پارس ناز پورتال

رکورد سریع ترین اتومبیل الکتریکی توسط تویوتا شکسته شد

رکورد سریع ترین اتومبیل الکتریکی توسط تویوتا شکسته شد
چند روز پیش تویوتا رکورد سریعترین خودروی الکتریکی را در پیست نوربرگرینگ آلمان شکست،نام این خودرو EV P002 می باشد که با رانندگی یوخن کرومباخ آلمانی توانست با ثبت زمان 7:22:329 ثانیه رکورد جدیدی در این کلاس ثبت کند.به گزارش پارس ناز این رکورد 25 ثانیه سریع تر از EVp001 می باشد.
 

این خودرو پیش از این در مسابقات مختلف نیر رتبه های درخشانی را کسب کرده بود، اما این رکورد جدید به دلیل عدم وجود مدرک با ویدئو که رکورد این خودرو را ثابت کند،گمانه زنی ها درباره ی صحت این رکورد آغاز شده است اما به گفته ی تویوتا این یک رکورد واقعی است و صحت دارد.
 

این خودرو که لقب جهنم سبز دارد از یک باتری یون لیتیوم 42kw و دو موتور الکتریکی استفاده می کند و در مجموع 350 کیلووات معادل 470 اسب بخار نیرو تولید می کند حداکثر گشتاور خودرو هم در دور موتور 5000هزار،900 تیوتن متر می باشد، که به EV P002 این امکان را می دهد که به سرعت 260 کیلومتر بر ساعت دست یابد.
 

مفهومی تویوتا نشان داد که خودروهای الکتریکی نیز می‌توانند همچون خودروهای بنزینی ، توانایی حرکتی فوق‌العاده‌ای داشته باشند.باید ببینیم که SLS الکتریکی می تواند رکورد این خودرو را بشکند؟