پارس ناز پورتال

دختری جوان که در جهان عجیب ترین بیماری را دارد! + عکس

دختری جوان که در جهان عجیب ترین بیماری را دارد! + عکس
ملاقات با جس تام درست مانند دیدن یكی از عجایب جهان است، زیرا این زن 900 بار در ساعت به‌طور ناخودآگاه كلمه بیسكویت را به زبان می‌آورد. جس به سندرم تورت دچار است و بدون اراده كلمات نامربوط به موضوع صحبت را به‌طور اتفاقی انتخاب كرده و بیان می‌كند.به گزارش پارس ناز در حال حاضر بیسكویت كلمه‌ای است كه 900 بار در ساعت از دهان این زن هنگام صحبت‌كردن خارج می‌شود و در بین كلماتش قرار می‌گیرد.
 
 

البته گاهی‌اوقات وضعیت بدتر می‌شود و او به‌جای گفتن یك كلمه، یك عبارت بلند مانند آیا شما تا حالا خواب پنگوئن را دیده‌اید؟برایم نامه بنویس یا مدادها را در دهانم قرار بده را به زبان می‌ آورد. او در‌این‌باره می‌گوید: این موضوع به‌صورت یك راز حل‌ نشدنی باقی‌ مانده است. اگر من می‌خواستم خیلی به این موضوع توجه كنم یا با آن مبارزه كنم، به هیچ كار دیگری در زندگی خود نمی‌رسیدم. به همین دلیل تصمیم گرفتم به‌طور كامل این بیماری را نادیده بگیرم.
 
پارس ناز: تورت یك بیماری عصبی است كه معمولا از كودكی آغاز می‌شود و از هر 300 هزار نفر، یك نفر ممكن است به آن دچار شود. خصوصیت اصلی آن تیك‌های صوتی است كه به‌صورت صداها و كلمات غیرقابل كنترل از دهان خارج می‌ شود.
 
دختری جوان که در جهان عجیب ترین بیماری را دارد! + عکس

برای بسیاری از مبتلایان این بیماری مانند كابوس است كه می‌تواند باعث خنده و حتی ترس اطرافیان شود اما جس به‌ شیوه كاملا متفاوتی با بیماری خود روبه‌رو شد. این زن به‌ جای مبارزه با تورت، سعی كرده است از آن لذت ببرد و خود را با این شرایط عجیب تطبیق دهد. چند ‌هفته پیش جس در یك مصاحبه رادیویی شركت كرد و میلیون‌ها نفر شیوه بسیار عجیب صحبت‌كردن او را گوش دادند. او می‌خواست با این‌كار دید مردم را نسبت به سندرم تورت و مبتلایان به آن عوض كند.

البته این مصاحبه به‌صورت مستقیم نبود و تهیه‌كنندگان برنامه، آن را ضبط و بعد از سانسور‌كردن بعضی از كلمات پخش كردند. دلیل این موضوع هم جالب است. 10 درصد كلماتی كه جس به‌صورت غیرارادی بر زبان می‌آورد، ناسزا و كلمات ناشایست بود و به‌همین دلیل برای پخش رادیویی مناسب نبود. زمانی‌كه جس فقط 6سال داشت، علائم بیماری تورت در او ظاهر شد اما تا رسیدن به 25 سالگی این بیماری در او تشخیص داده نشد.
 
دختری جوان که در جهان عجیب ترین بیماری را دارد! + عکس

بخشی از مصاحبه جس با رادیو:

بیسكویت، بیسكویت، من مبتلا به سندرم تورت هستم، بیسكویت، كه در آن شما، بیسكویت، صداها و كلمات، بیسكویت، نامربوط را در بین، بیسكویت، صحبت‌كردن، بیسكویت می‌شنوید. البته به جز صدا، بیسكویت، این بیماری می‌تواند شامل بیسكویت، حركات غیرارادی هم باشد. بیسكویت، بیسكویت، كه البته من نمی‌توانم، بیسكویت روی آنها، بیسكویت، كنترلی داشته باشم.