پارس ناز پورتال

وقتی یک گلدان چینی باعث میلیونر شدن مالکش می شود

وقتی یک گلدان چینی باعث میلیونر شدن مالکش می شود
این گلدان چینی زیبا که طرحی از 5 اژدها به رنگ آبی دارد متعلق به یک خانواده متوسط انگلیسی است که با هنرمندی تمام 40 سال از آن مراقبت کرده اندو حالا موفق شدند در یک حراجی آن را به قیمت 3 میلیون پوند به فروش برسانند و به ثروتی فراوان دست پیدا کنند.به گزارش پارس ناز این قیمت حدود 10 برابر بیش از قیمت پیش بینی شده برای این گلدان عتیقه است.گفته میشود  این گلدان حدود 300 سال قدمت دارد و تقریبا مشابه گلدان دیگری است که در سال 2010 به قیمت 53 میلیون پوند به فروش رفت.
 
 
صاحب این گلدان از قیمت نجومی آن با خبر نبود و بعد از تماس با یک سایت قیمت گذار روی اشیا عتیقه متوجه شد که سالها از یک گنج نگهداری کرده است.این گلدان که حدود 40 سانتی متر ارتفاع دارد مربوط به دوره امپراطور "یانگ ژنگ " است که مصادف با قرن 18 میلادی است. قیمت پایه برای این گلدان چیزی حدود 20 تا 30 هزار پوند در نظر گرفته شده بود اما خبر وجود چنین شیئی خیلی زود در میان دوستداران اشیاء عتیقه پیچید و خیلی زود مشتریانی با قیمتهایی به مراتب بیشتر از قیمت پایه برای آن پیدا شد.

صاحب این گلدان میگوید طی این سالها این گلدان چندین بار توسط گربه خانواده به زمین افتاده است و بچه ها و نوه های این خانواده مرتبا اطراف آن شیطنت و بازی میکردند و واقعا شانس با آنها یار بوده  که این گلدان صدمه ای ندیده است.