پارس ناز پورتال

کشف شدن رازهای لبخند زدن زنان

کشف شدن رازهای لبخند زدن زنان

● لبخند خوانی

امروزه وقتی یک نفر لبخند می زند، یک حال بد تبدیل به حال خوب میشود، یک عذرخواهی پذیرفته میشود، اعتماد به نفسی بالا برده میشود، قراردادی بسته میشود و حتی ممکن است یک رابطه عاشقانه نیز شکل گیرد. اما اگر حال و هوای همین لبخند تغییر کند: یک لبخند یا بهتر است بگوییم «نیشخند» میتواند روی اعصاب برود، سر کل کل و دعوا نتیجه را به کلی به رقیب واگذار کند، وسط یک دعوای زن و شوهری به معنای پایان یک رابطه به حساب آید و حتی نشانه تحقیر محسوب شود.

خالی از لطف نیست قبل از آن که به "لبخند خوانی" بپردازیم، بدانید که محققان می گویند که یک لبخند بسیار کوتاه مدت (حتی به اندازه یک چهارصدم ثانیه) کافی است تا یک نیروی حسی قوی ایجاد کند: به طور مثال باعث می شود مردم به اطراف خود نگاه مثبت تری داشته باشند و چه بسا مسایل خسته کننده مفرح و با نشاط شوند! حتی شاید بتوانید مزه بد یک غذا را با لبخند برای خودتان قابل تحمل کنید.

و اما در آخر: لبخند مسری است. به قول معروف «بخند تا دنیا به رویت لبخند بزند!»

● آقایان نیش تان را ببندید


مردان اصولا دوست دارند که همیشه خانم ها را به لبخند ببینند. و در اصل به سمت بانوانی جذب می شوند که چهره خندانی دارند. اما در بسیاری از موارد این لبخند ممکن است کار دست ما خانم های محترم بدهد.در واقع برخی از آقایان محترم این لبخند های خالص ما را ممکن است حمل بر این بگذارند که ما از آن ها خوشمان آمده است. و جالب است که بدانید خانم ها کاملا در نقطه مخالف آقایان در این امر قرار دارند: یعنی این که از مردانی که همیشه «نیششان باز است»! خوششان نیامده و آن را حمل بر «لوس بودنشان» می گذارند!

چهره افراد یک تئاتر سیار با نقش ها و حالات مختلف است. در زیر پنج تا از معمول ترین لبخند ها معرفی شده اند:

● لبخند اصیل:


خالص و شادی بی اختیار.

● چگونه به نظر می آید:


لب ها از بیرون و بالا به طرف استخوان های گونه کشیده می شوند، گونه ها به بالا برده شده، و پوست زیر پلک های پایین چشم باد می کند. گوشه های بیرون چشمان چین خورده و دو خط زیر چشم (معروف به خط های لبخند) پدیدار می شود.

● لبخند خشمگین:


یا واقعا طرف عصبانی است ومی خواهد لبخندش را با نیشخند پر کند و یا این که خوشحال است و تظاهر به غضب می کند.

● چگونه به نظر می آید:


دهان بسته و لب ها به هم دوخته شده اند. گوشه های داخلی ابرو ها پایین آمده و به سمت دهان کشیده شده اند.

● لبخند غمگین:


یا طرف تلاش می کند که ناراحتی خود را با یک لبخند پنهان کند، و یا این که سعی می کند تعمدا نشان دهد که درست است که کار ها خوب پیش نمی رود، اما وضع بهتر خواهد شد.

● چگونه به نظر می آید:


گوشه های دهان کمی به سمت بالا رفته، یک لبخند کوچک را نمایش می دهد. با ین که ابرو ها به سمت پایین نشانه رفته اند، گوشه های داخلی اشان به سمت بالا چین خورده، و گاهی چین و چروک هایی در وسط پیشانی دیده می شود.

● لبخند آرامش:


انگار که طرف تازه متوجه شده است که چه خطر بزرگی از سرش رد شده است.

● چگونه به نظر می آید:


به نظر یک لبخند معمولی می آید، اما انتهای ابرو ها به سمت پایین رفته که موجب به وجود آمدن چین و چروک هایی وسط دو چشم می شود. انگار که یاد آور یک تشویش و دلواپسی دیرینه است.

● لبخند شرمندگی:


این گونه لبخند ها معمولا غیر عادی هستند. و برای از بین بردن موقعیت های ناراحت کننده و آرام کردن حوادث ناگوار استفاده می شوند.

● چگونه به نظر می آید:


یک ریشخند اما کم قدرت! گوشه های دهان کمی به سوی بیرون کشیده شده، و لب ها گاهی به هم فشرده می شوند. چشم ها به سمت دیگری خیره شده: یا چپ و راست را نگاه کرده و یا از بالا به پایین دو دو می زند.

● روانشناسی لبخند


▪ امان از آدمهای چاخان

این که دوروغ گو ها معمولا بیشتر از راست گویان لبخند می زنند، چندان حقیقت ندارد! اما این گونه افراد لبخند تصنعی خیلی تحویل آدم می دهند.این در واقع حربه آن ها است برای این که فکر طرف مقابل را از کلاه بزرگی که قرار است بر سرش بگذارند منحرف کنند.

استثنا: اما این مسیله استثنا هم دارد: وقتی این چاخان گویان محترم گیر می افتند و مجبور میشوند که بدون آمادگی یک دروغی سر هم کنند. در این مواقع آنان بیشتر لبخند های نوع پنجم (لبخند شرمندگی) از خود نشان می دهند. که بسیار واضح و مبرهن است که خالی بندی است!

▪ کدام اول می آید : شور و هیجان یا لبخند ؟


شاید تصور کنید که حالت صورت در مرتبه اول نشان از احساسات درونی یک فرد است. اما این نکته تا اندازه ای درست است. در حقیقت، تحقیقات علمی نشان داده اند که حالات صورت همانند دگمه درجه صدای ضبط صوت عمل می کند. هر چه بیشتر و با شدت زیادتری لبخند بزنید احساسات و تلاطم درونی بیشتر خود را بروز می دهد. درجه لبخند خود را پایین آورده، و کمتر مردهم به شور و هیجان درونی شما پی خواهند برد.