پارس ناز پورتال

بازیگران مشهور هالیوود چه مدرک تحصیلاتی دارند + عکس

مجموعه : اخبار سینما
بازیگران مشهور هالیوود چه مدرک تحصیلاتی دارند + عکس
برای بازیگران هالیوود كه اغلب در صفحات اول سینماها و مجلات خودنمایی می‌كنند، تنها ظاهر و فیزیك مناسب كافی نیست، خیلی از این بازیگران كه اغلب دغدغه زیادی در زندگی شخصی‌شان داشته‌اند در دانشگاه‌های طراز اول آمریكا از هاروارد گرفته تا ییل تحصیل كرده و موفق به كسب مدارك عالی نیز شده‌اند. این در حالی است كه خیلی‌های دیگر نیز نتوانستند در زمینه تحصیلات دانشگاهی به جایی برسند.

از جمله مشاهیری كه نتوانستند تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، می‌توان به تام هنكس و مادونا اشاره كرد كه هر كدام سالیانه بیش از 70 میلیون دلار درآمد دارند.به گزارش پارس ناز به نقل از مجله فوربس، روند تحصیلات دانشگاهی در بین بازیگران هالیوود با كاهش روبرو بوده است و در سالیان اخیر این افراد كه در جامعه به عنوان الگو از آنان یاد می‌شود نتوانستند در زمینه اخذ مدرك دانشگاهی موفق باشند.

از سوی دیگر در این بین بازیگران بزرگ هالیوودی بوده‌اند كه توانستند در عرصه دانشگاهی ورود كرده و به موفقیت نیز دست یابند. این نشریه در گزارشی به بررسی تحصیلات دانشگاهی بین چند تن از بازیگران هالیوود در جامعه دانشگاهی شرق آمریكا پرداخته است. بررسی كه می‌تواند برای خیلی‌ها جالب باشد كه بدانند بازیگران بزرگ هالیوود در تحصیلات دانشگاهی به چه توفیقی دست یافتند.

 
1- ناتالی پورتمن (دانشگاه هاروارد 2003)
 
برنده جایزه اسكار برای فیلم «قوی سیاه» علاقه زیادی به تحصیلات دانشگاهی دارد. وی فارغ‌ التحصیل روان‌ شناسی از دانشگاه بزرگ هاروارد است. وی در گفت‌ و گو‌ با نیویورك پست گفته است تمایل داشته با رها كردن بازیگری، فقط روی درس و دانشگاه تمركز كنند. وی اصلا نمی‌ترسد كه درسش به حرفه او آسیب برساند. وی اعلام كرده است ترجیح می‌دهد یك فرد آكادمیك باشد تا یك سوپراستار!
 
 
2- الیزابت شو (دانشگاه هاروارد 2000)
 
وی قبل از اینكه بازیگری تمام تمركز او را معطوف كند در هاروارد تحصیل كرده اما به یكباره درس را كنار گذاشت و برای فیلم «ترك لاس وگاس» نامزد دریافت اسكار شد و بعد از اینكه مجددا برنامه‌ كاری او خلوت شد به دانشگاه هاروارد برگشت تا تحصیلات خود را تكمیل كند كه البته موفق نیز شد.
 
 
3 – ادوارد نورتون (دانشگاه ییل 1991)

بازیگر فیلم «Fight Club» همراه دیگر دوستان بازیگرش پل جیاماتی و ران لیوینگستون هر سه در دانشگاه ییل تحصیل كرده‌اند و هر سه در چندین فیلم مشترك نیز باهم همكاری داشته‌اند. وی لیسانس تاریخ دارد و دو بار نامزد دریافت اسكار شد.
 
 
4_ آرماندا پیت (دانشگاه كلمبیا 1994)
 
وی نیز كارشناس تاریخ از دانشگاه كلمبیا است و با خاتمه درسش به كلاس‌های بازیگری رفت و اكنون تمام تمركزش روی بازیگری است.
 
 
5_ تامی لی جونز (دانشگاه هاروارد 1969)
 
او خاطرات خوبی از دانشگاه هاروارد دارد. در سال اول با آل‌گور، معاون سابق رییس‌جمهور آمریكا هم كلاس بود. در سال 1968 در تیم فوتبال دانشگاه هاروارد هم عضو بود كه در رقابت‌ های دانشگاهی بدون باخت قهرمان شدند. وی حتی با این همه مشغله دانشگاه را فراموش نكرد و در رشته زبان انگلیسی كارشناس شد.
 
 
6_ پل جیاماتی (دانشگاه ییل 1994 و 1989)
 
بازیگر نامزد اسكار آنقدر درس و دانشگاه را دوست داشت كه دو بار به دانشگاه رفت! یك بار در رشته زبان انگلیسی در هاروارد لیسانس گرفت و چند سال بعد مجددا در رشته هنرهای زیبا دانشكده تئاتر دانشگاه هاروارد فارغ‌ التحصیل شد.
 
 
7_ متئو فاكس (دانشگاه كلمبیا 1989)
 
بازیگر مرد فیلم لاست، سرنوشت متفاوتی داشت. وی كه در رشته اقتصاد در دانشگاه كلمبیا مدرك گرفت. فكرش را هم نمی‌كرد روزی بازیگر شود.
 
 
8_ جیمز فرانكو (دانشگاه كلمبیا 2010)
 
در دوران دانشگاهی وی همیشه شاگرد اول بود. او در دانشگاه كلمبیا فارغ‌‌التحصیل شد. سپس با شركت در مركز آموزش عالی بروكلین كالج در كلاس‌های شعر ثبت‌نام كرد و اكنون درگیر كسب مدرك دكتری خود از دانشگاه ییل است. جالب است بدانید او همزمان در فیلمنامه‌نویسی، بازیگری و كارگردانی نیز فعال بوده است!
 
 
9_ مگی جیلنهال (دانشگاه كلمبیا 1999)

اگرچه وی در خانواده كاملا سینمایی به دنیا آمد اما با رفتن به نیویورك در دانشگاه كلمبیا در رشته ادبیات شرق به كسب علم پرداخت و برخلاف برادرش كه دانشگاه را نیمه كاره رها كرد، وی موفق به فارغ‌ التحصیلی شد.
 
 
10_ مریل استریپ (دانشگاه ییل 1975)
 
و سرانجام مریل استریپ، كاری هست او نتواند انجام دهد؟ 17 بار نامزدی اسكار و سه بار برنده اسكار فقط گوشه‌ای از كارنامه درخشان اوست. وی در دانشگاه ییل در رشته نمایش‌نامه درس خوانده و همیشه جزو شاگردان ممتاز رشته خود بوده و در نمایشنامه موزیكال شكسپیر نیز به ایفای نقش پرداخته است. این گزارش نشان می‌دهد مشهور شدن هیچ تناقضی با درس خواندن در سطوح عالی و دانشگاهی ندارد.

جمزهوران یكی از روان‌شناسان با بررسی موضوع آموزش عالی در بین بازیگران و بت ساختن مردم از آنان به نكات جالبی اشاره می‌كند.وی مدعی شده است تحصیلات آكادمیك در رزومه بازیگران چندان مهم نیست و برای بازیگر شدن نیازی به داشتن تحصیلات دانشگاهی نیست، در واقع با دو قطب مهارت‌گرا و آموزش‌گرا روبرو هستیم و این محور به جای اینكه در مراكز واقع شود كاملا مهارت‌گرا شده است و این جای سوال دارد.

 
بازیگران مشهور هالیوود چه مدرک تحصیلاتی دارند + عکس
 
 
 
ایسنا – پارس ناز