پارس ناز پورتال

سریع ترین اتومبیل جگوار تاریخ

سریع ترین اتومبیل جگوار تاریخ
نمایشگاه لس آنجلس: جگوار سریع‌ترین خودروی تاریخ خود را البته بدون در نظر گرفتن سوپراسپرت تولید محدود XJ220 به لس آنجلس فرستاد.به گزارش پارس ناز جگوار پیش از رونمایی این خودرو تصاویری از آن در اینترنت منتشر کرد که در صدر اخبار قرار گرفت و هم اکنون آن را در لس آنجلس رونمایی کرد. این یک نسخهٔ قوی و زیبا از خوروی XFR می‌باشد، این خودرو XFR-S نام گرفت.
 

تا قبل از این خودرو xfr قوی‌ترین خودروی جگوار بود که می‌توانست تا ۲۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.این گربهٔ وحشی در قلب خود یک موتور ۵لیتری V۸ قرار دارد که می‌تواند ۵۴۲ اسب بخار نیرو تولید کند، گشتاور این موتور هم ۶۸۰ نیوتون متر است. سریع‌ترین جگوار تاریخ می‌تواند ۳۰۰کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد همچنین ۵۴۲ اسب بخار قدرت این امکان را به XFR-S می‌دهد که صفر تا صد کیلومتر را در عرض ۴. ۶ثانیه طی کند.
 

لازم است بدانید که موتور استفاده شده در این خودرو موتور محبوب جگوار است که قبلا در XKR-S استفاده شده بود. سیستم گیربگس این خودرو هشت سرعته اتوماتیک ZE است که به شتاب خودرو نیز کمک فراوانی می‌کند.از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سامانه باز طراحی شده قفل فعال دیفرانیسل، فنر بندی سفت‌تر، بال عقب، سامانه کنترل پایایی دینامیکی و رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی اشاره کرد.
 

درون خودرو هم واقعا جذاب است، صندلی‌های چرم به همراه ترکیب رنگ آبی و قطعات آلومینیومی و فیبر کربنی واقعا ظاهری بی‌نظیر به کابین خودرو بخشیده است.مصرف سوخت این خودرو در شهر ۱۵ و در جاده ۱۲لیتر می‌باشد و آلایندگی آن ۲۷۰ گرم بر کیلومتر اعلام گردید.XFR-S قرار است بهار سال آینده با قیمت ۹۹هزار دلار به بازار عرضه شود. این خودرو رقیب تازه واردی برای بی.‌ام. دبلیو M۵ جدید و مرسدس بنز توربو E۶۳ AMG خواهد بود.