پارس ناز پورتال

در دنیا فقط سه نفر مثل این زن وجود دارد + عکس

در دنیا فقط سه نفر مثل این زن وجود دارد + عکس
فوكودا اكنون یكی از 4 نفر افراد زنده دنیا است كه موفق به دریافت درجه دهم كمربند مشكی جودو(دان10) شده است. برای درك بهتر اهمیت موفقیت فوكودا لازم است بدانید كه در طول تاریخ فقط 16 نفر موفق به كسب این افتخار شده اند.
 
به گزارش پارس ناز خانم فوكودا تمرین جودو را در سال 1935 شروع كرد و تنها شاگرد زنده بنیانگذار مدرسه جودوی كانو جیگورو است. او به اصرار معلمش انگلیسی را فرا گرفت تا جودو را در سطح بین المللی رواج دهد. در دورانی كه ازدواج كردن، تشكیل خانواده دادن و خانه داری یك رسم رایج در جامعه بود، فوكودا بر خلاف سنت موجود، فراگیری جودو وفننون رزمی را ترجیح داد.
 

او می گوید:«من فقط جودو كار می كردم و با جودو ازدواج كردم. هرگز تصوری در مورد این راه طولانی نداشتم.» در مدرسه جودوی جیگورو تا مدت ها زنان اجازه نداشتند كمربند مشكی بالاتر از 5 داشته باشند و فوكودا در سال 1972 كه بخش زنان در مدرسه راه اندازی شد، به افتخار داشتن كمربند مشكی درجه6(دان6) ارتقا یافت.
 
 
فوكودا می گوید، او جودو را آگاهانه انتخاب كرد تا در عین نجابت، مهربانی و زیبایی به لحاظ جسمی و ذهنی نیز محكم و قوی باشد. فوكودا معتقد است: این نوع زیبایی به ظاهر نیست بلكه آگاهانه است و می افزاید: زیبایی درون روح مهربانی است. این اعتقاد من است ودر تمام زندگی و در رویاهایم این نوع زیبایی را دوست داشتم. گفتنی است، سنسی كیكو فوكودای 98 ساله همچنان هفته ای سه روز در آموزشگاه جودوی زنان، جودو آموزش می دهد.