پارس ناز پورتال

با چه روشی از افسردگی پاییزی مقابله کنیم؟

با چه روشی از افسردگی پاییزی مقابله کنیم؟

اکنون در فصل زیبای پاییز قرار داریم. در این فصل هوا رو به سردی میرود و برگهای درختان زرد شده و میریزند. اغلب اوقات هم هوا ابری است. بعضی از افراد پاییز را دوست ندارند، چون در این فصل دچار غمگینی و افسردگی میشوند و دلشان میگیرد.در این مقاله راه های مقابله با دلگیری و افسردگی در پاییز را برای شما بیان میکنیم. با به کارگیری این روشها همیشه یاد بهار در قلب شما زنده خواهد ماند.

1- اگر هوا بارانی است و احساس تنهایی می کنید، لحظات شادی را به یاد آورید که با افراد مورد علاقه تان و افرادی که شما را دوست دارند، گذرانده اید.

2- آلبوم قدیمی خانوادگی تان را به دقت نگاه کنید. به عکس های خودتان، خانواده تان، خویشاوندانتان و دوستانتان توجه کنید. خانه قدیمی را که همراه با خانواده تان در آن زندگی می کردید و ایام پُر از خاطره و شاد دوران کودکی خود را به یاد آورید. آنگاه خواهید دید که علی رغم بی حوصلگی و بی حالی، لبخند خواهید زد.

3- به رنگ نارنجی نگاه کنید. متخصصین استفاده از روش «رنگ درمانی» را برای مبارزه با افسردگی توصیه می کنند. رنگ های روشن و گرم باعث تقویت روحیه و احساس شادی می شوند؛ مثلا مشاهده سیب های قرمز در یک سبد، پوشیدن لباس نارنجی، استفاده از بالش و پرده نارنجی در خانه به شما کمک می کند که بر افسردگی پیروز شوید. در یک پارک قدم بزنید و برگ های قرمز، زرد و نارنجی ریخته شده از درختان را که خیلی زیبا هستند، نگاه کنید.

4- اگر سرکار می روید، یک روز را مرخصی بگیرید و اگر در خانه هستید، یک روز را به خودتان استراحت دهید. روی تخت یا مبل راحتی دراز بکشید و کتاب داستان مورد علاقه تان را بخوانید و یا برنامه های شاد و سرگرم کننده را در تلویزیون تماشا کنید و چای معطری بنوشید، مثل چای دارچینی یا چای هل دار. فقط استراحت کنید.

5- اگر مسائل و مشکلات غیرقابل حل زیادی دارید، هر کدام از مشکلات خود را به طور جداگانه بر روی یک کاغذ سفید بنویسید. سپس یکی از مشکلات خود را که نوشته اید بخوانید و درباره روش حل آن فکر کنید. بعد از آن کاغذ نوشته شده را در سطل زباله بیندازید. این کار را برای تمامی مشکلات نوشته شده خود ادامه دهید تا تمامی کاغذها در سطل زباله قرار گیرند.

6- بنشینید و چشمان خود را ببندید و برای مدتی تمرکز کنید، به این صورت که در ذهنتان یک آسمان آبی بزرگ را تصور کنید و تمامی مشکلات، سختی ها و دل تنگی های خود را به شکل ابرهای سفیدی در جایی نزدیک به افق (یعنی در جایی دور) متصور شوید. آنگاه احساس خواهید کرد که تمامی این مشکلات، احوالات و افکار منفی از شما خیلی دور هستند.

7- کمی نرمش و ورزش کنید. این کار فقط برای خوش آمدن شما نیست، بلکه روشی موثر برای کسب احساس شادی از زندگی است.

8- همیشه یک بسته کاکائو در خانه داشته باشید. کاکائو همیشه باعث ارتقاء روان و تقویت روحیه می شود و تولید هورمون های شادی آور را در بدن افزایش می دهد.

9- روش عطر درمانی ، روشی مفید برای مبارزه با افسردگی و دلتنگی است. عطر گل رز، گل بابونه، گل شمعدانی و روغن های معطر گیاهی برای این کار مناسب هستند. عطر پوست مرکبات مثل پرتقال و لیمو نیز باعث احساس نشاط و سرحالی می شوند.

10- یک دوش آب گرم بگیرید. به یک نوار کاستی که دارای صدای امواج ساحل دریاست، گوش دهید. یک شمع معطر با بوی ملایم در خانه تان روشن کنید و از آن لذت ببرید.

11- فضای محل زندگی تان را با گل های خوش رنگ و خوش بو تزیین کنید. استفاده از گیاهان گل دار در داخل آپارتمان ها و باغچه های خانه ها باعث می شود همیشه احساس شادی کنید. امیدوارم همیشه خوشحال، سرزنده و شاداب باشید.