پارس ناز پورتال

عکس های جدیدترین ماشین زیبای آئودی 2012

عکس های جدیدترین ماشین زیبای آئودی 2012
به گزارش پارس ناز در نیم قرن اخیر که صنعت خودروسازی جهان پیشرفت‌های شگرفی داشته، برخی خودروها آنچنان خبرساز بوده‌اند که حتی با گذشت سال‌های طولانی و رونمایی از نسل‌های جدید و متفاوت از آنها، باز هم در ذهن علاقه‌مندان به خودرو جای دارند، گویی که پیشرفت و نوآوری در صنعت خودروسازی را با این خودروها به یاد می‌آورند.
 
عکس های جدیدترین ماشین زیبای آئودی 2012

فورد با ارائه سری ماستنگ‌ها و شورولت با سری رویایی کاماروها در این زمره جای می‌گیرند. بی‌شک این رویه در آینده نیز ادامه خواهد داشت و باید منتظر نام‌های جدیدی باشیم تا برای نسل‌های بعدی فناوری پیشرفته و برتربودن را تداعی کنند.
 

به لطف فناوری‌های برتری که صنعت خودروسازی را زیر و رو کرده‌اند تکرار چنین خودروهای افسانه‌ای دور از ذهن نخواهد بود. برخی می‌گویند شاهکار جدید آئودی که تحت عنوان A9 رونمایی شده تکرار افسانه ماستنگ‌ها و کاماروهاست. خودرویی که تنها با تشخیص صدای صاحب خود حرکت می‌کند و حتی با فشردن یک شاسی تغییر رنگ می‌دهد!
 
عکس های جدیدترین ماشین زیبای آئودی 2012
 
مدیران ارشد آئودی به خوبی متوجه این موضوع شده‌اند که برای عقب نماندن در کورس رقابت با رقبای سرسخت و محصولات خلاقانه‌شان همچون آستون مارتین با Rapide، پورشه با Panamera و لامبورگینی با Estoque راهی ندارند جز این‌که آنها نیز دست به کار شده و با تکیه بر دستاوردهای نوین صنعت خودروسازی محصول متفاوتی ارائه کنند.به گزارش پارس ناز به نظر می‌رسد A9 همان چیزی است که آنها سال‌ها به دنبال آن بوده‌اند. در این خودرو، تفاوت با سایر خودروهای لوکس و مبتنی بر فناوری‌های برتر تا دلتان بخواهد دیده می‌شود.

 

صفحاتی که بدنه خودرو را تشکیل می‌دهند بخشی از یک سیستم نقاشی الکترونیکی به حساب می‌آیند که راننده با بهره‌گیری از آن کارهای زیادی می‌تواند انجام دهد. کافی است که وی تنها یک شاسی کوچک را فشار دهد، در یک چشم به هم زدن رنگ بدنه خودرو تغییر می‌کند! این همان تفاوتی است که در خودروهای رقیب دیده نمی‌شود! A9 به گونه‌ای ساخته شده است که شیشه جلویی و سقف آن همچون یک لایه یکپارچه به نظر می‌رسد.

 
عکس های جدیدترین ماشین زیبای آئودی 2012
 
این ساختار یکپارچه از ماده‌ای خاص و مبتنی بر فناوری نانو ساخته شده که هسته اصلی نوعی سیستم تغییر رنگ خودکار را تشکیل می‌دهد. در عین حال این فناوری برتر به گونه‌ای عمل می‌کند که در صورت وارد آمدن هرگونه آسیبی به این بخش از بدنه خودرو به طور خودکار ترمیم می‌شود. در عین حال این لایه نسبت به شدت تابش پرتوهای خورشید حساس بوده و حتی راننده می‌تواند شدت حساسیت را نیز تنظیم کند.

 

A9 خودرویی لوکس با فضای داخلی قابل توجه است که توسط دانیل گارسیا، طراح معروف و خوش‌ذوق اسپانیایی طراحی شده است. او پیش از این نیز هنر خود را در زمینه طراحی خودروهای لوکس و متفاوت نشان داده است. دوکاتی R 6098 خودروی مفهومی است که در سال ۲۰۰۹ از سوی گارسیا طراحی و رونمایی شد. در ماه‌های اخیر A8 پرچمدار مدل‌های برتر آئودی در بازارهای جهانی بوده است اما اکنون A9 همه نگاه‌ها را به خود جذب کرده است.


یکی از مهم‌ترین دلایل برتری محسوس A9 نسبت به خودروهای رقیب، نوع نگاهی است که در طراحی ساختاری آن به کار گرفته شده است. طراحی کلی این خودرو تا حد زیادی الهام گرفته شده از معماری منحصربه‌فرد ساختمان‌های سانتیاگو کالاتراوا در والنسیای اسپانیاست.
 
 
این ساختمان‌ها در منطقه‌ای قرار دارند که تحت عنوان شهر هنر و علوم شناخته می‌شود. تاثیرپذیری از این ساختمان‌ها به خوبی در خطوط کناری خودرو دیده می‌شود. به عقیده بسیاری از کارشناسان، نگاهی گذرا به ساختمان‌های کالاتراوا تداعی‌کننده این نکته است که آنها از ۱۰۰ سال آینده آمده‌اند. از این رو است که می‌توان A9 را هم خودرویی منحصربه‌فرد و متعلق به آینده دانست.
 
عکس های جدیدترین ماشین زیبای آئودی 2012
 
سیستم موتوری این خودرو در کنار مشخصه‌های بارز بدنه خارجی آن، تکمیل‌کننده یک مجموعه منحصربفرد است و مهندسان آئودی خواب‌های زیادی برای این بخش دیده‌اند. نسخه اولیه موتور A9 یک غول ۸ سیلندری است که با توان ۳۰۰ اسب بخار حرکت می‌کند اما به نظر می‌رسد نسخه نهایی این خودرو با توان باورنکردنی۵۰۰ اسب بخار آسفالت خیابان‌ها را خواهند کند. به احتمال فراوان و در آینده‌ای نه‌چندان دور نسخه هیبریدی این خودرو نیز ارائه خواهد شد.

 

این روزها بازار خودروهای لوکس و مجهز به فناوری‌های برتر، محصولات متنوعی از برندهای سرشناس را در خود می‌بیند و به نظر می‌رسد که اگر آئودی می‌خواهد حداقل برای چند صباحی در این رقابت پیشرو بماند، A9 انتخاب منطقی و بجایی بوده است. به همین دلیل است که کارشناسان امور خودرو از نگرانی مدیران ارشد پورشه، لامبورگینی و بنتلی درخصوص آینده جایگاه خود در این بازار صحبت می‌کنند.

 

احتمالا تا کمتر از ۴ سال دیگر یعنی سال ۲۰۱۵، A9 راهی بازارهای جهانی خواهد شد. قیمت اولیه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده است چیزی بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان است که البته اگر بخواهید یکی از آنها را در جاده‌های ایران برانید باید هزینه‌های هنگفت گمرکی را نیز به آن اضافه کنید. بنابراین در ایران باید روی قیمتی حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان حساب کرد.

 

شاهکار جدید آئودی تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد که البته در مقایسه با بسیاری از محصولات پر سر و صدای صنعت خودروهای لوکس و سرعتی، رکورد چندان خیره‌کننده‌ای نیست.مهندسان آئودی برای تامین حداکثر ضریب امنیت این خودرو نیز ابتکار جالب توجهی به خرج داده‌اند به طوری که در‌ها تنها با شناسایی صاحب خودرو باز می‌شوند و گذشته از آن سیستم استارت نیز صرفا با تشخیص صدای صاحب خودرو عمل می‌کند.

 

به این ترتیب احتمال سرقت A9 تقریبا صفر است! راننده و سایر سرنشینانی که در این خودرو قرار می‌گیرند تنها یک رانندگی لذت‌بخش را تجربه نمی‌کنند بلکه با فشردن یک دکمه کوچک می‌توانند از امکاناتی همچون سیستم ماساژور گرم و سرد تعبیه شده درون صندلی‌ها استفاده کنند. بر این امکانات باید قابلیت تنظیم صندلی‌ها در ۶ جهت مختلف را نیز افزود. اینها مجموعه فناوری‌هایی است که آئودی برای پیشی‌گرفتن بر سایر رقبا در بازار پرشتاب خودروهای لوکس سرعتی به آنها متوسل شده است.