پارس ناز پورتال

رقص دختر و پسر در نمازخانه یک دانشگاه عربستان + عکس

مجموعه : مجله خبری روز
رقص دختر و پسر در نمازخانه یک دانشگاه عربستان + عکس
پایگاه خبری، الكترونیكی و بسیاری از وبلاگ های عربستان سعودی امروز چندین عكس از رقص تعدادی دانشجوی دختر و پسر منتشر كرده و اعلام كردند كه این تصاویر به نمازخانه دانشگاه جدید التأسیس ملك عبدالله كه اخیرا افتتاح شد و اولین دانشگاه مختلط عربستان به شمار می رود، اختصاص دارد.با انتشار تصاویر رقص دانشجویان دختر و پسر در نمازخانه دانشگاه ملك عبدالله بحث، جدل و جنجال بر سر موضوع افتتاح این دانشگاه مختلط مجددا در فضای مجازی و رسانه ای عربستان سعودی، بالا گرفت.
 
 
 
بسیاری از پایگاه های منتشر كننده این تصاویر به طرق مختلف یا به شدت از آن انتقاد كرده و یا خواستار معرفی و بازخواست مسئولانی شدند كه مانع از وقوع چنین حوادث غیراخلاقی در فضایی دانشگاه می شوند. نكته قابل توجه این است كه بیشتر این دانشجویان كه در حال رقص بوده اند، دانشجویانی غیرعربستانی هستند كه گویا حرمت و شأن و منزلت یك نمازخانه را نمی دانند.
 
رقص دختر و پسر در نمازخانه یک دانشگاه عربستان + عکس
 
شایان ذكر است حدود یك ماه پیش، یعنی در اولین روزهای افتتاح این دانشگاه نیز خبری در سایت های مختلف خبری جهان عرب منتشر شد مبنی بر اینكه در سایت YouTube فیلمی از دانشجویان دانشگاه ملک عبدالله عربستان پخش شده است که در این فیلم تعدادی از دانشجویان دختر و پسر در سلف سرویس این دانشگاه در حال رقص هستند.
 
رقص دختر و پسر در نمازخانه یک دانشگاه عربستان + عکس
 
در ادامه آن خبر آمده بود: انتشار این فیلم، خشم مقامات مذهبی عربستان را به دنبال داشته است. تاسیس دانشگاه ملک عبدالله مورد موافقت و مخالفت تعدادی از مسوولان و علمای اهل سنت عربستان قرار گرفته است. موافقان این دانشگاه معتقدند می توان این اقدام را به عنوان اولین گام مثبت برای تغییرات گسترده در عربستان در نظر گرفت در صورتی که مخالفان معتقدند، این دانشگاه اخلاق اجتماعی جامعه عربستان را با تهدیدی جدی روبه رو خواهد.