پارس ناز پورتال

خوانندگانی که ماه رمضان در تلویزیون می‌ خوانند + عکس

مجموعه : اخبار سینما
خوانندگانی که ماه رمضان در تلویزیون می‌ خوانند + عکس
با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و پخش برنامه‌های متفاوت ‌ومناسبتی از جمله پخش سریال‌های ویژه این ماه مبارک، بار دیگر تلویزیون مخاطبین خاص اینگونه سریال‌ها را به سوی خود فرامی خواند.امسال هم به مانند سالهای گذشته سریال‌های مناسبتی چون «خداحافظ بچه» (شبکه سه)، «چمدان» (شبکه دو)، «راز پنهان» (شبکه یک) و «شاید برای شما هم اتفاق بیافتد» (شبکه پنج) از تلویزیون پخش خواهد شد. اما این بار تغییرات عجیب و جالبی در تیتراژ سریال‌ها ایجاد شده است و خوانندگان متفاوتی میهمان خانه‌های شما هستند.

پارس ناز: در ماه مبارک امسال قراراست استاد آواز ایران «ایرج» به همراه احسان فدایی در «چمدان»، «علی لهراسبی» در «خداحافظ بچه»، فرزاد فرزین و پیام حصیری در «راز پنهان» خاطراتی خوش برای بینندگان در ماه مبارک رمضان رقم زنند.

 
 
ما برای ارائه یک کار خوب به دنبال اساتید موسیقی هستیم

خسرورملکان، کارگردان و تهیه کننده سریال «چمدان» درباره انتخاب استاد ایرج (حسین خواجه امیری) گفت: «دلیل اول انتخاب من به قول شما این است که ایشان استاد ایرج هستند و طبیعی است که ما برای ارائه یک کار خوب به دنبال اساتید موسیقی باشیم ضمن اینکه صدای ایشان با کاری که قرار است پخش شود مرتبط است.» وی افزود: «همچنین طنین صدای استاد ایرج تناسب بسیاری با مفهوم قصه دارد که بالطبع تاثیر گذار‌تر خواهد بود و نکته دیگر علاقه شخصی من به ایشان است.»

 

با حضور دو نسل خواننده یکی از نسل جوان و یکی از نسل گذشته طیف مخاطبان گسترده‌تر خواهد شد

این کارگردان و تهیه کننده درباره حضور خواننده جوان احسان فدایی و اجرای دوصدایی با استاد ایرج اظهار داشت: «انتخاب آقای فدایی به این دلیل بود که با حضور دو نسل خواننده یکی از نسل جوان و یکی از نسل گذشته طیف مخاطبان گسترده‌تر خواهد شد ضمن این‌که آقای فدایی از شاگردان استاد ایرج هستند.»ملکان تصریح کرد: «آهنگسازی و تنظیم این قطعه را نیز آقای احسان فدایی بر عهده داشته‌اند و الحمدالله کار خوبی هم شده است.»

 
 
خواندن ترانه با صدای فرزاد فرزین خیلی نزدیک‌ تر بود

مجید اوجی، کارگردان سریال «راز پنهان» نیز درباره انتخاب فرزاد فرزین و پیام حصیری دوخواننده موفق موسیقی پاپ که برای اولین باربه عنوان خواننده تیتراژسریال مناسبتی در تلویزیون حضور می‌یابند گفت: «من خیلی در این باره اطلاعاتی ندارم که ایشان برای اولین بارتیتراژ مناسبتی می‌خوانند یا نه!

اما واقعیت این است با توجه به ترانه‌ای که برای این سریال انتخاب شده بود خواننده‌های زیادی لطف کردند آمدند و تست زدند اما فرم خواندن ترانه با صدای فرزاد فرزین خیلی نزدیک‌تر بود و با توجه به ایجاد تناسب و هماهنگی که با متن، کلیت قصه و ملودی بسیار زیبایی که (براساس شعر استاد عبدالجبار کاکایی) آقای امید کرامتی ساخته بودند نتیجه قابل قبول بود.»

پیام حصیری بر اساس جنس صدا و تخصصی که برای خواندن غزل حافظ دارند بی‌نظیر و بهترین انتخاب ممکن بود. وی افزود: «ترانه تیتراژ اول این سریال توسط گروه کر صدا و سیما و تکخوانی پیام حصیری با غزلی از حافظ (دل می‌رود ز دستم، صاحب دلان خدا را / دردا که راز پنهان، خواهد شد آشکارا) خوانده شده است. آقای پیام حصیری از صدای فوق العاده زیبایی برخوردار هستند و نوع خواندن ایشان با فرمی که آقای کرامتی ساخته و تنظیم کرده بودند خیلی نزدیک بود.

به اعتقاد من انتخاب آقای حصیری بر اساس جنس صدا و تخصصی که برای خواندن غزل حافظ دارند بی‌نظیر و بهترین انتخاب ممکن بود.»فرزاد فرزین نیز در این باره گفت: «کار را گوش دادم کار خوبی بود و با توجه به موضوع داستان می‌توان پیش‌بینی کرد که «راز پنهان» از آثار پربیننده ماه رمضان امسال خواهد بود.»

با خودم عهد کرده بودم که در تلویزیون کار نکنم

وی افزود: از ابتدا با خودم عهد کرده بودم که در تلویزیون کار نکنم مگر اینکه کار پیشنهادی موضوعیت خوبی داشته باشد. امیدوارم این کار خروجی خوبی داشته باشد.