پارس ناز پورتال

کاهش یافتن استرس با چیدمان های رنگی در خانه

کاهش یافتن استرس با چیدمان های رنگی در خانه
 
سبز ، یك رنگ بسیار آرامش دهنده است. سبز ، هماهنگی را افزایش و نگرانی را تسكین میدهد. خانه خود را با الحاقات سبز رنگ مثل گیاهان خانگی ، آراسته كنید. رنگ بر شیوه ای كه احساس می كنیم اثر میگذارد. آن می تواند روی حالت های ما به صورت مثبت یا منفی اثر بگذارد.آیا شما از پوشیدن رنگهای مشخصی یا بودن در اتاقی كه از رنگهای خاصی پر شده است ، احساس ناراحتی می كنید؟ آیا رنگهای دیگری هستند كه شما را آرام می كنند؟

رنگ هایی كه ما می پوشیم و اطرافمان قرار می دهیم ، حالت درونی مان را منعكس می كنند. یاد بگیرید چطور با استفاده از رنگ ، استرس را كاهش دهید و یك حالت مثبت درونی ایجاد كنید.

دستورالعمل ها :

چطور از رنگ درمانی برای كاهش استرس استفاده كنیم ؟

1 – خودتان را با رنگ صورتی محاصره كنید


صورتی رنگ آسودگی خاطر است. باریكه های كوچكی از صورتی را در اطراف خانه برای ایجاد یك جو آرام ، اضافه كنید. شما می توانید از صورتی در دستشویی و حمام ، اتاق خواب یا باقی فضاها استفاده كنید. یك گرمكن صورتی یا الحاقات دیگر بپوشید تا انرژی تان را متعادل كند و آرامش درونی تان را افزایش دهد.

2 – رنگ زرد را به زندگی تان اضافه كنید اگر احساس افسردگی و ضعف می كنید


زرد ، یك رنگ عالی برای بالا بردن روحیه تان و كاهش استرس است.

3 – رنگ آبی را برای یك محیط آرام و یك خواب خوب شبانه ، انتخاب كنید


آبی ، یك رنگ بسیار آرام كننده است. آبی ، آسودگی خاطر و بهبودی را افزایش می دهد. اگر از بی خوابی رنج می برید ، خودتان را با اضافه كردن چندین مورد آبی به دكور اتاق خواب تان ، بخوابانید. رختخوابتان را در سایه هایی از آبی قرار دهید و لباس خواب آبی بپوشید. رنگ آبی همچنین یك رنگ خوب برای پوشیدن هنگام صحبت در جمع است چون ارتباط خوب را ارتقاء می دهد.

4 – كمی رنگ سبز به محیط و جالباسی تان اضافه كنید


سبز ، یك رنگ بسیار آرامش دهنده است. سبز ، هماهنگی را افزایش و نگرانی را تسكین می دهد. خانه تان را با الحاقات سبز رنگ مثل گیاهان خانگی ، آراسته كنید. اگر احساس خستگی می كنید، یك چیز سبز رنگ و حیات بخش بپوشید.

5 – كمی بنفش در زندگی تان قرار دهید


بنفش، رنگ هوشمندی ، آرامش و قوت است. آن را برای آرامش درونی بپوشید. از آن برای ارتقاء محیط آرام درون خانه تان استفاده كنید.

6 – رنگ سفید كلاسیك را برای یك ظاهر و احساس تمیز ، انتخاب كنید


سفید ، پاك كننده و تصفیه كننده است. هنگام استفاده در دكور خانه ، سفید یك ظاهر تازه و تمیز به دست می دهد و واقعا یك اتاق را باز می كند. عمده جالباسی تان را سفید كنید. پوشیدن سفید كمك می كند تا ذهنتان را پاك كنید و روحتان را خالص كنید. یكی از مهمترین چیزها در مورد استفاده از رنگ سفید در خانه یا جالباسی این است كه به همه چیز می آید. حتما لباس ها و دكور سفیدتان را تمیز نگه دارید چون سفیدی كه گرفته و چرك به نظر برسد همان تاثیر را در احساساتتان خواهد داشت.