پارس ناز پورتال

اتومبیل جدید بی ام و M6 گرن کوپه 2013

اتومبیل جدید بی ام و M6 گرن کوپه 2013
بالاخره بعد از گذشت یکسال از معرفی سری6 گرن کوپه حال بی ام و نخستین جزئیات از نسخه M آن را نیز منتشر کرده است.به گزارش پارس ناز خودرویی که قرارست از تابستان 2013 با قیمت پایه ای 182,800 یورو (معادل تقریبی دلار) ابتدا در آلمان و سپس در ایالات متحده (با تغییر قیمت) راهی بازار شود . . .
 

همانند اکثر ام پاورها مدل جدید M6 گرن کوپه نیز شامل کیت بدنه ای با سپرهای جدید و بزرگترشدن ورودی هوای آنها، رکاب های جانبی، دیفیوزر و همچنین دارای سقفی است که از کامپوزت کربن به همراه پلاستیک تقویت شده شکل گرفته؛ بهره گیری از چهار خروجی اگزوز، رینگ های 20 اینچی آلومینیومی M، بهبود سیستم تعلیق، استفاده از دیفرانسیل الکترونیکی M و همچنین دیسک های کربن/سرامیکی (البته بصورت سفارشی) نیز از دیگر مشخصه های این سدان اسپرت هستند.
 

در کابین با آنکه تغییرات اندکی صورت گرفته اما بازهم دیدن صفحات روشن در تریم درب ها، چرم های Merino برای صندلی ها، چرم آلکانترا برای پوشش سقف و فرمان اسپرت M و … همچنان نیز احساس رضایت کافی به خریدارانش را می دهد؛ مشتریان می توانند از مواردی مانند سیستم برقی برای تنظیم صندلی های حافظه دار، سیستم پخش Bang & Olufsen و همچنین GPS هم بصورت سفارشی استفاده کنند.
 

M6 گرن کوپه در زیر کاپوت خود به یک پیشرانه 4.4 لیتری V8 با توربوهای دوقلو مجهز شده که 560 اسب بخار قدرت به همراه 680 نیوتن متر گشتاور را توسط گیربکس هفت سرعته دوکلاچه M در اختیار چرخ های عقبی خودرو قرار می دهد. شتاب صفرتاصد آن 4.2 ثانیه و حداکثر سرعتش به صورت الکترونیکی در 250 کیلومتر برساعت محدود شده که البته با سفارش پکیج M Driver می توان آن را تا مرز 305 کیلومتر برساعت نیز افزایش داد. همچنین مصرف ترکیبی آن 9.9 لیتر و میزان آلایندگی ناشی از تولید CO2 نیز در هر کیلومتر معادل 232 گرم اعلام شده است.