پارس ناز پورتال

این ویتامین باعث جلوگیری از ضعف استخوان ها می شود

این ویتامین باعث جلوگیری از ضعف استخوان ها می شود
 
به گزارش پارس ناز نتایج یک مطالعه جدید روی موش‌ های آزمایشگاهی نشان داد که مصرف مکمل‌ های ویتامین ث برای پیشگیری از ضعف استخوانی در سالمندان مفید است.

تاثیر ویتامین «ث» در پیشگیری از ضعف استخوانی در سالمندان


متخصصان دانشکده پزشکی مونت سینای در آمریکا برای اولین بار دریافته‌اند که ویتامین ث به طور فعال برای محافظت از سالمندان در برابر پوکی استخوان مفید و سودمند است.پوکی استخوان عارضه‌ای است که بسیاری از زنان و مردان سالمند به آن مبتلا می‌شوند و در این حالت احتمال ضعف و شکستگی‌های استخوانی افزایش پیدا می‌کند.

به نوشته روزنامه اکسپرس، دکتر مون زیدی استاد طب (غددشناسی، دیابت و بیماری‌های استخوانی) و نیز رییس برنامه مراقبت از استخوان‌ها در دانشکده مونت سینای تاکید کرد: ما در این آزمایشات متوجه شدیم که دوز بالای ویتامین ث وقتی به طور خوراکی توسط موش‌ها استفاده شود به طور فعال، فرآیند شکل‌گیری و رشد بافت استخوانی را برای حفاظت از اسکلت‌بندی بدن تحریک می‌کند.

وی افزود: درواقع ویتامین C روند بالغ شدن سلول‌های اولیه موسوم به استئوبلاست‌ها را فعال می‌کند و باعث افزایش املاح معدنی در سلول‌های خاص بافت استخوانی می‌شود که این تغییرات همگی در افزایش استحکام استخوان‌ها تاثیر مفید دارند.شرح این مطالعه در مجله پلوس وان منتشر شده است.