پارس ناز پورتال

آشنایی با ماشین جدید مرسدس بنز CLS550 + تصاویر

آشنایی با ماشین جدید مرسدس بنز CLS550 + تصاویر
شرکت مرسدس بنز همواره به علت نوآوری هایش در صنعت اتومبیل مشهور بوده است کیسه های هوا، ترمزهای ضدقفل و سیستم ترمز کنترل کششی همگی اولین بار در اتومبیل های مرسدس بنز به جهانیان عرضه شده است و حتی اولین خودروی موتوری در سال ۱۸۸۵ را بنز تولید کرده است.
به گزارش پارس ناز به نقل از ببینین اما از نظر طراحی ماشین معمولاً مرسدس بنز در مدل های جدید خود تغییر زیادی ایجاد نمی کند به طوری که از مرسدس بنز CLS-Class از سال ۲۰۰۴ میلادی تا کنون تغییرات بسیار کمی از نظر ظاهری به خود دیده است. اما امسال طرح جدیدی از سری CLS مرسدس بنز با نام CLS550 رونمایی شد که تغییرات بیشتری به خود دیده است مشخصات کامل این خودرو به شرح زیر است:

 

آشنایی با ماشین جدید مرسدس بنز CLS550 + تصاویر

آشنایی با ماشین جدید مرسدس بنز CLS550 + تصاویر

آشنایی با ماشین جدید مرسدس بنز CLS550 + تصاویر

آشنایی با ماشین جدید مرسدس بنز CLS550 + تصاویر

آشنایی با ماشین جدید مرسدس بنز CLS550 + تصاویر
موتور: Twin-Turbo 4.6L V8

قدرت: ۴۰۲ اسب بخار / ۴۴۳ پوند-فوت

جعبه دنده: ۷-سرعت اتوماتیک

زمان ۶۰-۰: ۵٫۱ ثانیه

Drivetrain: چرخهای عقب

وزن کل: ۴۱۵۸ پوند معادل با ۱۸۸۶۰ کیلوگرم

ظرفیت: ۴ نفر

سرعت نهایی: ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت (محدود شده)

ظرفیت بار: ۱۵٫۳ فوت مکعب

مصرف سوخت: ۱۷ مایل با هر گالن در شهر / ۲۵ مایل با هر گالن در بزرگراه

قیمت حدودی: ۸۴۵۴۵ دلار حدود ۹۰ میلیون تومان

طراحی جدید این خودرو نسبت به طرح قبلی یک طرح متفاوت محسوب می شود طوری که طرافداران طرح قدیمی ممکن است از طرح جدید استقبال نکنند اما نظرسنجی ها حاکی از آن است که حدود ۵۴ درصد مردم طرح جدید را یک پیشرفت مثبت تلقی می کنند. موتور جدید ۴٫۶لیتری V8 با اینکه اندازه کوچکتری نسبت به مدل قبلی دارد اما ۴۰۲ اسب بخار قدرت در ۵۰۰۰دور بر دقیقه و ۴۴۳ پوند-فوت گشتاور در ۱۸۰۰دور بر دقیقه تولید می کند که یک پیشرفت خوب محسوب می شود. مصرف سوخت این مدل نیز شاید نسبت به بعضی خودروهای عادی بالا باشد اما برای خودرویی که توان بیش از ۴۰۰ اسب بخار را دارد بسیار مناسب به نظر می رسد و همه این پیشرفت ها به علت موتور جدید V8 است.

داخل خودرو نیز از نظر طراحی بهبود یافته است که اکثر تغییرات در نوع مواد به کار رفته در طراحی است و سعی شده است که نسبت به مدل های قبلی از متریال های با کیفیت تری استفاده شود به طور مثال دریچه های کولر فلزی شده است. همچنین یک نمایشگر ۴٫۵ اینچی گرد در مرکز سرعت سنج قرار داده شده است که امکانات پیشرفته ای را در اختیار راننده قرار می دهد.

دنده این خودرو دارای سه حالت مختلف است: اقتصادی، اسپرت و دستی یا Manual. تعویض دنده در حالت اقتصادی یا Economy زود و مکرراً انجام می گیرد، در حالت اسپرت ماشین با تعویض دیرتر دنده اجازه سرعت بالاتری را به راننده می دهد و نهایتاً حالت دستی از paddle های پشت چرخها استفاده می کند. انعطاف پذیری خودرو در فعال کردن حالت های اسپرت و دستی و خاموش کردن سیستم Traction Control است که در این حالت حودرو بیشتر به ماشین های Mopar شبیه است تا Mercedes در این حالت ۰ تا ۶۰ پنج و یک دهم ثانیه ای ممکن به نظر می رسد و در حالی که اکثر خودروهای رقیب از موتور های ۵٫۵ لیتری استفاده می کنند موتور ۴٫۶ لیتری این خودرو نیز چیزی کم نمی آورد.

همانطور که دیدید Mercedes Benz CLS550 چیزی فراتر از یک ماشین فقط اشرافی است چرا که چنین قدرت بالایی این خودرو را به یک خودروی چندمنظوره تبدیل کرده است که از آخرین تکنولوژی های روز نیز بی بهره نیست. در کل می توان طراحی جدید را از هر نظر برتر از طرح قبلی دانست و تولید سری جدیدی از CLS ها را با این طرح انتظار داشت.

 
 
منبع : ببینین