پارس ناز پورتال

هفت قابلیت جالب و چشمگیر ویندوز 8

هفت قابلیت جالب و چشمگیر ویندوز 8

۱- معرفی رابط کاربری جدید در صفحه ی نمایش انتقال فایل

در ویندوز ویستا/۷ شما قابلیت این رو نداشتید که سرعت دقیق کپی را با جزئیات مشاهده کنید یا بتوانید فرایند کپی را Pause کنید ولی در ویندوز ۸ این قابلیت برای شما فعال هست همچنین وقتی شما با Error مواجه می شوید فرایند کپی متوقف نخواهد شد بلکه ادامه خواهد داشت و در آخر لیست Error ها و فایل هایی که کپی نشده است به شما نشان داده خواهد شد.

۲- قابلیت mount کردن فایل های ISO

وقتی شما از یک سی دی یا برنامه فایل image می گیرید در صورتی میتوانید آن فایل را ببینید که آن فایل یا رایت بشود از طریق برنامه های رایت image یا اینکه mount شود.فرایند mount یا استقرار به این صورت است که شما فایل image را در قالب یک درایو مجازی بر روی هارد خود مشاهده می کنید و از محتویاتش استفاده می کنید.تا به امروز به این صورت بود که با برنامه های واسطه مثل Clone این عمل انجام شدنی بود ولی از این به بعد بدون برنامه ی واسطی این عمل امکان پذیر هست.

۳- قابلیت Windows To Go

این قابلیت به شما اجازه میدهد یک نسخه ی Bootable از ویندوز خود را بر روی USB ذخیره کنید و بر روی سیستم هایی که آپگرید نشدند به نسخه ی جدید ویندوز 8 را اجرا کنید.همچین دیگر نیازی نیست برای در آوردن USB از Remove Safetly استفاده نمایید زیرا ویندوز ۸ امکانی قرار داده است که با آن بطور خودکار USB freeze می شود.

۴- اضافه کردن محیط کاربری Metro


محیط دسکتاپ شما از این به بعد تغییر خواهد کرد ظاهرا این تغییر به این شکل است که وقتی شما برنامه ای را باز می کنید تمام صفحه باز خواهد شد بدون منوی Task Bar و منوی اضافه ی دیگری .

۵- سازگاری خودکار با USB3

در نسخه ی ویندوز ۷ و قبل از آن شما باید درایوری برای شناختن USB3 نصب می کردید ولی از این به بعد نیازی نیست این کار را انجام بدید زیرا ویندوز ۸ بطور خودکار از USB3 پشتیبانی می کند. همونطور که می دانید USB3 سرعتی معادل ۱۰ برابر USB2 را دارد و تا به امروز فقط لینوکس Linux از USB3 پشتیبانی کرده است.

۶- ویندوز ۸ به شما پیشنهاد استفاده از سرویس Cloud را می دهد


ماکروسافت SkyDrive به شما اجازه می دهد تا ۲۵ گیگ اطلاعات را بر روی اکانت Windows Live خود ذخیره کنید.به این صورت شما به راحتی می توانید اطلاعات و تنظیمات خود را بر روی SkyDrive ذخیره نمایید و هر موقع خواستید بطور آنلاین آن را دریافت کنید.

۷- ویندوز ۸ احتمال دارد فرمت مدیریت فایل سیستم NTFS را تغییر دهد


ماکروسافت قرار بود در ویندوز ویستا تغییراتی در فایل سیستم بدهد که انجام نداد باز هم گمانه زنی در مورد تغییر فایل سیستم هست که احتمالا فایل سیستم جدیدی بنام ReFS که مخفف Resilient File System که به زبان فارسی فایل سیستم ارتجاعی می شود پیاده سازی شود . هنوز اطلاعات جدیدی و مطمئنی در مورد این فایل سیستم نیست فقط در این حد اطمینان هست که روی درایوی که ویندوز نصب خواهد شد نمی شود همچنین فایل سیستمی داشت.