پارس ناز پورتال

چند نکته بسیار مهم در آرایش لبها

مجموعه : مدل آرایش لب
چند نکته بسیار مهم در آرایش لبها
 برای انتخاب رنگ رژ لب می توان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگی رنگ را با صورت پیدا نمود. برای زدن رژ لب، لبها را در آرامش کامل به حالت کشیده و جدا از هم (به حالت لبخند) نگه می داریم. آرایش لبها می تواند به جذابیت و زیبایی صورت اضافه و یا آن را کم نماید. نزدن رژ لب بهتر از زدن آن به طور نامرتب یا با رنگهای نامناسب است.

 

با رژ لب می توان فرم لبها را زیباتر و اصلاح نمود و با سایر اعضای صورت متناسب ساخت. قبل از زدن رژ لب باید لبها کاملا تمیر باشند. فوندیشن یا پورد معمولا روی لبها هم زده می شود. برای انتخاب رنگ رژ لب می توان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگی رنگ را با صورت پیدا نمود. برای زدن رژ لب، لبها را در آرامش کامل به حالت کشیده و جدا از هم (به حالت لبخند) نگه می داریم.

 

با استفاده از مداد مخصوص خط لب، اول لب بالا را می کشیم که از گوشه لب شروع و به طرف وسط ادامه می یابد سپس لب پایین را می کشیم. همچنین رنگ مداد لب را کمی تیره تر از رنگ خود رژ انتخاب کنید.

 

بعد از تعیین رنگ مناسب، رژ لب را ابتدا به لب بالا و سپس به لب پایین می زنیم. توجه داشته یاشید که با آرایش ترمیمی درست می توان فرم لبها را به صورت دلخواه نشان داد.

 

هماهنگ کردن اندازه لب و یا فرم دادن به آنها به وسیله آرایش :

1 – هنگامی که لب پایین نازک است، خط لب را پایینتر از خط معمولی لب می کشیم و آن را با رژ لب پر می کنیم. همچنین کمی وازلین یا برق لب به وسط لب پایین بمالید تا آن را برجسته تر جلوه دهد.

 

2 – وقتی لب بالا نازک است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولی لب می کشیم تا پهتر جلوه کند و با لب پایین تناسب داشته باشد.

 

3 – هنگامی که لبهای پایین و بالا نازک هستند، اندازه لبها را در بالا و پایین با مداد لب زیاد می کنیم و داخل خط را با رژ لب پر می کنیم که لبها پرتر به نظر آیند.

 

4 – برای لبهای پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن و جلب نظر کننده استفاده کرد. رژ لب مات برای این لبها بهتر از رژ لب براق است.

 

5 – دهان و لبهای کوچک را می توان با کشیدن خطوط در اطراف دهان بزرگتر نشان داد.

 

6 – در فرم دهانی که گوشه های افتاده دارد م یتوان خط لب را رو به بالا کشید و فرم دهان را اصلاح کرد.

 

7 – لبهای نامساوی را نیز می توان با کشیدن خطوط در جاهای لازم یکنواخت نمود.

 

برای جلوگیری از مالیده شدن رژ لب بر روی دندانها می توان از روش زیر استفاده کرد:

انگشت اشاره خود را در دهانتان قرار دهید و لبهایتان را ببندید. سپس انگشت خود را بیرون بکشید. به این ترتیب رنگ اضافه رژ لب از داخل لبهایتان پاک شده و از مالیده شدن آن به دندانهایتان جلوگیری می کند.