پارس ناز پورتال

تاثیر مهم ازدواج موفق در بهبود سرطان سینه در زنان

تاثیر مهم ازدواج موفق در بهبود سرطان سینه در زنان
به گفته دانشمندان آن دسته از زنانی که ازدواج موفقتر و شادتری دارند شانس زنده ماندن بیشتری در مقایسه با دیگر زنان مبتلا به سرطان سینه دارا هستند.به گزارش پارس ناز در تحقیقات قبلی آمده بود زنانی که فعالیت اجتماعی بیشتری دارند از شانس بیشتری هم در درمان بیماریها برخوردار هستند و اکنون طبق پژوهشهای جدید  کیفیت روابط شخصی زنان از نظر اجتماعی و خانوادگی نقش مهم و تاثیر گذاری در بهبود جسمی در زمان بیماری ایفا میکند.
 

یک تیم تحقیقاتی در سالهای 1997 تا 2000 با مطالعه برروی یک گروه 2264 نفری از زنان مبتلا به سرطان سینه به نتایج جالبی دست یافتند. بعد از ارائه اطلاعات در مورد زندگی خصوصی ، این زنان به دسته های منزوی و دارای روابط اجتماعی یکپارچه تقسیم شدند.مدیر این تحقیقات میگوید: طبق نتایج ما زنان دارای روابط عمومی قویتر شانس بالاتری برای درمان  نسبت به همتایان منزوی خود دارند.
 
بنابر این مطالعات زنان منزوی 34 درصد بیشتر از زنان فعال در معرض مرگ ناشی از بیماری بودند به علاوه زنانی که از حمایت کمتری از سوی همسر و خانواده بهره مند بودند 61 درصد بیش از دیگران دچار مرگ ناشی از سرطان بودند.نتیجه این تحقیقات نشان میدهد سطح حمایت از سوی خانواده به خصوص همسر و روابط اجتماعی از عوامل مهم و تاثیر گذار در درمان سرطان سینه هستند.