پارس ناز پورتال

مادر آنجلینا جولی کیست!! + عکس

مجموعه : اخبار سینما
مادر آنجلینا جولی کیست!! + عکس

New Page 1

آنجلینا جولی فرزند جان وویت، بازیگر مطرح هالیوودی فیلم‌هایی مثل «کابوی نیمه شب» و «علی» و برنده اسکار بهترین بازیگر برای فیلم «بازگشت به خانه» است.
به گزارش پارس ناز به نقل از
خبر آنلاین مادر جولی، مارشا لین مارشلین برتراند، بازیگر و تهیه‌کننده بود و در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه کار می‌کرد.
مارشلین برتراند ۹ مه ۱۹۵۰ در بیمارستان سینت فرانسیس در بلوآیلند ایالت ایلینویز به دنیا آمد و در شهر کوچکی به نام ریوردیل در همان نزدیکی بزرگ شد. او یک خواهر و برادر کوچک‌تر از خودش داشت. مارشلین از تبار فرانسویان کانادا، هلندی و آلمانی بود.
 
بسیاری بعدها که مارشلین برتراند به شهرت رسید فکر می‌کردند او بازیگری فرانسوی است، اما آنجلینا جولی در چند مصاحبه اعلام کرد مادرش با زنان پاریسی و طبقه اجتماعی آن‌ها کاملا بیگانه بود.

 مارشلین سال ۱۹۶۵ به همراه خانواده‌اش به بورلی هیلز در کالیفرنیا نقل مکان کرد و در آنجا به دبیرستان بورلی هیلز رفت و از همانجا فارغ‌التحصیل شد. او در اولین سال‌های بازیگری‌اش در کلاس‌های لی استراسبرگ حضور پیدا کرد و سال ۱۹۷۱ نقش کانی را در اپیزود «عشق، صلح، برادری و قتل» در فصل چهارم سریال معروف و محبوب «آیرون ساید» بازی کرد.
 
او سال ۱۹۷۱ با جان وویت بازیگر ازدواج کرد که ثمره آن جیمز هیون (۱۹۷۳) و آنجلینا جولی (۱۹۷۵) بود. این زوج در سال ۱۹۸۰ از هم جدا شدند. جولی به دفعات در مصاحبه‌هایش گفته دلیل بازیگر شدنش نه شهرت وویت بلکه الگو گرفتن از مادرش بود. هرچند این زوج در سال ۱۹۸۰ از هم جدا شدند، اما از سال ۱۹۷۶ به دلیل بی‌مبالاتی وویت جدا از هم زندگی می‌کردند.
 
او پس از این سال ۱۹۸۲ در فیلم «Lookin’ to Get Out» که یکی از نویسندگان آن جان وویت، همسر سابقش بود بازی کرد. آخرین نقش‌آفرینی او در فیلم «مردی که عاشق زن‌ها بود» (بازسازی فیلمی فرانسوی به همین نام) رقم خود و پس از آن مارشلین برتراند به فعالیت در زمینه تهیه کنندگی مشغول شد.
 
 
برتراند سال ۱۹۸۳ کمپانی «وودز رود پروداکشنز» را تاسیس کرد و سال ۲۰۰۵ مدیرتولید فیلم مستند «ترودل» بود که داستان زندگی جان ترودل، نوازنده و فعال کارهای بشردوستانه بود. این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس و ترایبکا پخش شد و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم سیاتل را برای بهترین مستند دریافت کرد.
 
اما آنچه در زندگی مارشلین برتراند اهمیت بیشتری دارد فعالیت‌های بشردوستانه اوست. مسئله‌ای که به نظر می‌رسد تاثیر فراوانی بر آنجلینا جولی گذاشته و احتمالا بخش غالب کتاب جولی را نیز دربر می‌گیرد. برتراند چند سال پس از جدایی از وویت با جان ترودل ازدواج کرد.
 
این دو به همراه هم بنیاد «تمام اقوام» را تاسیس کردند که هدفش رساندن کمک‌های مالی و معنوی به بومیان آمریکا بود. این دو در سال ۲۰۰۳ در روز جهانی زن کنسرتی خیریه برای کمک به پناهندگان زن افغانی برپا کردند.
 
برتراند که از سال ۱۹۹۹ می‌دانست مبتلا به سرطان است به همین دلیل سازمان «اهدای محبت، اهدای زندگی» را تاسیس کرد، هدف این سازمان ارتقای دانش مردم درخصوص سرطان‌های شایع در میان زنان بود و در این راه از موسیقی و ترانه‌های مرتبط استفاده می‌کرد. این بنیاد با برگزاری دو کنسرت که یکی از آنها پس از مرگ برتراند برپا شد کمک بسیاری به زنان مبتلا به سرطان کرد.
 
آنجلینا جولی همیشه رابطه پرفرازونشیبی با پدرش داشته که شاید دلیل آن سختی‌های بوده که مادرش به خاطر کارهای وویت کشیده بود.

مارشلین برتراند در طول حیات خود رابطه بسیار خوبی با دخترش داشت. او در زمان مرگ در سال ۲۰۰۷ بر اثر سرطان در سن ۵۶ سالگی چهار نوه داشت که نام چهارمی را خودش انتخاب کرده بود؛ پکس. جولی و براد پیت فرزند پنجم خود را که ویوین نام دارد به یاد مادر جولی مارشلین صدا می‌ زند.

 

  ازدواج و طلاق دو بازیگر معروف هالیوود + عکس
 
پر درامد ترین بازیگران هالیوود مشخص شدند + عکس
 
صحبت های لیدی گاگا در یک برنامه ی تلویزیونی!!
 
ازدواج بازیگر زن معروف بالیوود + عکس
 
این خواننده زن، محبوبترین فرد گوگل پلاس است!!
 
عکس رضا عطاران و همسرش + بیوگرافی
 
پاسخ آنجلینا جولی به این که چرا او دوست صمیمی ندارد