پارس ناز پورتال

بازیگر سرشناس زن سینمای آلمان درگذشت + عکس

مجموعه : اخبار سینما
 
سوزان لوتار که بیش از همه برای بازی در فیلم‌های میشائل هانکه شهرت داشت، در 51 سالگی از دنیا رفت..لوتار یکی از مطرح‌ترین بازیگران حال حاضر سینما و تئاتر آلمان و شهرتش را مدیون بازی در فیلم‌های میشائل هانکه بود. وکیل خانواده لوتار اعلام کرد این بازیگر روز چهارشنبه درگذشت، اما دلیل مرگ او را که در فیلم‌های مطرح چون «کتابخوان» ساخته استفن دالدری با بازی کیت وینسلت و «روبان سفید» برنده نخل طلای جشنواره کن بازی کرده بود، اعلام نکرد.
 
 
سوزان لوتار در کنار همسر بازیگرش اولریش موهه که سال 2007 بر اثر بیماری سرطان درگذشت

پارس ناز:بسیاری لوتار را با فیلم‌های تلخ و تاریک میشائل هانکه، فیلمساز اتریشی شامل آثار تحسین‌شده‌ای چون «بازی‌های مفرح»، «معلم پیانو» و «روبان سفید» می‌شناسند.همسر لوتار، اولریش موهه بازیگر آلمانی بود که او هم با بازی در فیلم‌های هانکه به شهرت رسید و معروف‌ترین فیلمش «زندگی دیگران» ساخته فلورین هنکل فن‌دورسمارک است. موهه سال 2007 درگذشت. لوتار و موهه در «بازی‌های مفرح» نقش زوجی را بازی ‌کردند که در یک سفر تفریحی گرفتار دو جوان روان‌نژند می‌شوند.
 
کریستین شتز وکیل لوتار در بیانیه‌ای اعلام کرد بنا به «دلایل قابل‌درک» خانواده این بازیگر علت مرگ او را اعلام نخواهد کرد.لوتار که در هامبورگ زاده شده بود با بازی در نقش شخصیت‌های پیچیده به شهرت رسید و در کارنامه‌اش بیش از 70 فیلم دیده می‌شود. او چهار بار نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن سینمای آلمان شد و یک بار در سال 1983 برای اولین فیلم سینمایی‌اش به نام «Eisenhans» ساخته تانکرد دورست برنده این جایزه شد.
 
 
لوتار در «روبان سفید»

ماتیاس ماوسکه، در مطلبی که به یاد لوتار در اشپیگل نوشت این بازیگر را «بهترین در تئاتر و سینما» توصیف کرد و افزود: «سینما و تئاتر آلمان حالا باید به این فکر کند که چه کسی می‌تواند جایگزین این بازیگر در نقش افرادی شود که دچار بحران درونی هستند یا شکنندگی توصیف‌ناپذیری دارد.»