پارس ناز پورتال

ممانعت از ورود 4 خواننده زن معروف عرب به تونس + عکس

مجموعه : مجله خبری روز
ممانعت از ورود 4 خواننده زن معروف عرب به تونس + عکس
 
شبکه تلویزیونی العربیه در گزارشی از برخورد وزیر اسلامگرای تونس را با چهار خواننده زن معروف عرب را مبنی بر عدم اجازه برای شرکت در فستیوال موسیقی سالانه در کشور تونس خبر داد. بنا بر این گزارش، در اولین برخورد اسلامی اسلام گرایان تونس چهار زن آوازه خوان مشهور عرب از ورود به تونس از سوی وزیر فرهنگ این کشور منع شدند.

شبکه صهیونیستی العربیه در گزارش خود آورده است: مهدی مبروک وزیر فرهنگ تونس که پس از تصدی پست خود مسئول برگزاری فستیوال موسیقی سالانه قرطاج در این کشور شده است با نام بردن از نانسی عجرم ، الیسا که نمایندگان به اصطلاح صلح سازمان ملل می باشند و دو خواننده زن لبنانی و نیز تامر حسنی و شیرین از مصر گفته است به آنها اجازه شرکت در این فستیوال را نخواهد داد.

 
ممانعت از ورود 4 خواننده زن معروف عرب به تونس + عکس
 
مهدی مبروک وزیر فرهنگ تونس که عضو حزب نهضت اسلامی این کشور است در عین حال از حضور دیگر هنرمندان مصری و لبنانی در این فستیوال بین المللی استقبال کرد اما نسبت به حضور این چهار زن گفت: تا زنده هستم به نانسی عجرم اجازه ورود به کشور را نمی دهم. العربیه این رفتار وزیر فرهنگ تونس را دیکتاتوری سلیقه  و اسلامی کردن هنر در تونس بیان نمود. در حالی که مبروک که علت عدم اجازه به این خواننده ها را پوشش نامناسب این آوازه خوانان عرب ذکر کرده بود.

این در حالی است که چندی پیش در یکی از تجمعات اسلامگرایان تونس شعارهائی در رابطه با عدم پیروی از مکاتب لنین و مارکس از سوی شرکت کنندگان در این تجمع سر داده شد، گفتنه اند: جوانان ما نه مارکسی هستند نه لنینی الگوی ما محمد امین (ص) است.