پارس ناز پورتال

آیا با ماساژ می توان پوستی شاداب داشت؟

آیا با ماساژ می توان پوستی شاداب داشت؟
 
یک متخصص پوست: ماساژ صورت ورزشی غیرفعال است كه برای ایجاد احساس آرامش و لحظه‌ای، مفید است و تاثیری در جوان ماندن و شادابی پوست ندارد.

دكتر حسین طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: انقباض و انبساط عضلات صورت توسط خود شخص تا حدی عضلات صورت را تقویت می‌كند ولی تکرار بیش از حد آن موجب شكستگی عضلات صورت و چین و چروک عمیق عضلانی می‌شود.

وی در ادامه افزود: ماساژ صورت ورزشی غیرفعال است كه برای ایجاد احساس آرامش لحظه‌ای مفید است و تاثیری در جوان ماندن و شادابی پوست ندارد و انجام آن در حد تفریحی منعی ندارد اما از نظر علمی ماساژ و انقباض و انبساط عضلات صورت صحیح نیست.

كرم‌های حاوی رتینوئید موجب جمع شدن منافذ باز پوست می‌شود
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به اینكه پوست‌های چرب دارای منافذ بازتری هستند گفت: شست وشوی مداوم پوست با آب سرد و صابون و استفاده از كرم‌های حاوی رتینوئید كه شب‌ها برای پوست استفاده می‌شود موجب جمع شدن منافذ باز پوست می‌شود.

وی افزود: گرمای مداوم، آفتاب و برخی از غذاها كه موجب افزایش تعریق می‌شوند منافذ پوست را بازتر می‌كنند.

این متخصص پوست یادآور شد: استفاده از ماسك‌ های میوه تاثیر موقتی در جمع شدن منافذ پوستی دارند ولی استفاده از كرم‌های آرایشی استاندارد به علت داشتن مواد نگهدارنده مدت زمان بیشتری روی پوست می‌مانند و دارای تاثیر بیشتری هستند.