پارس ناز پورتال

سرعت اینترنت در کشور کره جنوبی از آمریکا بیشتر است

سرعت اینترنت در کشور کره جنوبی از آمریکا بیشتر است
 
کره جنوبی قصد دارد ظرف دو سال آینده اینترنت با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه را به کاربران خانگی این کشور عرضه کند.باراک اوباما رئیس‌ جمهور آمریکا طی یک سخنرانی خود در ماه گذشته اظهار داشت: دسترسی به اینترنت در خانه‌های کره‌ای‌ها بهتر از اینترنت ما است.

در حقیقت کره جنوبی براساس آخرین طبقه بندی موسسه آکامی، با سرعت متوسط 16.63 مگابیت برثانیه بالاترین سرعت اینترنت را در دنیا در اختیار دارد در حالی که آمریکا با سرعت متوسط 4.6 مگابیت برثانیه در رتبه 12 این طبقه‌بندی ایستاده است.

اکنون کره‌ای‌ها در تلاشند تا یک اینترنت فوق پرسرعت را به کاربران خود عرضه کنند. این پروژه پیش‌بینی می‌کند که کاربران خانگی کره جنوبی تا پایان سال 2012 به سرعت اینترنت 200 برابر سرعت اینترنت در آمریکا دسترسی یابند.

دولت این کشور اولین طرح آزمایشی این پروژه را با شرکت هزار و 500 کاربر خانگی در 5 شهر آغاز کرده است. هر کاربر با پرداخت تنها 30 هزار ون (حدود 27 دلار) در ماه حق اشتراک می‌توانند از این اینترنت برخوردار شوند.

براساس گزارش نیویورک تایمز، کره جنوبی نه تنها بالاترین سرعت اینترنت در دنیا را به کاربران خود عرضه می‌کند بلکه شهروندان کره‌ای ارزانترین اینترنت دنیا را در اختیار دارند به طوری که کاربران آمریکایی برای استفاده از سرعت اینترنت نسبتاً آهسته 4.6 مگابیت برثانیه باید ماهانه 46 دلار پرداخت کنند درحالی که کاربران کره ای با پرداخت تنها 36 دلار در ماه می‌توانند از اینترنت با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه بهره‌مند شوند.

کاربران ایرانی برای دسترسی به اینترنت تنها با سرعت حداکثر 512 کیلوبیت برثانیه حدود 70 دلار در ماه می‌پردازند.

چوی گوانگ- گی، یک مهندس 28 ساله که سرپرستی این پروژه را به عهده دارد در این خصوص اظهار داشت: کره‌ای‌ها در میان اولین مردم دنیا در استفاده از فناوری‌ های نوین هستند. بنابراین ما فکر کردیم که باید خود را برای چیزهای جدیدی مثل تلویزیونهای سه بعدی، تلویزیون از راه اینترنت، محتواهای با وضوح تصویر بالا، بازیهای ویدویی آنلاین، سیستم‌های ویدیوکنفرانس‌ها و ابرهای محاسباتی آماده کنیم.

بسیاری از فناوری‌هایی که چوی معرفی کرد هنوز در فاز آزمایش و توسعه هستند اما کره جنوبی از هم اکنون خود را برای استفاده تجاری از این فناوری‌های آماده می‌کند.