پارس ناز پورتال

طرز درست کردن کیک لیمویی!

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز درست کردن کیک لیمویی!

طرز تهیه کیک لیمویی به شیوه مارتا استوارت

تنها با کمی تغییر در دستورالعمل یک کیک وانیلی می توانید یک کیک لیمویی خوشمزه تهیه کنید. سفیده تخم مرغ را زده و خامه سرد خود را آماده کنید.

زمان آماده سازی کیک : ۱۵ دقیقه


زمان کلی پخت کیک لیمویی : ۴۵ دقیقه

مواد لازم برای پختن کیک لیمویی (۱۲ نفر)

۱ فنجان کره آب شده


۲ و ۲/۱ فنجان سر پر آرد ( آرد الک شده )

۲/۱ قاشق چایی خوری بکینگ پودر

۲/۱ قاشق چایی خوری جوش شیرین

۱ قاشق غذاخوری نمک

۱ قاشق غذاخوری اسانس لیمو

۲ فنجان شکر

۲ تخم مرغ بزرگ به علاوه ۳ زرده تخم مرغ

۴/۱ فنجان و ۲ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

۱ فنجان سر شیر

۱ لیمو تازه بریده شده

خامه زده شده

دستور پخت:

۱- فر را با درجه حرارت ۳۵۰ درجه گرم کنید. یک تکه کره و ۴/۳ آرد را در یک ماهیتابه ریخته و با هم مخلوط کنید. در یک کاسه با اندازه متوسط باقی مانده آرد بکینگ پودر جوش شیرین نمک و اسانس لیمو را با هم مخلوط کنید.

۲- در یک کاسه بزرگ کره ذوب شده و ۲/۱ فنجان شکر را با یک همزن برقی آنقدر بزنید تا سفید شده و پف کند. درجه همزن را کم کنید ؛ تخم مرغ و زرده ها را اضافه کنید و آنها را با هم بزنید. حالا دو قاشق آب لیموی تازه خود را به مخلوط تان اضافه کنید. سرشیر را نیز بریزید و آنقدر بهم بزنید تا مخلوطی کاملا یکسان بدست بیاید.

۳- خمیر را در دو ماهیتابه پهن کنید. خمیر ها را بگذارید بپزد تا زمانیکه لبه های خمیر از ماهیتابه جدا شود و دیگر به سطح آن نچسبد. این کار ۳۲ تا ۳۵ دقیقه طول می کشد. بعد از اینکه خمیرها آماده شد بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه سرد شود. با یک چاقوی مخصوص خمیر را از ماهیتابه ها جدا کرده و در یک سینی بگذارید.

۴- زمانیکه کیک در حال پختن است ۲/۱ فنجان شکر و ۲/۱ فنجان آب را در یک ماهیتابه ریخته و تکه های لیمو را به آن اضافه کنید. بگذارید این مخلوط نیز به مدت ۲۵ دقیقه بپزد. با یک قاشق لیموها را برداشته و روی یک کاغذ روغنی بگذارید. ۴/۱ آب لیموی تازه را به فنجان شربت بدست آمده اضافه کنید.

۵- یک خلال دندان بردارید و روی کیک را چند سوراخ کوچک ایجاد کنید. حالا با یک برس مخصوص شربت لیمو بدست آمده را روی کیک بمالید. بگذارید کیک برای مدتی بماند تا سرد شود. خامه را آماده کنید و بعد از سرد شدن کیک آنها را روی تمام نقاط کیک بمالید و تکه های لیمو را با سلیقه روی کیک تان بچینید.

۶- خامه را با یک چاقوی مخصوص روی کیک بمالید و روی خامه ها را با تکه های لیمو بپوشانید.