پارس ناز پورتال

ظاهری زیبا و جذاب با تغذیه سالم (سلامت پوست)

ظاهری زیبا و جذاب با تغذیه سالم (سلامت پوست)
 
اگرچه کیف آرایش شما حاوی محصولات متفاوتی برای زیباتر شدن شماست و با استفاده از آنها بتوانید تغییراتی در چهره خود به وجود آورید اما فراموش نكنید كه هیچ چیز مانند تغذیه سالم و انتخاب غذاهای غنی از مواد مغذی نمی‌تواند به زیبایی شما کمک‌ کند. به همین خاطر 5 ماده مغذی که باعث زیبایی شما می‌شود و باید به طور منظم آنها را در برنامه غذایی خود بگنجانید، بیان شده است.

ریبوفلاوین یكی از ویتامین‌هایی است که برای سلامت پوست شما لازم است. شما می‌توانید این ویتامین را در با خوردن شیر، تخم‌مرغ، غلات غنی‌شده، غلات سبوس‌دار، جگر و سبزیجات سبز به دست بیاورید. امتحان کنید: سیب‌زمینی شیرین و کلم پیچ اسیدهای آمینه، پروتئین و اسیدفولیک جالب است كه بدانید این ماده مغذی باعث سلامت و زیبایی موهای شما می‌شود.

بنابراین برای دریافت پروتئین و اسیدهای آمینه می‌توانید به طور منظم تخم‌مرغ، ماهی، گوشت لخم، حبوبات از جمله سویا، آجیل و. . . مصرف کنید. همچنین می‌توانید اسیدفولیک مورد نیازتان را به میزان فراوان با مصرف سبزیجات سبز، پرتقال و غلات سبوس‌دار به دست آورید. امتحان کنید: ماهی سرخ شده به همراه جعفری و لیمو *شکلات سیاه برخلاف باوری كه گروهی از افراد معتقد به آن بودند كه مصرف شکلات سیاه باعث شادابی و لطیفی پوستشان می‌شود طی یک مطالعه كه به مدت 6 هفته صورت گرفت، محققان دریافتند افرادی که شکلات سیاه مصرف می‌کنند و به طور منظم در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار دارند، 15 درصد نسبت به افرادی که شکلات سیاه مصرف نمی‌کردند، پوست‌شان کمتر دچار قرمزی می‌شود. به نظر می‌رسد که این ماده غذایی حاوی موادی است که مانند فیلترهای ضد اشعه ماوراء بنفش عمل می‌کند.

اما به خاطر داشته باشید که شکلات سیاه غنی از چربی و قند است و به همین دلیل باید در مصرف آن حد اعتدال را رعایت كرد. امتحان کنید: کیک شکلات آهن کمبود آهن می‌تواند باعث تضعیف، نازک و شکننده شدن موها شود. برای جلوگیری از این مشکل و دیگر مشکلات سعی کنید لوبیا، عدس یا حبوبات و مواد غذایی با درصد بالایی از آهن را مصرف کنید. این ماده معدنی در حضور ویتامین C‌ بهتر جذب می‌شود، یک لیوان (250 میلی‌لیتر) از عدس 37 درصد از مقدار مورد نیاز روزانه آهن را فراهم می‌کند.

فراموش نكنید كه گوشت قرمز و مرغ نیز منابع خوبی برای تامین آهن مورد نیاز بدن است. امتحان کنید: عدسی لیکوپن این ماده شما را در برابر سرطان پوست محافظت می‌کند. زردآلو، گریپ فروت صورتی، هندوانه و گوجه فرنگی حاوی این ماده هستند. امتحان کنید: سالسا گوجه‌فرنگی، فلفل شیرین