پارس ناز پورتال

سه خواهر و برادر ایرانی که در بهترین دانشگاه های آمریکا

سه خواهر و برادر ایرانی که در بهترین دانشگاه های آمریکا
جواد٬هادی وهایده صالحی اصفهانی سه خواهر وبرادر اقتصاد دان ایرانی هستند که در بهترین دانشگاه های ایالات متحده آمریکا اقتصاد درس می دهند.به گزارش پارس ناز جواد صالحی اصفهانی استاد اقتصاد در موسسه پلی تکنیک ویرجینیا است.برادرش هادی در دانشگاه ایلینویز تدریس می کند و هایده خواهر این دو اقتصاد دان٬در دانشگاه واشنگتن درس می دهد. به بهانه تداوم «جنبش تسخیر وال استریت» با این سه خواهر وبرادر اقتصاد دان گفت وگو شده است.
 
 
جواد صالحی اصفهانی،  برادر بزرگ تر هادی وهایده است که مدرک فوق لیسانس و دکتری خود را از دانشگاه هاروارد دریافت کرده و در حال حاضر استاد اقتصاد در موسسه پلی تکنیک ویرجینیا در آمریکا است. او سابقه همکاری وتدریس با دانشگاه های آکسفورد و پنسیلوانیا را نیز در کارنامه دارد. آقای صالحی اصفهانی به طور حتم یکی از اقتصاد دانان مطرح ایرانی مقیم آمریکا است که مقالات او در نشریه های معتبری هم چون اکونومیک ژورنال، ژورنال اقتصاد توسعه، توسعه اقتصادی و تغییر فرهنگی، ژورنال نابرابری اقتصادی، ژورنال بین-المللی مطالعات خاورمیانه، و مطالعات ایران منتشر شده است.
از سوی دیگر هادی صالحی اصفهانی این گونه معرفی شده است:

«هادی صالحی اصفهانی برادر جواد و هایده صالحی اصفهانی است که مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک را از دانشگاه تهران دریافت کرده و کارشناسی ارشد و دکتری اقتصاد خود را به ترتیب در سال های 1982 و 1984 از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی گرفته است. از سال 1984 تاکنون مراحل استادیاری، دانشیاری و استادی را در دانشگاه ایلینویز (اوربانا) طی کرده است. او مدیر مرکز مطالعات جنوب آسیا و خاورمیانه در دانشگاه ایلینویز در اوربانا است و در 95-1994 پژوهش گر اقتصادی در بانک جهانی بوده است.»

همچنین هایده صالحی اصفهانی  این گونه معرفی شده است:

«قرار ملاقات با استاد ایرانی دپارتمان اقتصاد دانشگاه واشنگتن در آپارتمانی واقع در کامرانیه گذاشته می شود. بر حسب اتفاق ایمیل ما زمانی به این اقتصاد دان ایرانی می رسد که او به صورت موقت چند ساعت در تهران حضور دارد ومهمان یکی از دوستان دوران نوجوانی اش است. "هایده صالحی اصفهانی" در مدرسه اقتصادی لندن درس خوانده ودوره فوق لیسانس ودکتری اش را در دانشگاه پنسیلوانیا گذرانده است.او خواهر جواد صالحی اصفهانی وهادی صالحی اصفهانی،دو اقتصاد دان مطرح ایرانی مقیم آمریکا است که در تدریس اقتصاد بین الملل،توسعه اقتصادی واقتصاد خرد تخصص دارد. این خانواده اصالتا نیشابوری هستند واز هیچ فرصتی برای دیدار پدر ومادر نمی گذرند.ما استاد دانشگاه واشنگتن را زمانی ملاقات می کنیم که آماده رفتن به فرودگاه وپرواز به فراکفورت است.
 
 

  فهرست 50 زن قدرتمند جهان منتشر شد!! + عکس
 
این مرد عجیب دهان خود را با نخ و سوزن دوخت + عکس
 
این خانم مدرسه نرفت اما 4 میلیارد درآمد کسب کرد + عکس
 
آیا باورتان می شود که این آقا همسر این خانم باشد + عکس
 
خرد کردن یک بطری شیشه ای روی سر دختر جوان + عکس
 
زنان مشهور راننده كه گوی سبقت را از مردان ربودند + عکس
 
تنها زنی كه دو بار موفق به دریافت جایزه نوبل شده است
 
یك جشن تولد در دوبی و صورتحساب باور نکردنی + عکس
 
دختری با دریافت پول با شما دوست می شود!! + عکس