پارس ناز پورتال

این هنرمند با هنرش شما را مات و مبهوت می‌ کند

این هنرمند با هنرش شما را مات و مبهوت می‌ کند
رون موئک (Ron Mueck) استرالیایی تبار، خالق پیکره های رئالیستی، درحال حاضر ساکن لندن است. وی پیش از روی آوردن به خلق این پیکره ها به حرفه ساخت عروسک برای شوهای تلویزیونی و سریالهای کودکان مشغول بود. به گزارش پارس ناز وی پس از آن به لندن مهاجرت کرد و در شرکت تازه تاسیسش به عکاسی حرفه ای برای صنعت تبلیغات پرداخت. سرانجام به این نتیجه رسید که  عکاسی تاحد زیادی حضور فیزیکی شیء اولیه را نابود میکند. بنابراین بار دیگر به هنرهای زیبا و این بار مجسمه سازی روی آورد.
 
 
در اوایل دهه نود درحالی که هنوز در صنعت تبلیغات بود از وی خواسته شد تا اثری فوق العاده طبیعی خلق کند. رون در این اندیشه بود که چه ماده ای میتواند این منظور را برآورده کند.لاتکس (لاستیک خام) پاسخ معمول به این پرسش بود، اما رون در پی یافتن ماده اولیه ای بود که سخت تر بوده وامکان اعمال جزییات بیشتری را میسر سازد.
 
 
خوشبختانه، وی جواب خود را بر روی یک مجسمه تزئینی که بر دیوار یک بوتیک آویخته شده بود یافت. پاسخ رزین فایبرگلاس بود که تا به امروز به عنوان ماده اصلی پیکره های ساخته شده توسط آقای موئک مورد استفاده قرار میگیرد. بی شک، شما هم با مشاهده تعدادی از آثار منتخب آقای موئک در زیرلب به تحسین این هنرمند خواهید گشود.