پارس ناز پورتال

زیباترین ماشین های روز دنیا + عکس

زیباترین ماشین های روز دنیا + عکس

به اعتقاد بسیاری در صنعت خودروسازی جهان بیان تعریفی از زیبایی و ارزیابی دقیق از این کلمه در نهایت به نظر و دیدگاه مصرف کنندگان باز می گردد.به گزارش پارس ناز از این رو بر آن شدیم تا بررسی مختصری از زیباترین خودروهای جهان طی سال های اخیر داشته و 10 عدد از آنها را معرفی کنیم. البته این حقیقت که بیشتر این خودروها از خط تولید شرکت های اروپایی خارج شده اند جای تعجبی ندارد اما حضور یک سدان جمع و جور از آسیای شرقی و کشور کره جنوبی توجه بسیاری از کارشناسان را در زمینه پیشرفت این کشور در صنعت خوروسازی جهان به خود جلب کرده است.

آلفارومئو سی8 اِسپایدر

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان صنعت خودروسازی جهان سی8 اسپایدار نه تنها یکی از جذاب ترین مدل های آلفارومئو بلکه یکی از زیباترین و جذاب ترین خودروهای جهان است. از این مدل تنها 500 دستگاه ساخته شده و همگی آنها مجهز به موتور 4.7 لیتری وی8 با قدرت 450 اسب بخار هستند. حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر با 180 مایل بر ساعت است. شایان ذکر است همه 500 دستگاه سی8 اسپایدر تا قبل از به مرحله تولید رسیدن این خودرو پیش فروش شده بودند.

اَستون مارتین دی بی اِس

زیباترین ماشین های روز دنیا + عکس

دی بی اس را می توان به نوعی پرچمدار خودروهای کوپه استون مارتین محسوب کرد. بدنه این خوردو از ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده که بر روی شاسی آلومینیومی آن سوار شده است. به گزارش پارس ناز دی بی اس از یک موتور 6 لیتری وی12 با قدرت 510 اسب بخار بهره برده و حداکثر سرعتی برابر با 191 مایل بر ساعت دارد. از این خودرو در فیلم های کازینو رویال و کوانتوم آو سُلاس که از سری فیلم های سینمایی جدید مامور 007 محسوب می شوند، استفاده شده است.

آئودی آر8 اِسپایدر

زیباترین ماشین های روز دنیا + عکس

سوپر اسپرت موتور وسط و شگفت انگیز آئودی بی شک از شایستگی های لازم برای قرار گرفتن در میان زیباترین خوردوهای جهان برخوردار است. در ابتدا این خوردو با موتور 5.2 لیتری وی10 با قدرت 525 اسب بخار تولید شد اما موتور 4.2 لیتری وی8 با قدرت 430 اسب بخار نیز برای آن قابل سفارش است.

آئودی آر اِس5

زیباترین ماشین های روز دنیا + عکس

جلوپنجره بزرگ و مشبک، ورودی های هوای بزرگ، اسپویلر و لوله های اگزوز بیضی شکل در عین یک طراحی کلاسیک، تعریف جدیدی از سبک خاص آئودی را ارائه می دهد. این خوردو مجهز به موتور 4.2 لیتری وی8 با قدرت 450 اسب بخار است.

بنتلی کانتیننتال جی تی

زیباترین ماشین های روز دنیا + عکس

کانتیننتال جی تی در واقع اولین خوردو تولیدی بنتلی بعد از فروخته شدن این شرکت به کمپانی فولکس واگن بود. اما خیلی زود این کوپه لوکس و مجلل به پر فروش ترین خوردو بنتلی مبدل شد. طراحی بی نظیر و متمایز کانتیننتال جی تی جدید در کنار موتور دبلیو12 567 اسب بخاری آن هر آنچه که از یک رانندگی جذاب انتظار می رود را در اختیار راننده و سرنشینان این خودرو قرار می دهد. این در حالی است که موتور جدید 4 لیتری وی8 نیز برای آن قابل سفارش است.

فراری 599 جی تی بی فیورانو

زیباترین ماشین های روز دنیا + عکس

نامگذاری این خودرو بر اساس نام یکی از پیست های آزمایش رانندگی فراری انجام شده و مانند برخی از خودروهای کلاسیک این شرکت موتور جلو است. طراحی این خوردو بر عهده استودیو پنین فارینا بوده و همانند گذشته شاهد خودرویی زیبا و چشم نواز هستیم. فیورانو از موتور وی12 با حداکثر قدرت 611 اسب بخار نیرو می گیرد.

هیوندای اِلانترا 2011

زیباترین ماشین های روز دنیا + عکس

اگر به نشان هیوندای در جلو و یا عقب این خودرو توجهی نشود این گونه به نظر می رسد که با یکی از خودروهای اسپرت و جمع و جور اروپایی مواجه هستیم. اما این سدان کره ای جلوه و زبان تازه ای از طراحی شرکت هیوندای را به نمایش گذاشته است. الانترا جدید از موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری با قدرت 148 اسب بخار بهره می برد.

جاگوار اِکس کی

زیباترین ماشین های روز دنیا + عکس

احیای مجدد جاگوار در سال 1997 با مدل اسپرت اکس کی8 که به موتور جدید و وی8 این شرکت مجهز شده بود آغاز شد. اکنون و با گذشت بیش از یک دهه از آن زمان بار دیگر اکس کی با ویژگی هایی کاملا پیشرفته به عرصه رقابت بازگشته است.  این خودرو نسبت به مدل قبلی 100 پوند سبکتر بوده که این مساله به واسطه بدنه و ساختار جدید آلومینیومی آن محقق شده است.

مازراتی گرن کابریو

زیباترین ماشین های روز دنیا + عکس

طراحی جدید و بی نظیر گرن کابریو نمایی از یک کوسه را در ذهن هر ناظری تداعی می کند. جلو پنجره بزرگ و منحصر به فرد مازراتی، ورودی های هوای جانبی و گلگیرهای برآمده زیبایی خاصی به این ایتالیایی لوکس بخشیده اند. گرن کابریو به یک موتور 4.2 لیتری وی8 با قدرت 433 اسب بخار مجهز است.

فولکس واگن سی سی

زیباترین ماشین های روز دنیا + عکس

می توان گفت در طراحی سی سی به نوعی از طراحی مرسدس بنز سی اِل اِس الهام گرفته شده است اما این سدان شیک و اندازه متوسط به تنهایی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. فرم خاص طراحی سقف شکلی کوپه مانند به این خودرو چهار در بخشیده است. موتور استاندارد این خودرو 2 لیتری و به قدرت 200 اسب بخار بوده اما مدل های دیگری از قبیل 3.6 لیتری به قدرت 280 اسب بخار و چهار چرخ متحرک نیز برای آن قابل سفارش است.