پارس ناز پورتال

درباره خواننده معروف زن کریستینا آگوییلرا

درباره خواننده معروف زن کریستینا آگوییلرا
 
1- نام کامل: کریستینا ماریا آگوییلرا Christina Maria Aguilera

2- لقب ها: کریستی و ایکس تینا Xtina

3- در ۱۸ دسامبر ۱۹۸۰ متولد شده .

۴- محل تولدش در استاین آیلند نیویورک است ولی پس از مدتی به پنسیلوانیا نقل مکان کردند و محله واکسفورد جایی بود که کریستی در آن رشد کرد .

۵- از بچگی در کلیساهای منطقه واکسفورد سرود می خواند و همیشه با توجه به صدای کلفتی که داشت مورد توجه قرار می گرفت .

۶- بسیاری از خوانندگان از جمله بریتنی و ماریا کری که حالا ستاره های بزرگی هستند از کلاب میکی موس کارشان را آغاز کرده اند .به گزارش پارس ناز کریستینا هم در سن یازده سالگی وارد این باشگاه شد ولی کار خود را با بازیگری آغاز کرد .

۷- بعد از مدتی وارد بخش خوانندگان کوچک شرکت والت دیسنی شد و سرودهای مختلقی را اجرا کرد .

۸- یکی از اولین اجراهایش که بسیار هم موفق بود مربوط به آهنگ فیلم “مولان” بود که کریستی در ۱۷ سالگی آنرا خواند .


۹- در سال ۱۹۹۸ به خاطر اجرای قدرتمندانه آهنگ پایانی فیلم مولان کاندیدای دریافت جایزه گلدن گلوب شد البته در کنار بزرگان موسیقی جهان از جمله سلن دیون .

۱۰- از ۱۸ سالگی خوانندگی را جدی گرفت و به صورت حرفه ای مشغول ضبط اولین آلبومش شد . اسم این آلبوم را به تبعیت از خوانندگان مشهر به اسم خود یعنی کریستینا آگوییلرا گذاشت .
 

۱۱- سال ۲۰۰۲ یک اتفاق بزرگ در زندگی او رخ داد و آن هم آشنایی با مدیر برنامه هایش جردن برتمن بود که بعد از چند سال نامزدی با هم ازدواج کردند .

۱۲- جردن و کریستی از طریق رئیس شرکت “Azoff Music” با هم آشنا شدند جردن یکی از کارکنان بلند پایه این شرکت بود و کریستی هم قرار بود با این شرکت برای پخش آلبوم جدیدش همکاری کند

۱۳- رنگ موهای طلایی و رنگ چشمانش آبی است قد او نیز ۱۶۰ سانتی متر است

۱۴- هر چند چشمان آبی دارد اما همیشه لنز به چشم میزند تا چشمان روشن تری داشته باشد


۱۵- پدرش جیم آگوییلرا اصالتاً اکوادوری است .

۱۶- مادرش شلی ایرلندی است .

۱۷- پدر و مادر کریستی سالهاست از هم جدا شده اند و هر دو پس از طلاق ازدواج مجدد داشته اند .

۱۸- یک خواهر به نام راشل و یک خواهر ناتنی به نام استفانی دارد .

۱۹- یک برادر به نام میشل و یک برادر ناتنی به نام کیسی دارد .

۲۰- موسیقی مورد علاقه اش پاپ و دنس است ولی خودش بیشتر هیپ هاپ را برای کارش ترجیح می دهد .

۲۱- او خودش یک ترانه سراست و بیشتر سعی می کند اشعار خودش را اجرا کند .


۲۳- به غیر از خوانندگی در کارهای دیگر هم سر مایه گذاری کرده است از جمله تولید کفش و همچنین تا چندی دیگر خط تولید عطرش را نیز راه اندازی می کند .

۲۴- سال به سال درآمدش بیشتر می شود در سال ۲۰۰۳ حدود ۳۰ میلیون دلار و در سال ۲۰۰۴ حدود ۴۲ میلیون دلار درآمد داشته است. درآمد سال ۲۰۰۵ او اعلام نشده است ولی به نظر می رسد حدود ۵/۴۸ میلیون دلار درآمد داشته است .

۲۵- فقط ۵ آلبوم منتشر کرده است که هر کدام از آنها مدت ها در لیست برترین آلبوم های سال قرار داشته اند .

۲۶- همخوانی با خوانندگان دیگر را دوست دارد و همیشه در کارهایش با یکی از کسانی که آنها را قبول دارد همکاری می کند . خودش آهنگی را که با ۵۰Cent اجرا کرده است را بسیار دوست دارد .

۲۷- چهار بار جایزه GRAMMY دوبار جایزه MTV و یک بار جایزه MBI را به دست آورده است .


۲۸- در مدتی که بریتنی اسپیرز به علت بارداری از کارهای هنری به خصوص خوانندگی دور بود به خوبی توانست جا پای او گذاشته و طرفداران بریتنی را به طرف خودش جذب کند .
 

۲۹- در گیریهای لفظی او و بریتنی تا حدی بالا گرفت که تا مدت ها سوژه اول روزنامه ها بود . او بریتنی را یک خواننده بی بند و بار و متوسط خوانده بود .

۳۰- صدای کلفتش یکی از مشخصه های بارز او بود .به گزارش پارس ناز اپرا وینفری در یکی از برنامه هایش گفته بود وقتی صدای کریستی را برای اولین بار گوش دادم احساس کردم صدای یک زن چاق و مسن است و هیچ وقت فکر نمی کردم صاحب صدا یک دختر زیبا و لاغر اندام است .

۳۱- کریستی و جردن در مدت سه سالی که با هم نامزد بودند هیچ وقت حاشیه ایی نداشتند آنها یک زوج وفادار و مهربان بودند .


۳۲- جردن برتمن متولد ۴ ژوئن ۱۹۹۷ است و سه سال از کریستی بزرگتر است .

۳۳- نحوه خواستگاری جردن از کریستی بسیار جالب بود در ۱۱ فوریه ۲۰۰۵ هر دو در هتل کارمل کالیفرنیا در اتاقی پر از گلبرگ های های رز و بادکنک و جعبه های هدیه نشسته بودند . کریستی مشغول باز کردن هدایا بود در هر جعبه جردن شعری را برایش نوشته بود تا اینکه در آخرین جعبه یک انگشتر نامزدی در آن بود و بعد از آن جردن از او خواستگاری کرد .

۳۴- بعد از برگزاری مراسم خواستگاری در آوریل ۲۰۰۵ جردن و کریستی خانواده هایشان را به جشنی که در سانتامونیکا گرفته بودند دعوت کردند و به همه اعلام کردند که می خواهند به زودی ازدواج کنند .


۳۵- جردن یک صحنه آرای فوق العاده با ذوق است او در جشن مجللشان در سانتامونیکا گلبرگ های گل رز را در سر هر میز گذاشته بود و یک یک بسیار کوچک اما جالب توجه را سفارش داده بود .

۳۶- آنها قبل از عروسی یک جشن کوچک گرفتند که بیشتر جنبه تبلیغاتی و اطلاع رسانی داشت . آنها به هتل راک لاس وگاس رفتند . عکاسان و خبرنگاران زیادی دعوت شده بودند . در این جشن کریستی لباس پرستار و جردن لباس پزشک را بر تن کرده بودند .

 
 
۳۷- عروسی آنها یکی از جالب ترین و زیباترین مراسم در چند سال اخیر هالیوود بود . آنها در ۱۹ نوامبر ۲۰۰۵ یک چادر مخصوص در نزدیکی جنگل و تاکستان خوانواده استالین در شمالی ترین نقطه دره ناپلی کالیفرنیا را به عنوان محل برگزاری جشن شان انتخاب کردند .

۳۸- حدود ۱۳۰ مهمان را دعوت کرده بودند . از مهمان های معروف می توان به جانی دپ مدیر شرکت Azoff اشاره کرد .

۳۹- ماشین عروس یک رولز رویس فانتوم سفید رنگ بود .

۴۰- آنها از میهمانان خواسته بودند با خودشان هدیه نیاورند و پولی که می خواهند هدیه تهیه کنند را به طوفان زدگان کاترینا و ریتا اختصاص دهند .

۴۱- لباس عروس کریستی از کمپانی کریستین لاروئیکس بود .


۴۲- حلقه نامزدی هر دو حاصل طراحی استفان وبستر انگلیسی بود البته جالب است بدانید که انگشتر کریستی قیراط الماس دارد و از پلاتینیوم تهیه شده است .

۴۳- آنها عکس های عروسی شان را به مبلغ ۲ میلیون دلار به مجله OK فروختند .

۴۴- از ستاره های مورد علاقه اش مایکل جکسون و الویس پریسلی و بیتل ها هستند .


۴۵- چند سال پیش یک هواپیمای اختصاصی خریده و در بیشتر سفرها از آن استفاده می کند .

۴۶- با اینکه با بریتنی مشکلات زیادی داشته اما بعد از بدنیا آمدن فرزند او برایش پیام تبریک فرستاد .

۴۷- در مورد دوران نامزدی شان گفته بود ما هیچ رازی نداریم که از هم پنهان کنیم . هر دو تنها بودن را با هم تقسیم کرده ایم .

۴۸- بازیگری را دوست دارد ولی تا چند سال آینده نمی خواهد وارد این حرفه شود .

۴۹- بسیار خوش قلب و مهربان است و هیچ وقت تقاضای کمک کسی را رد نمی کند .


۵۰- در پایان مراسم ازدواجش یک پیغام به جردن داد که در مجله OK به چاپ رسید . متن نامه کریستی ” من شروع کردم به گریه کردن وقتی فهمیدم همه چیز برای زندگی به من داده شده است . درست مثل یک تیم ما همدیگر را قویتر و عاقلتر و البته کاملتر و بهتر می سازیم . تقدیم با عشق اما در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۰ اعلام کرد که از جردن جدا شده است!!!