پارس ناز پورتال

جلوگیری از سرطان معده با نمک کمتر

جلوگیری از سرطان معده با نمک کمتر
 
تحقیقات پزشکی نشان میدهند که کاهش مصرف نمک خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش میدهد. به گزارش پارس ناز به نقل از خبرگزاری mena، صندوق جهانی تحقیقات سرطان در انگلیس در تحقیقات خود دریافت که کاهش مصرف نمک خطر ابتلا به سرطان معده را کم می‌کند.این تحقیقات خواستار مصرف کمتر نمک و درج روشن تر ترکیبات تشکیل دهنده مواد غذایی روی بسته بندی های آن شده است. صندوق جهانی تحقیقات سرطان در انگلیس گفت: یک نفر از مجموع هر 7 نفر می‌تواند در صورت پیروی از توصیه های سلامتی روزانه، خطر ابتلا به بیماری سرطان معده را از خود دور کند.

برپایه این گزارش، توصیه شده است که مصرف روزانه نمک درحدود ۶ گرم یعنی معادل یک قاشق کوچک باشد اما صندوق یاد شده گفته است: افراد اکثراً به طور متوسط روزانه  8.6 گرم  نمک مصرف می‌کنند. روشن شده است که مصرف زیاد نمک برای فشار خون زیانبار است و ممکن است به ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی و همچنین سرطان منجر شود.

کیت مندوزا، رئیس بخش اطلاعات بهداشتی صندوق جهانی تحقیقات سرطان در انگلیس گفت: درمان موفقیت آمیز بیماری سرطان معده بسیار دشوار است زیرا در اکثر موارد بعد از پیشرفت بیماری تشخیص داده می‌شود. وی افزود: این امر به اهمیت انتخاب شیوه زندگی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان معده اشاره دارد که در این ارتباط می‌توان به لزوم کاهش مصرف نمک در غذا و افزایش مصرف میوه و سبزی ها تاکید کرد.