پارس ناز پورتال

دختری باهوش با یک وبلاگ ساده در دنیا معروف شد + عکس

دختری باهوش با یک وبلاگ ساده در دنیا معروف شد + عکس
مارتا پین ۹ سال بیشتر ندارد، او دانش‌آموز مدرسه‌ای در غرب اسکاتلند است، اما مدتی است که او مبدل به یک چهره خبری در رسانه‌ ها و وب‌ سایت‌ های معتبر دنیا شده است. به گزارش پارس ناز علت این است که وقتی مارتا می دید نهاری که در مدرسه به آنها می‌دهند ارزش غذایی ندارد، تصمیم گرفت وبلاگی باز کند و در آن به صورت مستند و با عکس‌ هایی مسئله را توضیح بدهد.
 
مادر مارتا یک پزشک است و پدرش یک ملک کشاورزی کوچک را اداره می‌کند. او از یک ماه و نیم پیش شروع به نوشتن در وبلاگ Never Seconds کرده است، اما در همین فرصت کوتاه میلیون‌ها بازدیدکننده پیدا کرده است و تایم ، تلگراف و دیلی میل و چند وبلاگ غذایی در موردش نوشته‌اند، او حتی به یک برنامه تلویزونی مشهور هم که دعوت شد، برنامه‌ای که زمانی مجری‌اش با رشته برنامه‌های باعث اصلاح برنامه غذایی مدرسه‌ ها در انگلیس شد.

اما همان طور که حدسش را می‌زنید این کار مارتا به مذاق مسئولان مدرسه خوش نیامده است، طوری که به تازگی به او گفته شد که دیگر حق ندارد از سینی‌های غذا عکس بگیرد. مارتا مجبور شد در پستی از خواننده‌هاش خداحافظی کند.
 
 وبلاگی که مارتا باز کرد باعث اصلاحاتی شده بود، طوری که به کودکان اجازه مصرف مقدار غیرمحدود سالاد و میوه و نان داده شده بود. وبلاگ او مورد توجه بچه‌های کشورهای دیگر هم قرار گرفته بود، طوری که او عکس‌هایی از بچه‌های آلمان، ژاپن، فنلاند، اسپانیا، و ایلینویز و واشنگتن آمریکا دریافت کرده بود.
 

مارتا با هوشمندی بعد از اینکه متوجه شد وبلاگش بازدیدکننده زیادی پیدا کرده، در نوزدهمین پستش از خواننده‌هایش خواسته بود که به یک بنیاد خیریه که کارش کمک به تأمین غذا برای بچه‌های آفریقایی است، کمک کنند، او خود آغازگر این حرکت شد و پنجاه پوندی که از یک مجله برای اجازه چاپ عکس‌ هایش گرفته بود، برای کمک فرستاد. این درخواست او باعث شد که تا امروز دو هزار پوند برای کمک ارسال شود که برای ساخت یک آشپزخانه در یکی از مدرسه‌های کشور «مالاوی» کافی بود.

اما به دنبال محدودیتی که مارتا ایجاد شد، انبوهی از مردم از سراسر دنیا به یاری‌اش شتافتند. ۲۱۴ سایت بزرگ در این مورد نوشتند. نیم میلیون نفر به وبلاگ او آمدند و هزار کامنت برای او گذاشتند. روزنامه گاردین پیشنهاد کرد که مردم عکس‌هایی از نهارشان بگیرند و با هشتگ #MyLunchforMartha توییت کنند.

 

سرانجام بعد از چند ساعت، مقامات مدرسه تسلیم شدند و در برنامه رادیو ۴ بی‌بی‌سی، که به درخواست وزیر آموزش اسکاتلند و فشار شدید رسانه‌های اجتماعی، به مارتا بار دیگر اجازه داده‌اند که عکسبرداری کند. مارتای ۹ ساله با وبلاگش ثابت کرد که جزو آن دسته آدم‌های «کریزی‌»‌ای است که جسارت تغییر دادن دنیا را دارند.