پارس ناز پورتال

نوع عجیب و جالب انتخاب همسر به روش زیبای خفته + عکس

نوع عجیب و جالب انتخاب همسر به روش زیبای خفته + عکس
قصه شاه پریان یا زیبای خفته این‌ بار در نمایشگاهی در موزه هنرهای ملی در کیف، پایتخت اوکراین و در دنیای حقیقی به اجرا در آمده است. پنج زیبای خفته حقیقی امیدوارند تا از طریق این نمایشگاه زوج افسانه‌ای خود را بیابند.
 
روال این نمایشگاه به این صورت است که دختران شرکت کننده در آن سه شب در موزه هنرهای ملی می‌خوابند، در حالی که بازدیدکنندگان مرد این نمایشگاه می‌توانند این دختران را از خواب بیدار کنند. به گزارش پارس ناز پنج دختر انتخاب شده متعهد شده‌اند در صورتی که فردی که آن‌ها را بیدار کند و این دختران چشمان خود را باز کنند، باید با آن فرد ازدواج کنند.

تاراس پولاتایکو، هنرمند اوکراینی- کانادایی برگزار کننده این نمایشگاه، می‌گوید همه بازدیدکنندگان نیز پیش از ورود به نمایشگاه قراردادی را امضا می‌کنند و تعهد می‌دهند که اگر دختری را در این نمایشگاه بوسیدند و او چشمان خود را باز کرد، با او ازدواج می‌کنند. ناتالیا، یکی از پنج دختر حاضر در این نمایشگاه می‌گوید حتی در زمان خواب و با چشمان بسته نیز می‌تواند عشق حقیقی را بشناسد.

 
 
او می‌گوید: اگر دلم نخواهد، چشمانم را باز نمی‌کنم… شاید که این تنها راهی باشد که من می‌توانم همدم حقیقی خود را بیابم. آنتون مارکوف، یکی از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه، می‌گوید نتوانسته است در این نمایشگاه جفت خود را بیابد. او گفته است: می‌خواستم او (همسر آینده خود) را حقیقتا بشناسم، حتی لازم نبود حتما او را ببینم. می‌خواستم او را با قلبم احساس کنم، اما (با دیدن این دختران)‌ این احساس به من دست نداد.

دمیتری دسیاتریک، روزنامه‌نگار، نیز می‌گوید از این نمایشگاه راضی نیست. او می‌گوید: زرق و برق این نمایشگاه را دوست ندارم… نمایشگاه در مورد زیبای خفته است،‌ اما چیزی که میبینیم دختری شبیه به عروسک‌های پشت ویترین مغازه‌ها و دخترهای روی جلد مجله‌های مد است. زیبای خفته، با آن زیبایی مسحور کننده‌اش، یک قصه بسیار غمگین است.
 
در این قصه، زیبای خفته صد سال است که به خواب رفته است و انتظار می‌کشد تا شاهزاده قصه او را ببوسد. دختران شرکت کننده و مردان بازدید‌کننده از این نمایشگاه باید بیش از ۱۸ سال سن داشته باشند. آن‌ها همچنین باید مجرد بوده و صادقانه تمایل به ازدواج داشته باشند.