پارس ناز پورتال

داستان زندگی افراد معروف که از فقر به ثروت رسیدن + عکس

داستان زندگی افراد معروف که از فقر به ثروت رسیدن + عکس

میلیاردر بودن آرزوی هر انسانی است؛ آرزویی که برخی تا دم مرگ با رویایش زندگی بس شیرینی سپری می کنند و برای برخی دیگر به واقعیت می رسد.به گزارش پارس ناز ، بسیاری از میلیونرها هستند که روزگاری روی کف خیابان ها شب را به صبح می رساندند، اما حالا جایگاهی دارند که داشتنش آرزوی خیلی هاست.در این گزارش شما را با افرادی آشنا می کنیم که از بی خانمانی و آوارگی به قله فهرست ثروتمندترین های جهان رسیدند.

1. اورسولا برنز 

 

برنز 53 ساله که حالا صاحب شرکت زیراکس (Xerox) است، در یکی از خانه های نیمه کاره یک مجتمع مسکونی در حال ساخت کودکی خود را گذارند. مادرش برای اینکه بتواند او را به مدرسه بفرستد، در یک مهدکودک کار اتوی لباس های بچه ها انجام می داد.

او که فوق لیسانس خود را در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه کلمبیا گرفته، در ابتدا به عنوان کارآموز تابستانی وارد شرکت زیراکس شد و حالا مدیرعاملی این شرکت بزرگ را بر عهده دارد.

2. لی کا شینگ

داستان زندگی افراد معروف که از فقر به ثروت رسیدن + عکس

ثروتمندترین مرد حال حاضر شرق آسیا وقتی در 15 سالگی پدرش را بر اثر بیماری سل از دست داد، درس و مدرسه را رها کرد تا برای تامین هزینه های خانواده در یک کارخانه پلاستیک سازی کار کند.

وی که در حال حاضر 83 سال سن دارد، در سال 1950 توانست کارخانه پلاستیک سازی خود را تاسیس کند و بعدها این شرکت در بخش املاک و مستغلات به فعالیت پرداخت.

او در حال حاضر صاحب چندین شرکت در حوزه های بانکداری، تلفن همراه، تلویزیون های ماهواره ای، سیمان، خرده فروشی، هتلداری، حمل و نقل داخلی، فرودگاه، برق، تولید فولاد، بنادر و کشتی رانی است.

3. اینگوار کمپرد

داستان زندگی افراد معروف که از فقر به ثروت رسیدن + عکس

درست است که کمپرد دوران کودکی اش را در مزرعه و با کشاورزی گذراند، اما همیشه به کارهای تجاری فکر می کرد و همین علاقه هم سبب می شد تا انواع کالا ها را از بلیط مسابقات ورزشی گرفته تا ماهی، وسایل تزئینی کریسمس و  مداد از شهر بخرد و به همسایه ها بفروشد.

اما او به این خرده فروشی ها قانع نبود و با پولی که به عنوان پاداش از پدرش گرفت یک کسب و کار اینترنتی راه انداخت که کم به کم به IKEA تبدیل شد.

IKEA یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی است که کار طراحی محصولات آماده مونتاژ مصنوعات چوبی و مبلمان را انجام می دهد.

4. رومن آبراموویچ

داستان زندگی افراد معروف که از فقر به ثروت رسیدن + عکس

مالک فعلی باشگاه فوتبال چلسی انگلستان پدر و مادر خود را در چهار سالگی از دست داد و نزد عمو و مادربزرگش بزرگ شد.

نخستین هدیه گرانقیمتی که او گرفت، هدیه عروسی، انهم از طرف خانواده همسرش بود. وی پس از دریافت این کادو درس و کالج را رها کرد و به دنبال راه اندازی کسب و کار رفت.

اردک های پلاستیکی اولین کالاهایی بودند که آبراموویچ با فروش آنها پول درمی آورد. مدیریت غول نفتی Sibneft و سرمایه گذاری در صنعت آلومینیوم سازیر روسیه از دیگر فعالیت های این میلیاردر روسی است.

او در حال حاضر صاحب بزرگترین قایق بادبانی خصوصی در جهان است.

5. اوپرا وینفری

داستان زندگی افراد معروف که از فقر به ثروت رسیدن + عکس

این چهره مشهور تلویزیونی در آمریکا و جهان، که کار تهیه کنندگی، اجرا و بازیگری انجام می دهد، کودکی بسیار سختی را نزد مادربزرگش گذرانده است.

وی که بزرگترین خیر و نیکوکار سیاه پوست در تاریخ آمریکا لقب گرفته در کودکی مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفت و در سال 1967 در حالی که نوجوانی بیش نبود از خانه گریخت، اما در 17 سالگی به رادیو راه یافت و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد تا به اینجا رسید.