پارس ناز پورتال

بازیگر معروف زن و افشای بیماری دوران کودکی خود + عکس

مجموعه : اخبار سینما
بازیگر معروف زن و افشای بیماری دوران کودکی خود + عکس
نایتلی که امسال فیلم یک روش خطرناک ساخته دیوید کراننبرگ را روی پرده داشت، اعتراف کرد در کودکی دچار بیماری خوانش‌پریشی بوده و با کمک فیلمنامه اما تامپسن برای فیلم عقل و احساس که در ایران با عنوان حس و حساسیت شهرت داشت بر این بیماری غلبه کرد.به گزارش پارس ناز خوانش‌ پریشی، یا دش‌خوانی نوعی بیماری است که در آن مبتلا در خواندن یا هجی کردن کلمات دارای مشکل است.
 
 
این نابه‌هنجاری آموزشی با دشوار بودنِ خواندن متن که به دلایل دیگری چون آسیب‌های دیداری یا شنوایی یا تمرین نداشتن کافی برای مهارت خواندن متفاوت است، چون این بیماری تنها به دلیل نقصان عصبی است.

بازیگر 26 ساله تاوان که برای معرفی فیلم یک روش خطرناک در بریتانیا به سر می‌برد در گفت‌وگو با مجله جی کیو  گفت برای غلبه بر بیماری خود روی فیلمنامه تامپسن (اقتباسی از رمان جین آستین) تمرکز کرده و تصور می‌کرده اگر تامپسن جای او بود چه کاری انجام می‌داد.

 
کایرا نایتلی در کودکی
 
 
بازیگر مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب افزود:به گزارش پارس ناز «مادرم که در فیلم عقل و احساس همکار تامپسن بود یک نسخه از فیلمنامه را برایم آورد و من در آن موقع دچار خوانش‌پریشی بودم و هنوز هم کمی این مشکل را دارم. مادرم به من گفت اگر اما تامپسن مشکلی داشت حتما برطرفش می‌کرد، پس تو هم باید مشکل خواندنت را حل کنی، چون اما تامسپن چنین کاری می‌کند.»

نایتلی در شش سالگی به دلیل غلبه بر خوانش‌پریشی و نمرات خوب در مدرسه خدمتکار شخصی هدیه گرفت. او بعدا در اقتباس سال 2005 از کتاب غرور و تعصب جین آستین بازی کرد. او در یک روش خطرناک نقش سابینا اسپیلرین را بازی می‌کند که زمانی بیمار کارل یونگ بود و بعدها خودش روانکاو شد.این بازیگر در خاتمه گفت گاهی پس از خواندن نقدهای منفی درمورد فیلم‌هایش گریه می‌کند.