پارس ناز پورتال

با چه روشی دستمان را جوان و زیبا نگه داریم؟

با چه روشی دستمان را جوان و زیبا نگه داریم؟
 
خانم فاطمی، 30 ساله، در پیامکی نوشته‌اند: «رگ‌های پشت دستم برجسته است و ظاهر بدی به آنها می‌ دهد. لطفا درباره رفع این مشکل و اینکه چطور دست های زیباتری داشته باشم، راهنمایی‌ ام کنید.»…به‌ طورکلی، نمای پیری دست یعنی برجسته شدن رگ‌های پشت دست، بروز لکه‌های قهوه‌ای، کاهش قابلیت ارتجاعی پوست و نازکی پوست در افرادی زودتر دیده می‌شود که به پوست خود بی‌ توجه‌ اند.البته وقتی چربی زیر پوست کم شود، مثلا فرد ناگهانی وزن کم کند یا رژیم‌های غلط بگیرد یا کسانی که ژنتیکی پوست نازک‌تری دارند، نمای پیری را زودتر نشان می‌دهد.
 
بعضی بیماری‌های داخلی با نازک شدن پوست و تخریب رشته‌های آن همراه هستند و باعث گشادی جدار عروق و نمایان شدنش می‌شوند. درمان واقعی برای رگ‌های بیرون زده نداریم ولی از چربی خود فرد یا از ترکیب‌هایی که خاصیت پرکنندگی دارند مانند اسیدهیالورونیک، در مواردی برای بهبود بخشیدن نمای آن می‌توان استفاده کرد.به نظر من کسانی که می‌خواهند دست‌های زیبایی داشته باشند، کافی است تنبلی را کنار بگذارند و عادت‌های غلط خود را ترک کنند.
 
مهم‌ترین عادت غلط، کار کردن بدون دستکش است که باعث می‌شود پوست زودتر پیر شود چون در روز بارها پوست دست‌ با آب و انواع شوینده‌ها در تماس خواهد بود و این مواد آن را تخریب می‌کند. حتی آب می‌تواند باعث خشکی پوست شود، از پوست خشک هم عوامل فیزیکی و میکروبی می‌توانند عبور کنند، از طرفی پوست چروکیده و خشک، پیر به نظر می‌رسد. پس برای انجام کارهای روزانه، حتما دستکش بپوشید.بیشتر ما وقتی از خانه خارج می‌شویم، دست‌ها را در برابر آفتاب حفاظت نمی‌کنیم یعنی باید دستکش مناسب فصل بپوشیم چون سرما و گرما هر دو به پوست دست آسیب می‌زنند.
 
یادتان نرود مهم‌ترین عاملی که باعث شکسته شدن رشته‌های کلاژن پوست و تخریب رشته‌ های الاستیک آن می‌شود و در یک کلام چین و چروک‌ درست می‌کند، نور خورشید است. مرطوب کردن پوست دست‌ها هم نکته سوم است. از بهترین مرطوب‌کننده‌های پوست وازلین است و بهترین هنگام استفاده از مرطوب‌کننده‌ها هم بلافاصله پس از شستشوی دست و زمانی است که هنوز رطوبت دارد. در این زمان که آب به طبقه‌ شاخی پوست نفوذ می‌کند و چروک‌ها کمی ‌صاف می‌ شوند.