپس باز نیمه ها را از وسط دقیق نصف کنید تا چهار قسمت بزرگ مساوی داشته باشید ،سپس آنها را با پوست از طول به شکل برش برش های هم اندازه ی مثلثی شکل در آورید وهمه را در ظرف استیل ماهی شکل مانند پولکهای ماهی پشت سر هم قرار دهید ویا در ظرفی بیضی شکل پشت هم برای پذیرایی بچینید .می توانید در کنار تزیینات دیگر هندوانه ها مقداری را برای بچه ها به این شکل آماده نمایید که بسیار راحت ودر عین حال زیباست .

۷- روشهای ساده دیگر را تنها با تصویر برای شما نمایش می‌دهیم. امیدواریم که مورد توجه شما کاربران عزیز قرار گیرد

 
عکس هایی زیبا از میوه آرایی های دیدنی مخصوص شب یلدا

تزئین آناناس

۱- آناناس را با تاجش به شکل عمودی و از طول نصف کرده و داخل هر کدام را خالی کنید و آناناسها را نگینی و چهار گوش خورد نمایید .داخل یکی را ، از آناناسهای نگینی و چند دانه انگور در لابه لای آنها پر کنید و بقیه را برای زدن به سیخهای چوبی کوچک کنار بگذارید. به سیخهای نازک کباب چوبی یک تکه آناناس ،یک حلقه موز ، یک تکه سیب ،یک حلقه کیوی ،نصف پر پرتقال را با فاصله رد کنید و یک عدد انگور درشت هم به نوک سیخ بزنید ،سپس در ظرفی که می تواند سیلور یا کریستال مناسب باشد دو آناناس را به طوری که یکی پر از مخلوط آناناسهای خورد شده و انگور است و دیگری رابرعکس گذاشته واین سیخها را در آن فرو کرده قرار دهید .می توانید این سیخهای میوه ای را اطراف آناناس پر نیز فرو کنید. همچنین میتوانید این کار را بر روی خربزه یا هندوانه نیز انجام دهید.به شکلها توجه فرمایید

۲-پوست آناناس را با چاقویی تیز یا لیزری برداشته و قسمت لیمویی رنگ آن را از بالا دور تا دور اریب مثل گردنه هایی بر روی یک کوه آناناسی به پایین در بیاورید که برای این کار می توانید ابتدا با نوک چاقو این حالت مار پیچی را روی آناناس ایجاد کرده و سپس زیر هر کدام را خالی کنید .البته این روش مربوط به کسانی است که از وسایل و لوازم مخصوص تزیین میوه ها نداشته باشند چرا که با چاقوهای مخصوص این کاربسیار سریع تر وراحت تر میشود به انواع میوه ها شکل داد.

 
عکس هایی زیبا از میوه آرایی های دیدنی مخصوص شب یلدا

۳-آناناسها را به مربع هایی هم اندازه و نسبتا نازک و بزرگ برش دهید و سه تکه از آن را بر داشته و بین آنها را یا خامه ی شیرین شده همراه با پودر نارگیل یا پسته و یا بستنی وانیلی گذاشته و به تعداد درون ظرفی چیده ودر سفره یلدایی خود قرار دهید.

۴- آناناسها را که از پوست جدا کرده اید می توانید با انواع قالبهای کوچک شیرینی شکل داده و به سیخهای کوچک کبابی چوبی بزنید ودر ظرفی چیده و در سفره ی خود جای دهید.

۵-آناناس را ایستاده و از عرض طوری برش دهید که دو سوم در پایین و یک سوم آن به همراه کلاهک آن در قسمت بالا قرار گیرد سپس داخل آن را خالی کرده و از بستنی زعفرانی پر کنید . یک سیخ کباب چوبی در داخل و مرکز آن قرار داده و قسمت بالایی به همراه کلاهک را بر روی آن آزاد قرار دهید یعنی محکم نکنید تا مثل دربی نیمه باز بر روی نیمه ی دیگر قرار گیرد.داخل آناناس را بسته به سلیقه ی شخصی خود از هر میوه ی خورد شده و یا فقط آناناس هم می توانید پر کنید.

 
عکس هایی زیبا از میوه آرایی های دیدنی مخصوص شب یلدا

تزئین انار

انار ها را در صورت خشک و سفت بودن تاجشان از قسمت تاجشان نیم ساعت درون آب ولرم قرار داده وسپس تاج آن را با دست از هم باز کرده تا مثل گلبرگهایی به پوست انار بچسبدو در کنار میوه ها قرار دهید.

۲- کلاهک وتاج انار را تا نیمه به گونه ای از آن جدا کنید که داخل انار هیچ به هم نریزد وبه شکلی در آید که انار از نیمه با پوست وقسمت رویی آن باز دیده شود .این مدل در کنار میوه های دیگر زیبا دیده خواهد شد.

۳-پوست انار را با یک چاقوی لیزری تیز از روی آن برداشته یا انارها را همینطورکامل ودرست درون ظرفی جداگانه قرار دهید ویا به قطعات کوچکتری که بسیار برای مصرف راحت تر است در آورده وبر سر سفره ی یلدایی خود بگذارید.

۴- انار ها را دانه کرده درون کاسه ای بلوری بریزید ودر لابه لای آنها چند نگین کوچک آناناس وانگورریخته وچند تکه از انارهای کوچک هرمی شکل نیز روی آنها بگذارید.

 
عکس هایی زیبا از میوه آرایی های دیدنی مخصوص شب یلدا

تزئین سیب و پرتقال

۱-یک عدد سیب زرد را برداشته ، آن را برش دهید وجدا کنید ،سپس این قسمت را از سمت پوست سیب واز داخل به لایه های نازک تقسیم کنید تا در روی آن یک لایه ی نازک بیضی شکل باقی بماند وکاملا این لایه ها را از هم جدا نمایید به طوری که در آخر شما بسته به اندازه ی برشها ۴ تا ۵ لایه ی هفتی شکل خواهید داشت والبته اگر این هفت ها از وسط هم نصف شدند نگران نباشید چرا که اشکالی در تزیین ایجاد نمی کند.پس از جدا سازی لایه ها آنها را در جای قبلی خود قرار دهید با این تفاوت که هر لایه را کمی از لایه ی قبلی خود پایین تر بگذارید (حتی اگر از وسط هم نصف شده باشند به همین صورت قرار دهید) تا شبیه پرهای یک قوی زیبا در آید.یک سیب قرمز را نیز به همین صورت درست کنید.

هم می توانید این دو سیب را بر روی سیب های دیگر یا میوه های دیگر قرار دهید وهم با بر داشتن لایه ای از زیر سیب وقرار دادن آن با خلال دندان در جلوی پرهای قو آن را کامل کرده وبه شکل دو قوی زرد وقرمزدر کنار میوه ها قرار دهید.

۲- چند عدد سیب سرخ را در ظرفی بچینید و همراه با آنها آجیل هایی مثل گردو و بادام درسته قرار دهید و برای زیبایی بیشتر می‌توانید مانند شکل از شکلات یا بیسکویت های زیبا یا از شمع های مختلف و رنگی نیز استفاده کنید

 
عکس هایی زیبا از میوه آرایی های دیدنی مخصوص شب یلدا
 
۳- پرتقال را از اطراف ودور تا دور، دورانی مثل سیب پوست کرده وجدا کنید.پرتقال پوست شده را از وسط کاملا باز کرده وپوست آن را به شکل گل در آورده در وسط آن قرار دهیدوروی میوه های با پوست یا وسط ظرف میوه های پوست شده ی آماده قرار دهید .

۴- پرتقالهای پوست شده ی آماده را از هم جدا کرده وبا میوه های پوست شده ی دیگر مثل سیب وکیوی وآناناس وخیار حلقه وخورد شده به طور جدا گانه در ظرفهای چند قسمتی یا ظرف گردی که خودتان آنها را جدا گانه می چینید قرار داده وبرای پذیرایی با یک چنگال آماده کنید.

تزئین لبو

۱- قبل از پختن چغندرها می توانید پس از آنکه پوست نازکی از روی آنها برداشتید با یک چاقوی تیز آنها را به شکل گل رز در آورده و سپس بپزید .چند شلغم را نیز به همین ترتیب و قبل از پختن به شکل گل درست کرده و سپس در ظرفی یک در میان کنار هم بچینید .

 
عکس هایی زیبا از میوه آرایی های دیدنی مخصوص شب یلدا

۲- چغندر ها را پخته و حلقه حلقه کنید و از قالبهای گل یا قلبی شکل یا ترمه ای شکل شیرینی استفاده کرده و ازحلقه های لبو این شکلها را در آورید .برای درست کردن شلغم ها آنها را قبل از پختن که البته حلقه های ابتدایی آنها نیز پهن و کلفت باشد به این صورت در آورید و هنگام پختن نیز حتما به آنها نمک زده تا له نشوند سپس لبوها و شلغم هایی را که به شکل دلخواه در آورده اید، در ظرفی تخت و صاف و به دلیل رنگ پذیری شلغم ها جدا گانه بچینید و برروی آنها چند عدد چنگال کوچک سفید پلاستیکی قرار دهید،سپس خورده ها و اطراف این قالبها را ریز کرده و در ظرفی دیگر که آن هم بهتر است تخت وصاف باشد تنها دورتا دور ظرف بریزید و باقلا ها ی پخته شده را دروسط ظرف ریخته ،بر روی باقلاها کمی گل پر بریزید وهر دو را در سفره ی یلدایی خود قرار دهید.

۳- لبوها را به روشی که در قسمت ۲ گفته شد به شکل دلخواه خود در آورید وسپس آنها را بر روی ماستهای چکیده ای که قبلا در ظرفی ریخته اید قرارداده و چند عدد گردو و پسته نیزلابه لای آنها بگذارید.

۴- لبوها را حلقه حلقه کرده ودر ظرفی با کمی پودر پسته و نارگیل و خورده های گردو تزیین نمایید .اطراف ظرف را نیز می توانید از شلغم های حلقه حلقه برای تزیین و هما هنگی رنگ سفید و قرمز استفاده کنید.

 
عکس هایی زیبا از میوه آرایی های دیدنی مخصوص شب یلدا

تخم مرغ وسیب زمینی وتزیین آنها:

برای بچه های کوچکمان که ممکن است در این فصل سرما خورده باشند بهتر است از تخم مرغ و سیب زمینی آب پز تزیین شده بر سر سفره یلداییمان قرار دهیم تا آنها را به خوردن این دو چیز مقوی تشویق کرده باشیم به این صورت که از آب لبوها استفاده کرده و تخم مرغهای آب پز پوست گرفته شده را به مدت یک ساعت درون آب لبو قرار دهیم تا سفیده ی آن به رنگ بنفش در آید و پس از حلقه حلقه کردن در کنار سیب زمینی ها ی حلقه شده درون ظرفی قرار داده و با ریختن کمی گل پر بر رویشان به آنها طعم خاصی بدهیم.
 
عکس هایی زیبا از میوه آرایی های دیدنی مخصوص شب یلدا